اطلاعاتی تازه از ۴ اینچی جدید اپل، آیفون ۵SE

در گذشته ویدیویی از آیفون ۴ اینچی منتشر شده بود که به عبارتی نسخه‌ی کوچک شده‌ی آیفون ۶S به نظر می‌رسید. طبق اخبار جدید این ویدیو تقلبی بوده و این گوشی در حقیقت همان آیفون ۵Se نام دارد که یک نسخه‌ی پیشرفته از گوشی آیفون ۵S خواهد بود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آیفون ۵Se که در خود کمپانی به نام N69 نیز شناخته می‌شود، درواقع یک آپدیت نسبت به آیفون ۵اس به شمار می‌رود. این گوشی دارای یک چیپست A8 است که در کنار آن از پردازنده‌ی مشترک M8 استفاده شده. این ترکیب قبلا در گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده بود. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز در عقب گوشی به کار رفته و دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی قرار داده شده تا کاربران بتوانند از خود تصاویر سلفی گرفته و چت ویدیویی داشته باشند.

این گوشی دارای قابلیت نمایش تصاویر زنده بوده که به دوربین اجازه می‌دهد قبل از اینکه شاتر تصویر را ثبت کند، ویدیویی به مدت ۱.۵ ثانیه ضبط کرده و سپس ۱.۵ ثانیه بعد از ثبت عکس، ویدیو تهیه کند. با این حساب شما یک ویدیو‌ی ۳ ثانیه ای دارید که در قالب یک تصویر جای گرفته است. دوربین از پانورمای بزرگ‌تر و فوکوس خودکار به هنگام ضبط پشتیبانی می‌کند.

در خبر قبلی گفته شده بود که مشتریان برای خرید iPhone 5SE با دو گزینه روبرو خواهند بود؛ ۱GB رم و ۱۶GB حافظه داخلی یا ۱.۲GB رم و ۶۴GB حافظه داخلی. عمر باتری دستگاه نیز حدود ۱۰۰ میلی آمپر افزایش داشته و پیشرفت جزئی به خود دیده که مشخصا سبب افزایش چشمگیر دوام باتری گوشی نخواهد بود.

محصول جدید اپل از NFC پستیبانی می‌کند تا به راحتی بتوانید از قابلیت Apple Pay استفاده کنید. همچنین یک فشارسنج نیز در موبایل به کار رفته تا اپلیکیشن‌های مربوط با سلامتی و تناسب اندام از آن استفاده کنند. از نظر ارتباطات در آیفون ۵Se از VoLTE ،۸۰۲.۱۱ac Wi-Fi (تماس صوتی در بستر شبکه مخابراتی LTE) و بلوتوث ۴.۲ استفاده شده است. آنطور که معلوم است این گوشی در رنگ‌های نقره ای، خاکستری، رز طلایی، و طلایی عرضه خواهد شد.

البته در این گوشی از تکنولوژی لمس سه بعدی استفاده نشده است. در حقیقت، صفحه‌ی این موبایل مانند آیفون ۵S خواهد بود. لبه های صفحه نیز مانند آیفون ۶S دارای انحناست. همچنین به نظر می‌رسد اپل به دنبال این است که این گوشی بتواند از بروزرسانی‌های IOS استفاده کرده و نیازی به طراحی جدید نباشد.

طبق گزارشاتی که به دستمان رسیده اپل می‌خواهد در کنفرانس خبری خود که در ماه مارس برگزار می‌شود از این گوشی پرده برداری کند. همچنین گفته شده که این موبایل احیانا در همان ماه مارس و یا ماه آپریل عرضه خواهد شد. البته در گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه آیفون ۵Se در ماه آپریل به قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. با این حساب اپل می‌خواهد این گوشی را جایگزین مدل آیفون ۵ کرده و به همان قیمت بفروشد.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا علاقه به خرید یک گوشی ۴ اینچی آن هم از برند آیفون دارید؟

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*