اینتل از کامپیوتر های جیبی جدید خود در CES 2016 پرده برداشت

همه ساله در نمایشگاه CES، مانیتور و تلویزیون های گوناگون و با کیفیتی معرفی می شوند. اگر خیال انجام کارهای کامپیوتری با این نمایشگر های پرکیفیت را در سر دارید، اینتل با معرفی نسل جدید کامپیوترهای جیبی خود شما را برای رسیدن به رویایتان یاری کرده است. با کامپیوتر جیبی جدید اینتل در ادامه مطلب آشنا شوید.

دو مدل معرفی شده توسط اینتل، از پردازنده های سری M این شرکت استفاده می کنند. Intel Core m5-6Y57 vPro سیستم عامل از قبل نصب شده برروی خود ندارد اما مدل دیگر که Intel® Core™ m3-6Y30 نام دارد از ویندوز ۱۰ به عنوان سیستم عامل پیش فرض استفاده می کند. درحالیکه تفاوت ها به همینجا ختم می شوند؛ هردو از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم برخوردار شده اند. سه پورت USB و باند دوگانه ی بی سیم Wireless AC 7265 به همراه بلوتوث نسخه ی ۴.۱، شما را از لحاظ ارتباطی غنی می سازند.

مدل دیگر معرفی شده توسط اینتل، از پردازنده سری Atom استفاده می کند که طبعا قیمتی پایین تر از دو مدل سابق به واسطه ی قدرت کمتر خود ارائه می دهد. پردازنده ی  Intel® Atom™ x5-Z8300، یک پردازنده ی چهار هسته ای می باشد که با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم اجرایی، وظیفه ی اجرای برنامه ها را بر عهده دارد. دو پورت USB و بلوتوث نسخه ۴.۰، راحتی کارکرد دو برادر بزرگتر خود را ارائه نمی کنند. اما از لحاظ ارتباط بی سیم، دقیقا تجربه ای مشابه دو مدل قوی تر ذکر شده عرضه می کند.

Intel-Compute-Stick-Windows-8-on-a-TV-840x420

 

همانطور که گفتیم، بازار کامپیوتر های جیبی درحال گسترش است و قبلا هم شرکت InFocus از کامپیوتر جیبی خود پرده برداشته بود.

با وجود شباهت های بسیار بین دو مدل m5 و m3، انتظار اختلاف قیمت زیادی را نداشتیم؛ اما m5 با قیمت ۴۹۹ دلار و m3 با قیمت ۳۹۹ دلار بهمن ماه وارد بازار می شوند. مدل پردازنده ی Atom نیز با قیمت اقتصادی ۱۵۹ دلاری خود، سعی در ترغیب کاربران بیشتری دارد.

منبع : WinBeta

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*