سری میت 60

هواوی دوباره قرار است سالی 2 پرچمدار معرفی کند؛ تاریخ رونمای از سری میت 60 مشخص شد

هواوی با خنثی کردن تحریم‌های آمریکا، دوباره می‌خواهد در هر سال دو پرچمدار معرفی کند و حتی تاریخ معارفه رسمی سری میت 60 را هم تعیین کرد.

هواوی، غول تکنولوژی چینی قصد دارد روال سابق معرفی گوشی‌هایش را از سر بگیرد. این کمپانی تا پیش از تحریم‌های آمریکا هر سال از یک پرچمدار سری P و یک پرچمدار سری Mate پرده‌برداری می‌کرد. اما از زمانی که تحریم‌های ایالات متحده باعث تحت فشار قرار گرفتن هواوی شد، پرچمداران این کمپانی به یک عدد در سال رسید. اما حالا به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند آثار تحریم‌ها را خنثی کرده و معرفی مدل‌های جدید سری میت خود را در همان سالی که سری P جدید معرفی می‌شود از سر بگیرد.

از هواوی میت 50 – Huawei Mate 50 در سال گذشته رونمایی شد و این کمپانی دست به معرفی هواوی پی 60 – Huawei P60 در اوایل سال جاری زد. حالا گزارش‌هایی منتشر شده که از معرفی سری هواوی میت 60 – Huawei Mate 60 در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر می‌دهند. این موضوع به معنای بازگشت هواوی به همان الگوی سابق معرفی دو پرچمدار در سال بوده و سری پی را برای ابتدای سال میلادی و سری میت را در پاییز (نیمه سال میلادی) در نظر خواهد داشت. هواوی به داشتن این استراتژی معروف بوده و به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند قدرت‌ها و توانایی‌هایشان را پس از تحریم‌های آمریکا بازیابی کنند.

سری هواوی میت 60 در راه است

سری میت 60

بر اساس گزارشی که از بلاگر معروف دنیای تکنولوژی، Wisdom Pikachu به دستمان رسیده، هواوی در حال آماده‌سازی سری میت 60 برای فصل پاییز است. طبق سایر شایعات چینی‌ها از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 روی این گوشی توان می‌گیرند اما به دلیل محدودیت در بحث استفاده از شبکه 5G، متاسفانه نسخه 4G این چیپ در اختیار هواوی قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب با خرید این گوشی نمی‌توانید از اینترنت پرسرعت 5G استفاده کنید.

کمپانی TSMC مهندسی جدیدی را برای چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 در نظر گرفته و معماری 1+4+3 هشت هسته‌ای را در این قطعه به کار گرفته است. بدین ترتیب یک هسته بسیار بزرگ Kyro Prime (بر پایه Cortex-X3) خواهیم داشت که پردازنده آن با فرکانس پایه‌ای 3.2 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. بدین ترتیب پردازش‌های تک هسته‌ای با سرعت بسیار بالایی انجام خواهند گرفت. چهار هسته دیگر برای انجام کارهای چند هسته‌ای در نظر گرفته شده که روی فرکانس 2.8 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند. در پایان سه هسته با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی دیگر باقی می‌مانند که برای انجام کارهای سبک و با مصرف انرژی پایین در نظر گرفته شده‌اند.

سری میت 60

اگر بخواهیم میان چیپست سری هواوی میت 60 و پی 60 مقایسه‌ای انجام بدهیم باید بگوییم چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 در میت قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در پی 60 عمل می‌کند. افزون بر این، گفته می‌شود سری میت 60 مجهز به نسل دوم لنزهایی خواهد شد که از فناوری فاصله کانونی متغیر پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب میت 60 اولین گوشی در جهان خواهد بود که چنین تکنولوژی را روی خود دارد و در تمامی شرایط نوری -چه نور کم در شب و چه نور زیاد در روز- می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد.