گزارش سال 1401 تترلند

بررسی گزارش سال 1401 تترلند و آمار و اطلاعات دقیق از این سکوی تبادل رمزارز

گزارش سال 1401 تترلند منتشر شد و آمار و اطلاعات دقیق از این سکوی تبادل رمزارز در اختیار ما قرار گرفت. در ادامه جزئیات این گزارش را بررسی می‌کنیم.

تترلند گزارش کامل خود در سال 1401 را منتشر کرد. این گزارش، آمار و اطلاعات دقیق و جالبی از بخش‌های مختلف این سکوی تبادل رمزارز در اختیار ما قرار می‌دهد. تترلند، یک سکوی تبادل رمزارز و مرجع تخصصی تتر در کشورمان است که حالا با این گزارش کامل خود، تصوری حدودی از اقتصاد رمزارزی ایران و ظرفیت‌های موجود در این بازار را نشان می‌دهد.

گزارش سال 1401 تترلند در هفت فصل منتشر شده و در آن به موضوع‌های مهمی مثل رشد ظرفیت تبادل رمزارزی در ایران و عوامل استقبال از این بازار پرداخته شده است. حفظ امنیت تراکنش‌های کاربران تترلند در شرایط تحریم، سهم بازار سکوهای تبادل رمزارزی ایرانی و سهم خرید و فروش تتر در تترلند از جمله سرفصل‌های مهم این گزارش محسوب می‌شوند.

گزارش سال 1401 تترلند

در ادامه، نگاهی به بخش‌های مختلف گزارش سال 1401 تترلند می‌اندازیم و فصل‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم. این گزارش روایتی از تجربه مجموعه تترلند در سال 1401 است که ابعاد مختلف این سکوی تبادل رمزارزی را به‌طور کامل و دقیق با استفاده از اطلاعات شفاف بررسی می‌کند. اطلاعات و منابع مورد استفاده در تنظیم و نگارش این گزارش طی تحقیقات واحد بازاریابی تترلند به‌دست آمده‌اند و در انتشار آنها، ضمن شفافیت و جامعیت، به حفظ حریم خصوصی کاربران و اصل محرمانگی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

رضا مسعودی‌فر، بنیان‌گذار و مدیرعامل تترلند در این رابطه اظهار کرد:

سال گذشته،‌ سال بسیار چالش‌برانگیزی بود؛ چرا که بحران اجتماعی و اقتصادی از یک سو و محدودیت و اختلال اینترنت از سوی دیگر، 1401 را سالی متمایز کرد. این وضعیت در نهایت باعث محدودیت دسترسی کاربران شد و ماموریت همکاران ما برای خدمت‌رسانی را سخت کرد. امروز ما به‌عنوان مرجع تخصصی تبادل تتر در ایران،‌ بیش از هر زمان دیگری در پی ترسیم افقی روشن هستیم. گواه این خوش‌بینی چیزی نیست جز دستاوردمان در ساده‌سازی فرایندهای سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار رمزارزها. این نگاه در بازآفرینی تترلند در سال گذشته سهم به‌سزایی ایفا کرد؛ تا جایی که شعار نهایی این بازآفرینی تاکید بر سادگی داشت: «سادگی نهایت هوشمندی است».

مدیرعامل تترلند در ادامه تاکید کرد برای رسیدن به اهدافمان در سال 1402 بیش از پیش به توسعه همه‌جانبه می‌اندیشیم. توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های مجموعه در ساحت درون‌سازمانی و گسترش سرویس‌های سرمایه‌گذاری، مالی و اعتباری در حوزه محصول مهم‌ترین اهدافی هستند که امسال در پی تحقق آن هستیم.

فصل اول گزارش سال 1401 تترلند: تترلند در یک نگاه

تترلند در سال 1396 به‌عنوان برند ریروکوین شروع به فعالیت کرد و توسعه بستر معاملاتی رمزارز آغاز شد. در سال 1397، نام تجاری این مجموعه به تترلند تغییر یافت و تترلند رسما به‌عنوان اولین و تنها مرجع تخصصی تتر/تومان در ایران تاسیس شد. نسخه 1.0 وبسایت در همین سال راه‌اندازی شد و شاهد تبدیل آن به مرجع نرخ تتر ایران بودیم.

گزارش سال 1401 تترلند

در سال 1398 سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای ابداع شد و در ادامه، انتشار نسخه‌های 2.0 و 3.0 وبسایت و همچنین اپلیکیشن تترلند در این سال رخ داد. در سال 1399 نیز شاهد راه‌اندازی سرویس احراز هویت خودکار و نسخه 4.0 وبسایت بودیم و در سال 1400 اتفاقاتی مانند ارائه سرویس به کسب‌وکارهای رمزارزی، راه‌اندازی معامله تک‌نرخی تتر، انتشار نسخه 5.0 وبسایت و اپلیکیشن و سرویس احراز هویت فوری در این مجموعه رخ داد.

در سال گذشته، یعنی سال 1401 نیز هویت بصری تترلند بازآفرینی شد و ضمن انتشار نسخه 6.0 وبسایت و اپلیکیشن، بازار تترلند و همچنین مبدل رمزارزی راه‌اندازی شدند.

در سال 1401، تترلند به‌عنوان مرجع نرخ تتر ایران، بیشترین حجم معاملات آنلاین تتر در ایران را انجام داد و تعداد کاربران این سکوی تبادل رمزارزی 87.6 درصد رشد داشت. 9 سرویس جدید در تترلند معرفی شد و مجموع بازدید از تترلند 28.8 میلیون و مجموع زمان پشتیبانی 3 میلیون دقیقه بوده است.

سقوط لونا به ارزشی نزدیک به صفر، سقوط بیت کوین تا کف 15,782 دلار، ورشکستگی FTX، پیدایش کسب‌وکارهای جدید حوزه رمزارز، افزایش غیر منتظره نرخ تتر که تا سقف قیمتی 62000 تومان نیز پیش رفت و همچنین ظهور میم‌کوین‌های جدید از مهم‌ترین رخدادهای رمزارزی در سال 1401 به‌شمار می‌رفتند.

طبق آمارهایی که واحد بازاریابی تترلند منتشر کرده، سکوهای تبادل رمزارز فعال در کشور در سال 1401 با رشد 40 درصدی در معاملات حوزه تبادل مواجه شدند که نشان‌دهنده رشد حوزه رمزارز در کشورمان است. تعداد سکوهای تبادل رمزارز در ایران با 367 سکوی تبادل جدید شناسایی شده در سال 1401، در مجموع به 704 خدمات دهنده در این حوزه رسیده است که رشد نزدیک به 109 درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش سال 1401 تترلند

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بنیاد تتر، در سال 2022 وجوه تسویه شده از طریق تتر در مقایسه با مسترکارت 136 درصد و در مقایسه با ویزا 29 درصد بیشتر بوده است. در واقع، تتر با ماهیت رمزارزی و پشتوانه دلاری خود دروازه‌ای برای ورود به دنیای رمزارزها محسوب می‌شود و از محوبیت و حجم زیادی در معاملات برخوردار است.

تتر به‌عنوان بزرگترین رمزارز پایدار (استیبل کوین) و با پشتوانه دلار، بیشترین حجم بازار را در مقایسه با کوین‌های مشابه دارد. این رمزارز در سال گذشته توانست به بیشترین سطح تاریخی خود از سهم بازار جهانی رمزارزها، یعنی بیشتر از 8 درصد دست پیدا کند.

اما سهم تتر در بازار ایران کمی متفاوت است. دلایلی وجود دارد که باعث شده‌اند تتر در سکوهای تبادل داخلی در مقایسه با سکوهای تبادل بین‌المللی سهم بیشتری داشته باشد؛ از جمله این دلایل می‌توان به نبود دسترسی مستقیم به حساب‌های بین‌المللی برای معامله‌گران علاقه‌مند به فعالیت در بازارهای مالی، مشکلات کسب‌وکارها در نقل و انتقال مالی به‌دلیل وجود محدودیت‌های بین‌المللی و راهکاری جایگزین برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارز اشاره کرد. این مسائل باعث شده‌اند تا 23 درصد از حجم معامله‌های رمزارز ایران در سال 1401 به تتر/تومان اختصاص داشته باشد.

این رمزارز با وجود نوسانات شدید در چند سال اخیر، روندی صعودی را طی کرد و از سال 1399 شیب رشد ارزش تتر در مقایسه با تومان، دوچندان شده است؛ این در حالی است که اگر ارزش کنونی رمزارزهای دیگر را بررسی کنیم لزوما به این الگو نمی‌رسیم. طبق نمودار منتشر شده در گزارش سال 1401 تترلند، در سال گذشته میانگین نرخ تتر بیش از 30 درصد رشد پیدا کرده و میانگین سالانه نرخ تتر از سال 1397 تا 1401 تقریبا 2.8 برابر شده است. میانگین نرخ تتر در سال 1401 معادل 35,559 تومان برآورد شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند با ایجاد و بهبود زیرساخت‌های تبادل تتر/تومان و ویژگی‌هایی مانند واریز در لحظه تتر و تسویه آنی تومان، بستر مناسبی برای فعالان رمزارز از جمله معامله‌گران، سرمایه‌گذاران، فریلنسرها، دانشجویان خارج از کشور، تاجران و دیگر افرادی به‌حساب می‌آید که به انتقال وجه در بستر رمزارزها نیاز دارند. علاوه بر این در سال گذشته، علاوه بر بهبود تبادل تتر/تومان، تترلند ابزارهایی مانند تبدیل سریع تتر/تومان در کیف پول، «بازار» برای سفارش‌گذاری پیشرفته‌تر در نرخ خرید یا فروش مد نظر هر کاربر و «مبدل» برای خرید آسان و تشکیل سبد رمزارزی در تترلند را به کاربران عرضه کرد.

گزارش سال 1401 تترلند

کیف پول امن تتری، سطح‌بندی کاربری، مبدل رمزارزی، بازار تترلند، تبدیل سریع تتر، رمز دو عاملی G2FA، انتقال بانکی (واریز شناسه‌دار)، API Trading و انتقال داخلی تتر بدون کارمزد از سرویس‌های جدید تترلند در سال 1401 محسوب می‌شوند.

با 266 بروزرسانی در وبسایت و 107 بروزرسانی در اپلیکیشن، در حال حاضر سطح پایداری سرویس‌های تترلند 99.78 درصد برآورد شده است. همچنین طبق آمارهای به‌دست آمده، از سال 1398 تاکنون در مجموع 1 میلیون و 12 هزار و 503 بار اپلیکیشن تترلند در استورها نصب شده و تعداد کل نصب‌های فعال نیز 301 هزار و 922 بار بوده است.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند در سال 1401 یک ابتکار جالب نیز انجام داد و برای اولین بار در کشور، NFT هویت بصری را رونمایی کرد. به‌این ترتیب لوگوی جدید و تمامی عناصر آن که نشان‌دهنده هویت جدید و مسیر دگرگونی تترلند است به‌عنوان یک NFT ثبت و در پلتفرم OpenSea قرار گرفت. تا پیش از این هیچ برندی به‌صورت رسمی و غیر رسمی چنین اقدامی را انجام نداده بود و حتی در بین برندهای بین‌المللی هم به‌جز چند برند فعال در حوزه صنعت مد مثل برند DKNY، کمتر برندی را می‌توان مثال زد که چنین اقدامی را انجام داده باشد.

فصل دوم گزارش سال 1401 تترلند: کاربران

مهران فره‌راز، مدیر بازاریابی تترلند می‌گوید همیشه تلاش کرده‌ایم تا امنیت، شفافیت، اطمینان و سادگی را در کنار هوشمندی در سرویس‌ها و ویژگی‌های خود فراهم و این مفاهیم را در تبلیغات و همکاری‌های تترلند نیز رعایت کنیم. وی افزود ما در تترلند هیچ‌گاه محتوای گمراه‌کننده و غیر واقعی منتشر نمی‌کنیم و در تبلیغات نیز همیشه شفاف عمل کرده‌ایم و صداقت در همکاری‌ها را سرلوحه تعاملات تترلند قرار داده‌ایم.

گزارش سال 1401 تترلند

بر اساس آمارهای منتشر شده، مجموع مدت حضور کاربران در وبسایت و اپلیکیشن تترلند در سال 1401 معادل 291 سال اندازه‌گیری شده است. در سالی که گذشت، 28.8 میلیون بازدید از تترلند ثبت شد و تعداد کاربران تترلند در مقایسه با انتهای سال 1400، رشد 87.6 درصدی را تجربه کرد. بازدید از تترلند در سال گذشته 20 برابر بازدید سالانه از تخت جمشید بود؛ میانگین بازدید سالانه از تخت جمشید 1.4 میلیون اعلام شده است.

یکی از معیارهای مهم برای سنجش عملکرد بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکاری، نرخ بازدیدکننده یکتا یا Unique Visitor است. این نرخ نشان‌دهنده این است که چند آی پی یکتا حداقل یک بار از هر اپلیکیشن یا وبسایتی بازدید کرده‌اند. تترلند در سال‌های اخیر توانست تعداد زیادی از کاربران بازار رمزارزها را با برند و خدمات خود آشنا کند و بر اساس آمارهای منتشر شده، از آغاز فعالیت این برند تاکنون حدود 16.7 درصد جمعیت ایران حداقل یک بار از این سکوی تبادل تتر بازدید کرده‌اند. تعداد بازدیدهای یکتای وبسایت و اپلیکیشن تترلند در این مدت، حدود 14 میلیون و 750 هزار بار بوده است.

میانگین سنی کاربران تترلند 32 سال اعلام شده و افراد بین 25 تا 35 سال، بیشترین کاربران آن را تشکیل می‌دهند. همچنین در سال 1401، سهم بانوان در مقایسه با سال 1400 حدود 4 درصد بیشتر شده است و اکنون 21 درصد از کاربران تترلند را تشکیل می‌دهند.

گزارش سال 1401 تترلند

بیشترین بازدید از تترلند از طریق موبایل وب با نزدیک به 42 درصد از کل بازدیدها انجام می‌شود و محبوب‌ترین بستر انجام معاملات تتر در بین کاربران نیز اپلیکیشن تترلند است که 44.2 درصد معامله‌ها از طریق این ابزار صورت می‌پذیرد. اپلیکیشن تترلند در سال 1401 به‌عنوان بهترین اپلیکیشن سکوی تبادل رمزارزی OTC ایران معرفی شد.

گزارش سال 1401 تترلند

با بررسی‌هایی که تیم بازاریابی تترلند انجام داد، مشخص شد که تعداد کاربران فعال حوزه رمزارزها در کشور به‌طور کلی در مقایسه با سال 1400 رشد کمتری داشت. با وجود این، تترلند در سال 1401 با رشد 87 درصدی کاربران مواجه شد. استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس نیز بیشترین تعداد کاربران تترلند را تشکیل می‌دهند و کمترین کاربران این سکوی تبادل رمزارز در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد هستند.

گزارش سال 1401 تترلند

در گزارش سال 1401 تترلند به انگیزه کاربران برای مبادله تتر نیز اشاره شده که بر اساس آن، 25.5 درصد برای نقل و انتقال مالی، 33 درصد به‌عنوان جایگزینی برای سرمایه‌گذاری ارزی و 41.5 درصد برای ترید رمزارزها اقدام به مبادله می‌کنند.

گزارش سال 1401 تترلند

تعداد خریداران تتر در سال 1401، درست مانند سال 1400، از تعداد فروشندگان بیشتر بود. تتر به محل امنی برای حفظ سرمایه تبدیل شده و 87.2 درصد کاربران تتر خریدند، 87 درصد کاربران تتر فروختند و 40.2 درصد کاربران هم خرید و هم فروش تتر داشته‌اند. همچنین 42 درصد کاربران فقط تتر خریدند و 17.8 درصد کاربران فقط تتر فروختند.

فصل سوم گزارش سال 1401 تترلند: معامله‌ها

احسان شاکری‌پور، مدیر فنی تترلند می‌گوید بهبود تجربه کاربری همواره یکی از اهداف اصلی ما در تیم فنی بوده است. از این رو در سال 1401 عمده انرژی خود را صرف طراحی و پیاده‌سازی نسخه هفتم تترلند کردیم تا با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و پیروی از ترندهای روز توسعه نرم افزار، تجربه دلنشینی در ذهن کاربرانمان بر جای بگذاریم. جذب افراد مستعد، آموزش همکاران، توسعه زیرساخت و بهینه‌سازی محصولات از دیگر اقداماتی بود که در سال 1401 به‌صورت مداوم انجام شد.

در سال 1401 و در مقایسه با سال 1400، تعداد معامله‌های تترلند 11.3 درصد رشد داشت. علاوه بر این، به‌طور میانگین هر کاربر فعال تترلند در سال گذشته 11.2 معامله انجام داده است. در گزارش کامل تترلند، میانگین نرخ تتر در سال 1401 برابر با 35 هزار و 559 تومان اعلام شده و متوسط رشد ماهانه نرخ تتر 6.1 درصد بود.

گزارش سال 1401 تترلند

با وجود رشد تعداد معامله‌های تترلند در سال 1401، اما حجم معامله‌ها در سالی که گذشت کاهش پیدا کرد. میانگین حجم معامله هر کاربر در سال گذشته 2145 تتر بود که نسبت به سال 1400 با افت 21.1 درصدی مواجه شد.

گزارش سال 1401 تترلند گزارش سال 1401 تترلند

رکورد تعداد و حجم معامله ماهانه تترلند در بهمن ماه ثبت شد و روز 22 اردیبهشت ماه، پرمعامله‌ترین روز سال 1401 بود.

گزارش سال 1401 تترلند

جمعه‌ها کم‌معامله‌ترین روز هفته و چهارشنبه‌ها پرمعامله‌ترین روز هفته در سال 1401 بوده و بیشترین معامله‌ها در بین ساعت‌های 11 تا 14 انجام شده است. همچنین 16.7 درصد معامله‌ها از نخستین دقایق بامداد تا ساعت شش صبح انجام می‌شود.

گزارش سال 1401 تترلند گزارش سال 1401 تترلند

یکی از کاربران تترلند با انجام 6095 معامله، پرمعامله‌ترین کاربر سال 1401 بود. این کاربر به‌طور میانگین روزی 16.6 معامله انجام داده است. فعال‌ترین کاربر تترلند از 365 روز سال در 350 روز، یعنی 96 درصد از روزهای سال 1401 را در تترلند معامله کرده است. این کاربر، بیش از 10 هزار دقیقه از زمانش را در سال گذشته در اپلیکیشن تترلند گذرانده است.

بر اساس آمار منتشر شده، سهم تعداد معامله‌های خرید تتر از فروش آن بیشتر است. از هر صد معامله، تقریبا 61 معامله به خرید تتر و 39 معامله به فروش تتر مربوط است. با وجود این، میانگین حجم معامله فروشندگان تتر از خریداران آن بیشتر است؛ یعنی فروشندگان تتر، حجم بیشتری از تتر را به‌فروش می‌رسانند. میانگین حجم خرید در هر معامله 507 تتر اعلام شد و میانگین حجم فروش در هر معامله نیز 821 تتر بوده است. در مجموع، میانگین حجم هر معامله برابر با 617 تتر بود.

نرخ تتر در سال 1401 تغییرات زیادی داشت و ماهانه به‌طور میانگین شاهد رشد 6.1 درصدی قیمت تتر بودیم. در نمودار زیر، جزئیات تغییرات نرخ تتر در سالی که گذشت، مشخص شده است. در سال 1401 نرخ تتر 3424 مرتبه تغییر کرد.

گزارش سال 1401 تترلند

در سال 1401 در مجموع 35 میلیون و 962 هزار و 500 بار مشاهده نرخ تتر در تلگرام تترلند ثبت شده و بیش از 32 سکوی تبادل رمزارزی از API نرخ تترلند استفاده می‌کنند. در هر هفته، بیش از 190 هزار درخواست دریافت نرخ تتر از طریق API به تترلند ارسال می‌شود.

روز هفتم اسفند 1401، پرنوسان‌ترین روز نرخ تتر در تمام پنج سال فعالیت تترلند بود. در صبح این روز، نرخ تتر 3 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 62 هزار تومان رسید؛ اما از ساعت 15 ظهر تا پیش از شب، 8 هزار تومان کاهش و مجددا در ساعت‌های پایانی شب 3700 تومان افزایش پیدا کرد. در این روز 112 بار بروزرسانی نرخ در تترلند انجام شد که رکورد بروزرسانی نرخ در یک روز تترلند را جابه‌جا کرد. دامنه نوسان نرخ تتر در هفتم اسفندماه سال گذشته، 14 هزار و 700 تومان بود.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند در گزارش سال 1401 خود، نگاهی به کاربران خوش‌اقبال و بداقبال این سکوی تبادل رمزارز نیز انداخته است. بر اساس این گزارش، 711 کاربر خوش‌اقبال بودند که در تاریخ 5 و 7 فروردین 1401 اقدام به خرید تتر کردند که حجم کل آن بیش از 7 میلیارد تومان بود؛ در این روز شاهد کمترین نرخ تتر یعنی 26 هزار و 150 تومان بودیم.

بداقبال‌ترین کاربران نیز 93 کاربری بودند که در روز 7 اسفند 1401 در مجموع بیش از 2 میلیارد تومان تتر خریدند. این خریدها در ساعت 14:43 هفتم اسفند ثبت و فقط در 5 دقیقه و 41 ثانیه انجام شدند؛ در آن زمان بیشترین نرخ تتر رقم خورد که معادل 62 هزار تومان بود.

تترلند از امن‌ترین روش نگهداری تتر استفاده و دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌کند. استفاده از کیف پول‌های متغیر برای تامین امنیت تراکنش‌های کاربران در دستور کار قرار گرفته و این بستر امن و استفاده از کیف پول متغیر به‌جای کیف پول با آدرس ثابت، امکان رهگیری و فریز شدن دارایی کاربران در شرایط تحریمی را به صفر می‌رساند. با این اوصاف، 40 درصد کاربران، یعنی 4 کاربر از هر 10 کاربر خریدار تتر، رمزارز خریداری شده خود را در کیف پول تترلند نگهداری می‌کنند و 60 درصد نیز اقدام به برداشت مستقیم می‌کنند.

یکی از شاخص‌های رضایتمندی کاربران در هر سکوی تبادل رمزارزی، تسویه سریع است. عواملی مثل تاخیر در سیکل پایا، اختلال در شاپرک و خدمات پرداختیاری ممکن است موجب تاخیر در تسویه به تومان شوند. در سالی که گذشت، 14 بانک در سرویس تسویه فوری تومانی تترلند قرار داشتند و کاربران بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه، آینده،‌ سامان، کشاورزی، شهر، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، خاورمیانه و رسالت،‌ فارغ از سیکل پایا و به‌صورت فوری تسویه می‌شوند.

در سال گذشته 95 درصد تسویه‌های تومان به‌موقع انجام شده و فقط 1.7 درصد تسویه‌ها بیش از یک روز تاخیر داشته است. 19 روز در سال 1401 به‌دلیل اختلال در شبکه بانکی و شاپرک، تسویه‌های تترلند با اختلال مواجه شدند.

بانک‌های پراستفاده کاربران تترلند را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش سال 1401 تترلند

جوان‌ترین کاربر تترلند که در این پلتفرم اقدام به معامله رمزارز کرده، کاربری بوده که در روز تولد 18 سالگی خود که آستانه مجاز احراز هویت است، ثبت نام کرده و پس از احراز هویت، تراکنش خود را انجام داده است. مسن‌ترین کاربر فعال تترلند نیز یک کاربر 69 ساله است. همچنین بر اساس آمارهای به‌دست آمده، میانگین زمان خرید تتر با احتساب مدت‌زمانی که کاربران در درگاه پرداخت سپری می‌کنند، 2 دقیقه و 21 ثانیه و میانگین زمان فروش تتر نیز 4 دقیقه و 56 ثانیه بوده است.

فصل چهارم گزارش سال 1401 تترلند: احراز هویت

مهدی محمدلو، مدیر اجرایی تترلند می‌گوید تاکنون قانون‌گذاری شفاف و مستندی درباره رمزارزها در کشور ما وجود نداشته و در عین حال، فعالیت در حوزه تبادل رمزارزها نیز غیر قانونی نیست. بنابراین مجموعه‌ها در یک فضای خاکستری در حال فعالیت هستند. در همین راستا، تترلند حداکثر تعامل لازم را با بانک مرکزی، نهادهای انتظامی و قضایی حفظ کرده و همچنان به این تعامل ادامه خواهد داد. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، روزهای درخشانی را در حوزه تبادل رمزارزها به‌صورت شفاف و مشابه با کشورهای مطرح دنیا و با استاندارد جهانی در کشور شاهد باشیم.

با توجه به نوسانات و تغییرات ناگهانی در بازار رمزارزها، سرعت ورود به این بازار برای انجام معاملات و تبادل در زمان مناسب، از اهمیت بسیار زیادی برای فعالان این حوزه برخوردار است. به‌همین دلیل، احراز هویت یکی از فرایندهایی است که در بین فعالان رمزارزها، به‌عنوان یک فرایند فرسایشی و زمانبر یاد می‌شود. از این رو، سرویس احراز هویت فوری به کاربران اجازه می‌دهد تا در امنیت کامل و به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته با انجام احراز هویت در کمتر از ده دقیقه، سریعا اولین تراکنش خود را در تترلند انجام دهند.

مطابقت نداشتن شماره تلفن همراه به نام و تحت مالکیت کاربر، ارسال تصویر مدرک شناسایی فاقد اعتبار زمانی، خطا در ویدیوی احراز هویت و تغییر نام یا نام خانوادگی و تطابق نداشتن با سامانه از جمله بیشترین دلایل رد احراز هویت کاربران در تترلند بوده‌اند.

سادگی و سرعت دو اصل مهم و جدایی‌ناپذیر در تمامی فرایندهای تترلند هستند و این مجموعه تلاش کرده تا کاربران با ساده‌ترین و سریع‌ترین فرایند احراز هویت روبه‌رو شوند. بنابراین تمامی کاربرانی که قصد دارند از سرویس‌های تترلند استفاده می‌کنند، می‌توانند احراز هویت خود را در کمتر از ده دقیقه تکمیل کنند. البته اختلالات اینترنت در نیمه دوم سال باعث شد کاربران با مشکل بارگذاری تصاویر و ویدیو برای احراز هویت مواجه شوند.

متوسط زمان تکمیل احراز هویت، 6 دقیقه یعنی به‌اندازه زمان لازم برای مطالعه‌ی دو صفحه کتاب بوده است. سریع‌ترین احراز هویت سال 1401 نیز در 81 ثانیه انجام شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

بررسی احراز هویت در سکوهای تبادل رمزارزی، گاه چند ساعت تا چند روز زمان می‌برد؛ اما تیم کارشناسان احراز هویت تترلند به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته، مشغول بررسی درخواست‌ها هستند و در کمتر از ده دقیقه، درخواست‌های احراز هویت را بررسی می‌کنند.

گزارش سال 1401 تترلند

فصل پنجم گزارش سال 1401 تترلند: پشتیبانی تترلند

مرجان قاسمی، مدیر خدمات کاربران تترلند، هدف اصلی در امور کاربران تترلند را ارائه خدمات مطلوب به کاربران عنوان کرد. وی می‌گوید برای نیل به این هدف باید به جزئیات توجه کنیم؛ تا جایی که کاربر همواره احساس کند پیش از او برای نیازها و خواسته‌هایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برای عملی کردن تجربه کاربری مثبت، فرایندهایی تعریف و تکنولوژی را همگام با این فرایند بهینه کرده‌ایم. این سازوکارها به‌طور مشخص در زمینه شناسایی، انتخاب، به‌دست آوردن، توسعه، حفظ و ارائه خدمات بهتر به کاربران تعریف می‌شوند. در سال 1401 این نگاه را حفظ کرده و نتیجه چشمگیری گرفته‌ایم و به همین دلیل امسال نیز با همین نگاه و توسعه آن، تجربه بهتری را برای کاربران خواهیم ساخت.

بخش بعدی گزارش سال 1401 تترلند به پشتیبانی اختصاص دارد. در این بخش اعلام شده که در سال گذشته 4.4 میلیون پیام توسط پشتیبانی آنلاین تترلند دریافت و ارسال شده و جمع زمان گفت‌وگوها در مرکز تماس و پشتیبانی آنلاین، 3 میلیون دقیقه (معادل 5 سال و 8 ماه) بوده است. میانگین مدت انتظار برای اولین پاسخ از سوی پشتیبانی آنلاین تترلند حدود 32 ثانیه بوده و نرخ پاسخ‌دهی به تماس 90.1 درصد اعلام شده است. این موارد باعث شده‌اند میزان رضایت از پشتیبانی آنلاین تترلند به 97 درصد برسد.

گزارش سال 1401 تترلند

تیم پشتیبانی تترلند به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته و 365 روز سال، پشتیبانی آنلاین را انجام می‌دهد. تعداد پشتیبانی آنلاین در سال 1401 برابر با 312 هزار و 409 بار و میانگین تعداد پشتیبانی آنلاین روزانه 856 بار اعلام شده است. با وجود این، با توجه به بهبود تجربه کاربر و ساده‌سازی فرایندهایی مثل احراز هویت و خرید و فروش، میزان مراجعه کاربران به بخش پشتیبانی در سال 1401 کاهش قابل توجهی داشت. 55 درصد کاربرانی که در سال 1401 تراکنش انجام دادند، اصلا به پشتیبانی مراجعه نکردند و 21 درصد کاربرانی که در سال گذشته تراکنش انجام دادند نیز دو بار یا بیشتر به پشتیبانی مراجعه کردند.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مجموع پیام‌های ارسالی و دریافت بخش پشتیبانی آنلاین در سال 1401 برابر با 4.41 میلیون پیام بود. اگر بخواهیم متن پیام‌های پشتیبانی آنلاین تترلند را روی کاغذ A4 چاپ کنیم و کاغذها را پشت سر هم بچینیم، طول آن به 93 کیلومتر، یعنی به‌اندازه 210 برابر ارتفاع برج میلاد می‌رسد.

سرعت در پاسخگویی نیز یکی از مسائل مهم در بخش پشتیبانی آنلاین محسوب می‌شود که این موضوع در هنگام انجام معامله، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در سال گذشته، 95.8 درصد پیام‌های ارسالی به پشتیبانی در کمتر از یک دقیقه پاسخ خود را دریافت کردند. میانگین زمان انتظار برای دریافت اولین پاسخ به پیام در پشتیبانی آنلاین تترلند 32 ثانیه بوده که در مقایسه با سال 1400 حدود 5 ثانیه سریع‌تر شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

در تصویر زیر، پرتکرارترین سوالات کاربران از بخش پشتیبانی آنلاین تترلند را مشاهده می‌کنید:

گزارش سال 1401 تترلند

میزان رضایت کاربران از پشتیبانی تترلند نیز بسیار خوب بوده و 97 درصد کاربران از پشتیبانی رضایت داشتند. این آمار با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده به‌دست آمده است؛ 19 درصد کاربران در نظرسنجی انتهای پشتیبانی آنلاین شرکت می‌کنند و 9 درصد از تماس‌گیرندگان نیز در نظرسنجی انتهای تماس مشارکت داشتند. میانگین نظرسنجی پس از مکالمه، امتیاز 8.1 از 10 بوده است.

در بخش پشتیبانی تلفنی، تعداد کل تماس‌های ورودی منجر به مکالمه 117 هزار و 346 تماس بوده و نرخ پاسخ‌دهی به تماس‌ها 90.1 درصد برآورد شده است. تعداد کل تماس‌های خروجی منجر به مکالمه 87 هزار و 740 تماس و جمع مدت تماس‌های ورودی و خروجی نیز 360 هزار و 509 دقیقه بوده است. باید اشاره کنیم که مرکز تماس تترلند از ساعت 8 صبح تا 24 در هفت روز هفته، پاسخگوی کاربران خواهد بود. اولویت‌های پاسخگویی مرکز تماس تترلند به‌صورت زیر است:

گزارش سال 1401 تترلند

شاخص توصیه‌کنندگان یا NPS یک معیار خوب برای ارزیابی تجربه کاربران در استفاده از تترلند محسوب می‌شود و واحد خدمات کاربران تترلند نیز فرایند بررسی و رضایت‌سنجی را به‌طور مستمر انجام می‌دهد. بر اساس آمارهای به‌دست آمده، بیش از 77 درصد کاربران، استفاده از تترلند را به دیگران توصیه می‌کنند و شاخص NPS برابر با 70.5 درصد اندازه‌گیری شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

در سال 1401 از هر هزار تراکنش انجام شده در تترلند، فقط 3 نارضایتی ثبت شده است. موارد نارضایتی‌هایی که شناسایی می‌شوند برای بررسی و رفع نارضایتی به واحد خدمات کاربران تترلند ارجاع داده می‌شوند؛ اما بیشترین دلایل نارضایتی کاربران، محدودیت برداشت تتر در اولین تراکنش بوده است.

تترلند در گزارش سال 1401 خود به عجایب بخش پشتیبانی نیز اشاره کرد. بر اساس این گزارش، شاکی‌ترین کاربر، فردی بوده که 126 شکایت را در واحد خدمات کاربران تترلند ثبت کرده، اما پس از هر ثبت شکایت، معامله این کاربر باز هم ادامه یافته است. این کاربر به‌طور میانگین به‌ازای هر معامله 1.8 شکایت ثبت کرده است. عجیب‌ترین درخواست هم مربوط به کاربری می‌شود که در تماس با تترلند به‌طور مکرر خواسته او را راهنمایی کنند تا برای طرح خرید خودرو ثبت نام کند یا تتر بخرد و کدام‌یک سود بیشتری برایش به‌همراه دارد.

فصل ششم گزارش سال 1401 تترلند: سرویس‌های تترلند

شقایق محمدی، طراح محصول تترلند می‌گوید بازار رمزارزها در ایران از همان سال‌های ابتدایی پیدایش، تترلند را به‌عنوان بستری مناسب برای خرید و فروش تتر می‌شناسد. این جایگاه به‌آسانی به‌دست نیامده و راز آن گوش سپردن مدام به نیازهای کاربر است. از این رو قطب‌نمای تترلند، بهبود سفر کاربر و کاربرپذیری محصول است. این دو سرفصل، معیاری برای گسترش خدمات و امکانات در تترلند هستند. به‌گفته شقایق محمدی، افق دیگر توسعه در تیم تترلند، توجه مداوم به توسعه محصول و خلق محصولات جدید است. در نگاهی کلی، مسیر توسعه محصول در تترلند، امتداد روندی آینده‌نگرانه است که همواره نیم‌نگاهی به گذشته می‌اندازد و بر حال تمرکز دارد.

در تصویر زیر، نقشه راه توسعه سرویس‌های تترلند مشخص شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

یکی از کارهای روزانه و همیشگی تیم محصول و خدمات کاربران تترلند، بررسی مداوم رفتار کاربران با محصولات تترلند است که در این روند،‌ میزان رضایت و شکایت هر سرویس به‌طور جداگانه تحلیل می‌شود و بر اساس آن، فرایندهای بهینه‌سازی و بازنگری در خدمات تترلند رخ می‌دهد. در میان خدمات تترلند، تسویه فوری تومان از همه محبوب‌تر بوده و توانسته آمار جلب رضایت 93 درصد از کاربران را ثبت کند.

گزارش سال 1401 تترلند

معامله تک نرخی، یک شیوه معاملاتی است که ابداع تترلند بوده و از دی ماه 1400 رونمایی شد. در این روش، با حذف کارمزدهای پنهان و همچنین شکاف قیمتی بین نرخ خرید و فروش، کاربران می‌توانند با شفافیت بیشتر و صرفه‌ی بیشتر، معامله‌های تتر خود را انجام دهند.

میزان رضایت از سرویس معامله آسان تتر در شیوه معامله دو نرخی (قبل از دی 1400) برابر با 83.2 درصد بوده، اما این میزان پس از دی 1400 و رونمایی از شیوه معامله تک نرخی به 91 درصد رسیده است. میانگین تعداد معامله هر کاربر در سال نیز در شیوه معامله دو نرخی (قبل از دی 1400) برابر با 9.2 معامله بود که این تعداد در شیوه مکالمه تک نرخی (پس از دی 1400) به 11.2 معامله افزایش پیدا کرد.

در ادامه‌ی گزارش سال 1401 تترلند به چند مورد از سرویس‌های جدید اشاره شد. بازار تترلند در شهریور 1401 با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای، رونمایی شد. معامله‌گران با ورود به بخش بازار تترلند می‌توانند نمودار تغییرات قیمت تتر در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه را مشاهده کنند، اقدام به ثبت سفارش عادی و سفارش آتی کنند، جدیدترین معامله‌های بازار را ببینند و به تاریخچه سفارش‌ها و معامله‌های خود دسترسی داشته باشند.

بازار تترلند باعث شده دیگر به پایش مداوم نرخ‌های متغیر خرید و فروش نیازی نباشد و کاربران می‌توانند بر اساس پیش‌بینی از روندهای آتی بازار، سفارش‌های خرید و فروش را در زمان‌های مناسب ثبت کنند.

بر اساس آمار، 83.2 درصد از کاربران با شیوه سفارس عادی و 16.8 درصد کاربران با شیوه سفارش آتی، سفارش خود را در بازار ثبت می‌کنند. تعداد معامله‌های انجام شده در شش ماهه دوم سال 1401، یعنی پس از رونمایی از بازار تترلند، 213 هزار و 119 معامله بوده و حجم معامله‌های انجام شده در این بازه زمانی نیز 2.1 هزار میلیارد تومان بوده است.

گزارش سال 1401 تترلند

مبدل رمزارزی نیز یکی دیگر از خدمات تترلند است که 270 رمزارز آماده مبادله را پیش روی کاربران می‌گذارد. تترلند از زمان آغاز فعالیت خود در حوزه مبادلات رمزارز، بیشترین تمرکز خود را روی بهینه‌سازی نرخ کارمزد برای کاربران خود گذاشته است. برای این منظور، تترلند در تیرماه 1401 سرویس مبدل رمزارزی با 270 رمزارز قابل معامله با کارمزد صفر را راه‌اندازی کرد. زمان لازم برای انجام معامله در این سرویس، 20 ثانیه اندازه‌گیری شده است.

گزارش سال 1401 تترلند

بیت کوین، اتریوم، شیبا، دوج کوین، بایننس کوین، سولانو و کاردانو، رمزارزهایی بودند که در سال 1401 به‌ترتیب بیشترین تراکنش را در تترلند تجربه کردند. در تصویر زیر، ارزهای با بیشترین تراکنش را مشاهده می‌کنید.

گزارش سال 1401 تترلند

سود ناشی از خرید و فروش یا نگه‌داشت رمزارز توسط کاربران با استفاده از سرویس مبدل رمزارزی تترلند به‌طور میانگین در هر ماه بیش از 3.62 درصد بوده است. همچنین بدون کارمزد بودن مبدل رمزارزی تترلند در مقایسه با کارمزدهای صرافی‌های داخلی و خارجی رمزارزی باعث شده تا کاربران تترلند در سال 1401 با استفاده از این سرویس، بیش از 2.3 میلیارد تومان در پرداخت کارمزد صرفه‌جویی داشته باشند. همچنین کاربران در سالی که گذشت با استفاده از سرویس مبدل رمزارزی توانستند به‌طور میانگین 29.1 درصد سرمایه خود را افزایش بدهند.

گزارش سال 1401 تترلند

تسویه فوری به تومان هم از دیگر خدمات محبوب تترلند محسوب می‌شود. یکی از اهداف مهم تترلند، سرعت بخشیدن به تمامی فرایند و خدمات بوده و سرویس تسویه فوری تومان نیز در همین راستا راه‌اندازی شده است. 14 بانک در سرویس تسویه فوری تترلند قرار دارند که در تصویر زیر می‌توانید اسامی آنها را مشاهده کنید. بیش از 90 درصد درخواست‌های برداشت، به‌صورت فوری تسویه می‌شوند و بیش از 88 درصد کاربران از امکان تسویه حساب فوری استفاده می‌کنند.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند، سرویس انتقال بانکی (واریز شناسه‌دار) را نیز ارائه می‌کند که به‌وسیله آن، کاربران می‌توانند تا مبالغی بیش از سقف درگاه پرداخت اینترنتی را به‌صورت پایا، ساتنا و حساب به حساب از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک یا انتقال از شعبه با درج شناسه واریز کنند. محدودیت واریز از طریق این سرویس 6 میلیارد تومان در هر شبانه‌روز با هر کد ملی است.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند در خردادماه 1401 با مد نظر قرار دادن شعار خود، یعنی «سادگی نهایت هوشمندی است»، سرویس تبدیل سریع را با هدف تحقق هرچه بیشتر سادگی رونمایی کرد. سرویس تبدیل سریع، 18.2 درصد از کل معامله‌های آسان تترلند را به خود اختصاص داده است.

گزارش سال 1401 تترلند

از دیگر سرویس‌های تترلند می‌توان به دعوت دوستان اشاره کرد. همواره کاربران تترلند در صورت رضایت از سرویس می‌توانند کد دعوت انحصاری خود را با دوستان و آشنایان خود به‌اشتراک بگذارند که این امر هم درآمدزایی برای معرف و هم هدیه‌ای برای خوش‌آمدگویی از سوی تترلند برای فرد دعوت شده را در پی دارد. هدیه کاربران دعوت شده، تراکنش بدون کارمزد در تترلند است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی تترلند، از هر سه کاربر جدید این مجموعه، یک نفر از طریق لینک دعوت،‌ ثبت نام خود را انجام می‌دهد.

گزارش سال 1401 تترلند

فصل هفتم گزارش سال 1401 تترلند: سرمایه‌های انسانی

ستاره هاشمی، مدیر منابع انسانی تترلند می‌گوید همزمان با سرعت رشد کسب‌وکار و به‌منظور نیل به دستاوردهای تیمی، تلاش کرده‌ایم تا با بهبود و توسعه زیرساخت‌های منابع انسانی، ایجاد فضایی پرتعامل در محیط کاری و تمرکز بر آموزش و ارتقای مهارت‌های تخصصی، فرصت رویارویی با چالش‌های جدید کاری را در فضای بسیار پویا و رقابتی کسب‌وکار برای همکارانمان فراهم آوریم.

وی افزود هدف ما در تترلند ایجاد حس خوشایند و خلق تجربه محیطی سرشار از صمیمیت و همدلی برای همکاران است؛‌ از این روز تلاش کرده‌ایم تا با تکیه بر اصل سادگی و شناخت دغدغه‌های همکاران، با طراحی و بهبود بسته مزایای کاری در مسیر ایجاد حس تعلق سازمانی بیشتر برای همکارانمان قدم برداریم.

گزارش سال 1401 تترلند

طبق گزارش سال 1401 تترلند، میانگین سنی همکاران تترلند 31 سال بوده و متوسط طول دوره همکاری با تترلند 16 ماه اعلام شده است. 60 درصد از کل همکاران تترلند را بانوان تشکیل می‌دهند و مجموع تلاش و زحمت همکاران تترلند برابر با 170 هزار ساعت کاری اندازه‌گیری شده است.

دو سفر تفریحی خارجی به کشورهای امارات و ترکیه با میزبانی از 24 نفر از همکاران، 1612 ساعت شرکت در رویدادهای انگیزشی و 272 ساعت خدمات مشاوره روان‌شناسی از دیگر خدماتی هستند که تترلند برای سرمایه‌های انسانی خود در نظر گرفته است.

بانوان، بنیان اصلی تترلند را تشکیل می‌دهند و 60 درصد همکاران و 29 درصد مدیران و سرپرست‌های این مجموعه از بانوان هستند. همچنین تمامی اعضای واحدهای منابع انسانی و خدمات کاربران، خانم هستند.

گزارش سال 1401 تترلند

جوانان، مجموعه همکاران تترلند را تشکیل داده‌اند. 48 درصد همکاران بین 25 تا 34 سال، 31 درصد بین 18 تا 24 سال و 21 درصد بیش از 35 سال سن دارند. جوان‌ترین همکار تترلند 18 سال و 9 ماه دارد و مسن‌ترین همکار تترلند نیز 41 ساله است.

واحد منابع انسانی تترلند در سال 1401 با بهبود مستمر مزایای سازمانی و اجرای برنامه‌های حفظ و نگه‌داشت کارکنان، موفق شد شاخص متوسط طول دوره همکاری را چهار ماه بهبود ببخشد و اکنون متوسط طول دوره همکاری با تترلند به 16 ماه رسیده است.

گزارش سال 1401 تترلند

استان تهران با 34 درصد، استان خوزستان با 26 درصد و استان اصفهان با 14 درصد، بیشترین سهم از همکاران تترلند را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین همکاران خارج از کشور از دو کشور امارات و کانادا همراه تترلند هستند.

گزارش سال 1401 تترلند

بیشتر همکاران تترلند در واحد امور کاربران مشغول به کار هستند و بخش‌های بازاریابی و فنی نیز در رده‌های بعدی بیشترین پراکندگی همکاران قرار دارند. در واقع، واحد امور کاربران با چهار بخش کاری پشتیبانی، خدمات کاربران، آموزش و کنترل کیفیت، بزرگترین واحد کاری تترلند محسوب می‌شود.

گزارش سال 1401 تترلند

در سال 1401 برای 18 عنوان شغلی در مجموع 3349 رزومه دریافت و بیش از 700 ساعت زمان صرف ارزیابی و مصاحبه با متقاضیان شد. این زمان معادل حدود چهار ماه کار روزانه یک کارشناس در تترلند است. به‌طور میانگین در هر هفته کاری در تترلند، یک همکار به جمع این مجموعه پیوست. از 3349 رزومه دریافتی، حدود ده درصد یعنی 331 نفر دعوت به مصاحبه شدند، حدود 21 درصد مصاحبه‌شدگان یعنی 69 نفر دعوت به همکاری شدند و در نهایت حدود 74 درصد دعوت‌شدگان یعنی 51 نفر نیز به استخدام تترلند درآمدند.

مجموعه تترلند، آموزش نیروهای انسانی خود را نیز از یاد نبرده و به این منظور، با ایجاد آکادمی آموزش و برگزاری وبینار و کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای همکاران و صدور گواهینامه‌های رسمی و تخصصی، در جهت توانمندسازی آنها قدم برداشته است.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلندتاک نیز یکی از اقدامات تترلند با هدف ارتقای سطح دانش و توسعه فردی و ایجاد فضای تعاملی بیشتر است که هر هفته در این مجموعه، میزبان همکاران در رویدادهای آنلاین یا حضوری با موضوع‌های تکنولوژی، سلامت روان، رشد فردی و تخصصی و غیره است. در سال 1401 در مجموع 42 رویداد تترلندتاک برگزار شد و 1612 نفرساعت از سال در تترلندتاک سپری شد.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند به حفظ محیط زیست نیز توجه داشته و به‌منظور جلوگیری از قطع شدن درختان و چاپ بیهوده و مصرف کاغذ اضافی، تمامی فرایندهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی خود را به‌صورت دیجیتالی و از طریق بسترهای آنلاین انجام می‌شود. در این مجموعه، تنها قراردادهای کاری و تجاری که به امضا و مهر نیاز دارند،‌ چاپ می‌شوند و تمامی نامه‌ها و بسته‌های دریافتی از خارج از مجموعه نیز برای ارسال به بازیافت تفکیک می‌شوند تا دوباره به چرخه مصرف بازگردانده شوند.

تترلند، تعداد کاغذهای مصرف شده در دفترهای کاری خود در طول یک سال را 878 کاغذ A4 اعلام کرده و در گزارش خود قید کرده که در طول سال 1401 فقط دو بسته کاغذ A4 برای دفتر کاری تهران تهیه شده که بسته دوم هنوز به پایان نرسیده است.

علاوه بر این موضوع، تترلند در روز 20 اردیبهشت هر سال و مصادف با تاریخ تاسیس مجموعه خود، به تعداد سال‌هایی که سپری شده است، نهال می‌کارد. اردیبهشت 1401 نیز پایان چهارمین سال فعالیت تترلند بود و به‌همین مناسبت، چهار نهال به زمین پیشکش شد.

در بسته خوش‌آمدگویی همکاران جدید نیز در کنار تمامی هدایا، یک بسته بذر قرار دارد و همکارانی که به‌تازگی وارد تترلند می‌شوند، وورد خود را با کاشت بذرها و تلاش برای رشد آنها آغاز می‌کنند. همچنین در تترلند فقط از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌شود و خبری از مصرف پلاستیک نیست.

بانک ایده، یکی دیگر از اقدامات خلاقانه تترلند است که بر اساس آن، همکاران تترلند می‌توانند همواره ایده‌های خود را در بانک ایده ثبت کنند و پس از دسته‌بندی، ارزیابی و امتیازدهی، در پایان هر دوره بانک ایده و طبق امتیازات کسب شده هر فرد،‌ پاداش نقدی به فرد برتر اهدا می‌شود. در دوره اول بانک ایده که از اردیبهشت تا شهریور 1401 برگزار شد، 53 ایده به ثبت رسید و در دوره دوم که از مهر تا اسفند 1401 برگزار شد نیز شاهد ثبت 208 ایده بودیم.

گزارش سال 1401 تترلند

تترلند در سال 1401 به موضوع سلامت جسمی و بهداشت روانی نیروهای انسانی خود نیز توجه داشته و با تهیه و ارسال اقلام ارگونومی برای همکاران دورکار و برگزاری 20 هفته آموزش در طرحی با عنوان «شنبه‌ها و سلامتی» در زمینه ارگونومی و بهداشت کار، قدمی موثر برداشته است. علاوه بر این، خدمات مشاوره پزشکی تخصصی و جلسه‌های روان‌شناسی برای کاهش سطح استرس شغلی، افزایش سلامت روانی و حل مشکلات کاری فراهم شده‌اند.

فصل هشتم گزارش سال 1401 تترلند: فردای تترلند

سالار تحویلدار، مدیر توسعه کسب و کار تترلند می‌گوید سال گذشته با تکیه بر تحلیل داده فعالان بازار رمزارز، ابعاد مختلف تترلند را با محوریت نیاز کاربران مجموعه گسترش دادیم که در بازه زمانی کوتاهی، شاهد استقبال و بازخوردهای چشمگیر کاربران و کسب‌وکارهایی بودیم که با تترلند در تعامل هستند. در سال پیش رو نیز از این قاعده مستثنی نخواهیم بود و تمام تلاش دپارتمان توسعه کسب‌وکار تترلند در کنار تحلیل رفتار کاربران برای تجربه بهتر از ابزارهای در دسترس بسته به نیازهای کاربری، گسترش و ارائه خدمات و ابزارهای نوین در بازارهای مالی خواهد بود. توسعه خدمات پرداخت و همکاری با کسب‌وکارهای گوناگون با هدف رشد و فراهم‌سازی بسترهای پرداخت از دیگر اهداف مهم تترلند در سال جدید هستند.

تترلند در سال جدید نیز به‌دنبال توسعه سرویس‌های خود است. با توجه به تغییرات فناوری رمزارزها و گستردگی فضای آن، برای حضور موثر در این حوزه باید همواره پویا و رو به جلو حرکت کرد و تترلند نیز در مسیر حرکت به‌سمت بهبود و توسعه سرویس‌های خود در زمینه‌های توسعه بخش مبدل و بهبود تجربه کاری در تبادل فوری تتر با سایر رمزارزها، ارائه سرویس‌های مالی و توسعه بسترهای پرداخت رمزارزی، بهبود تجربه کاربری و توسعه سرویس‌های تبادل تتر، تنوع بیش از پیش در زمینه خدمات پرداخت و تسویه، توسعه ساختار معاملات مبتنی بر API و ارائه سرویس‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری به‌منظور رفع نیاز کاربران علاقه‌مند به حوزه سرمایه‌گذاری در رمزارزها قدم برمی‌دارد.

توسعه در ارائه خدمات به کسب‌وکارها از دیگر برنامه‌های تترلند محسوب می‌شود. این مجموعه با تکیه بر ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد رمزارزها نظیر کارمزد بسیار اندک، سرعت بسیار زیاد تراکنش‌ها، محدود نبودن به روزهای کاری در امر حواله ارزی، نبود محدودیت در تراکنش‌ها در مقایسه با روش‌های مرسوم گذشته و سادگی و تجربه کاربری کم‌نظیر سروی تترلند که مطابق با نیاز اکثر کاربران ایرانی با هر سطح از دانش در این حوزه عرضه شده است، توانایی همکاری با مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون و ارائه خدمات به آنها را دارد تا علاوه بر فراهم آوردن بسترهای پرداخت رمزارزی و تبادل، بتوانند از سایر سرویس‌های تترلند نیز بهره‌مند شوند.

از دیگر برنامه‌های تترلند برای آینده‌ی بهتر می‌توان به بسترهای پرداخت رمزارزی و توسعه بستر آموزشی در زمینه رمزارزها اشاره کرد.

در نهایت برای مشاهده این گزارش می‌توانید به صفحه گزارش سال تترلند مراجعه کنید یا از طریق این لینک دانلود، فایل کامل گزارش سال 1401 تترلند را دریافت کنید.

گزارش سال 1401 تترلند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*