صادرات خودروهای سایپا

توافق نهایی برای صادرات خودروهای سایپا به روسیه انجام شد

رئیس سازمان توسعه تجارت از توافق نهایی برای صادرات خودروهای سایپا به روسیه خبر داد و گفت 45 هزار دستگاه از محصولات سایپا به روسیه صادر خواهد شد.

بر اساس قراردادی که میان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و طرف‌های روسی با حضور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت به امضا رسید، سایپا 45 هزار دستگاه از محصولات خود را طی چند محموله به ارزش کلی 450 میلیون دلار به روسیه صادر خواهد کرد.

جزئیات صادرات خودروهای سایپا به روسیه

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه مراسم عقد این قرارداد در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو با اشاره به حضور پررنگ خودروسازان و قطعه‌سازان در این نمایشگاه گفت به‌واسطه این حضور توانستیم قرارداد مناسبی را امروز به امضا برسانیم. در واقع گردش مالی زنجیره خودرویی در روسیه بیش از 20 میلیارد دلار بوده که اکنون با خروج شرکای اصلی روس‌ها به دلیل تحریم‌ها می‌توانیم سهم مناسبی از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز در این خصوص با اعلام این‌که تولیدات سایپا بیش از 300 درصد رشد کیفی را تجربه کرده، گفت این حضور بین‌المللی در روسیه نتیجه افزایش کیفیت محصولات است. در همین راستا به‌زودی تیم‌های فنی سایپا به روسیه اعزام خواهند شد تا مجددا 2 کارخانه خودروسازی در این کشور که به دلیل تحریم‌ها تعطیل شده بودند را راه‌اندازی کنند که نتیجه آن تولید مشترک در این کشور خواهد بود.

صادرات خودروهای سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص صادرات محصولات این شرکت به کشور ونزوئلا نیز اعلام کرد نخستین محموله 1000 دستگاهی به ونزوئلا رسیده و 2000 دستگاه دیگر نیز پس از انجام امور انتقال ارز برای تحویل آماده است.