چانگان Yida

آغاز فروش سدان جذاب چانگان Yida در چین؛ فقط 600 میلیون تومان

فروش سدان جذاب چانگان Yida در چین با قیمت 600 میلیون تومان آغاز شد. در ادامه با مشخصات سدان چینی چانگان ییدا آشنا خواهیم شد.

در شرایطی که بسیاری از خودروسازی چینی به دنبال الکتریکی‌سازی محصولات خود هستند، چانگان همچنان محصولات بنزینی خود را تولید و به بازار عرضه می‌کند. در همین راستا سدان Yida به‌عنوان محصول جدید چانگان با وجود این‌که طراحی آن به خودروهای برقی نزدیک است، در قالب یک سدان بنزینی با قیمت 13 تا 16 هزار دلار برابر با 620 تا 770 میلیون تومان به‌صورت پیش فروش به مشتریان عرضه شد.

معرفی چانگان Yida

بخش طراحی

چانگان Yida

چانگان Yida که از لحاظ ابعاد بین چانگان Eado و Raeton جای دارد، بسیار جذاب و اسپرت بوده و طراجان با سقف شیب‌دار و اسپویلر عقب توانستند این خودرو را به یک گزینه جوان‌پسند تبدیل کنند. نوار مشکی‌رنگ روی گلگیرها نیز در افزایش جذابیت نمای کناری این خودرو نقش زیادی داشته است.

چانگان Yida

از سایر ویژگی‌های طراحی این سدان چینی می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، جلوپنجره بدون حاشیه، لوله اگزوز غیر واقعی، قاب مشکی شیشه‌ها، لوله اگزوز واقعی پنهان زیر سپر، چراغ ترمز روی سقف و دستگیره‌های در پاپ آپ اشاره کرد.

چانگان Yida

طراحان برای کابین این خودرو نیز یک نمایشگر لمسی 13.2 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، یک نمایشگر 10.25 اینچی برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده، انتخاب‌گر دنده در بخش کنسول مرکزی و فرمان با طراحی بالا و پایین تخت را در نظر گرفتند.

مشخصات فنی

سدان چینی ییدا

چانگان Yida بر پایه پلتفرم دیفرانسیل جلو چانگان به نام Ark توسعه پیدا کرده که می‌توان روی این پلتفرم خودروهای بنزینی و پلاگین هیبریدی را نیز تولید کرد. چانگان از این پلتفرم برای ساخت سدان‌‌ها و شاسی بلندهای جدید خود نیز استفاده می‌کند.

سدان چینی

چانگان Yida به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 125 کیلووات و حداکثر گشتاور 260 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر نیز 6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.