تا اطلاع ثانوی تلفن اندروییدی نخرید!

 


هیچ‌ وقت تلفن‌های اندرویدی به خوبی امروز نبوده‌اند و در هیچ‌ زمانی به این اندازه سریع، باریک و قدرتمند نبوده‌اند. شفافیت تصاویر نمایش داده شده در نمایشگر تلفن‌های اندرویدی نیز هیچ وقت با این کیفیت و شفافیت و وضوح نبوده است. اما تلفن‌های فوق‌العاده جذابی در راه هستند که به زودی وارد بازار شده و انتخاب آنها هوشمندانه‌تر از انتخاب‌های فعلی خواهد بود.
دو تولید کننده مطرح تلفن‌های هوشمند، سامسونگ و اچ‌تی‌سی به زودی نسل تازه تلفن‌های اندرویدی خود را وارد بازار خواهند کرد. مشخصات سخت‌افزاری ‌تلفن‌های جدید به اندازه‌ای خوب است که تلفن‌های قدرتمند امروزی قادر به رقابت با آنها نخواهند بود.

HTC در کنگره جهانی موبایل دو تلفن فوق‌العاده جذاب خود را با نام‌های HTC One X و HTC One S معرفی کرد.
تلفن One X این شرکت تایوانی قرار است بهترین تلفن‌هوشمند اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۲ باشد. One X مجهز به پردازنده ۴هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی Tegra 3، صفحه نمایش ۴.۶ اینچ از نوع Super LCD 2 با رزولوشن 1,280×720 پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی در جلو، یک گیگابایت حافظه RAM، پشتیبانی از شبکه 4G LTE، حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و سیستم عامل اندروید ۴ یا ساندویچ بستنی دوست داشتنی گوگل است. تمام سخت‌افزارهای نام برده شده در یک تلفن با بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات و با ضخامت ۹.۲۷ میلی‌متر جای گرفته‌اند.
تلفن HTC One S که قرار است بازار میانی قیمت را هدف قرار دهد، مجهز به نمایشگر ۴.۳ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل، پردازنده ۲ هسته‌ای Qualcomm Snapdragon S4 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، دوربین ۸ مگاپیکسل، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و سیستم عامل اندورید ۴ است. این تلفن تنها ۷.۹ میلی‌متر ضخامت داشته و جنس بدنه آن نیز، آلومینیوم اکسید شده است.
هرچند سامسونگ هنوز بصورت رسمی، مشخصات فنی نسل سوم گلکسی اس را فاش نکرده اما گزارش‌های مختلفی از مشخصات سخت ‌افزاری Galaxy S III منتشر شده که همگی حکایت از یک تلفن دوست‌ داشتنی و قدرتمند دیگر از سامسونگ دارند. تازه‌ترین گزارش در مورد گلکسی اس ۳ نشان می‌دهد که این تلفن با صفحه نمایش ۴.۸ اینچ با رزولوشن 1080p، پردازنده ۲ یا ۴ هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی، دوربین ۸ یا ۱۲ مگاپیکسلی، قابلیت شارژ بدون سیم و سیستم‌عامل اندروید ۴ عرضه خواهد شد. اگر این مشخصات فنی حقیقت داشته باشد بدون شک Galaxy S III مسیر دو نسل قبلی را ادامه داده و به بهترین انتخاب اندرویدی تبدیل می‌شود.
علاوه بر این‌ها سونی نیز دو تلفن هوشمند Xperia U و Xperia S که در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شدند را به زودی وارد بازار خواهد کرد. این دو تلفن نیز از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی بسیار جذاب هستند. اطلاعات فنی به همراه ویدیوهای مربوط به این دو تلفن را در این مقاله مشاهده کنید.
در واقع نسل جدید تلفن‌های اندرویدی حدود ۴ تا ۶ ماه دیگر وارد بازار جهانی خواهند شد. تراشه‌های بکار گرفته شده در این تلفن‌های هوشمند سریعتر و کم‌مصرف‌تر خواهند بود و دوربین آنها نیز سریعتر عمل کرده و تصاویر با کیفیت‌تری می‌گیرد.
با این تفاسیر اگر قصد خرید تلفن اندرویدی را دارید بهتر است چندماهی تحمل کنید چون حتی اگر قادر به خرید تلفن‌های جدید نباشید، با ورود نسل تازه تلفن‌های هوشمند، قیمت نسل قبلی با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد شد. البته تمام این صحبت‌ها به نوسانات غیرقابل پیش‌بینی نرخ ارز در کشور نیز مرتبط خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*