کراس اوور الکتریکی بی وای دی اتو 3 - Atto 3

بی وای دی Atto 3 در امارات رونمایی شد؛ امارات، میزبان جدیدترین خودروهای درجه یک چینی

شرکت چینی بی وای دی کراس اوور برقی Atto 3 را در امارات معرفی کرد. این بخشی از برنامه اماراتی‌ها برای گسترش بازار خودرو الکتریکی در کشورشان است.

رشد و پیشرفت امارات متحده عربی در حوزه خودرو موضوع پوشیده‌ای نیست و امارات هم همگام با بقیه کشورهای رو به رشد در این حوزه، به سمت محصولات الکتریکی حرکت می‌کند. به‌تازگی بی وای دی، شرکت چینی مطرح تولیدکننده خودرو الکتریکی هم از کراس اوور «اتو 3» (Atto 3) در نمایشگاه الفطیم امارات پرده برداشته و آن را در دبی به پیش‌فروش گذاشته است.

کراس اوور به‌روز بی وای دی Atto 3 مهمان امارات می‌شود

کراس اوور الکتریکی بی وای دی اتو 3 - Atto 3 در امارات

بی وای دی اتو 3 که مبتنی بر پلتفرم e-platform 3.0 این خودروساز چینی توسعه یافته، از یک موتور الکتریکی 200 اسب بخاری قوای محرکه خود را تامین می‌کند. این کراس اوور با این پیشرانه می‌تواند ظرف 7.3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و ضریب درگ آن 0.29 اعلام شده است. باتری این خودرو الکتریکی چینی هم از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ آن از 30 تا 80 درصد طی 30 دقیقه وجود دارد.

بی وای دی Atto 3 بنا به فرایندهای تست متفاوت، بین 420 تا 510 کیلومتر شعاع حرکتی دارد. به‌طور دقیق‌تر، نتیجه تست WLTP نشان می‌دهد که این خودرو کراس اوور برقی قابلیت پیمایش مسافت 420 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد. در تست NEDC که روی کاکرد خودروها در اروپا تمرکز دارد، شعاع حرکتی آن 480 کیلومتر ارزیابی شده است. نهایتاً با توجه به تست CLTC چین، اتو 3 باید قادر به پیمایش مسافت 510 کیلومتر با یک بار شارژ باشد؛ البته نسخه‌‌ی مجهز به باتری 60.48 کیلووات ساعتی.

کراس اوور الکتریکی بی وای دی اتو 3 - Atto 3 در امارات

در زمینه ابعاد لازم به ذکر است که این شاسی بلند الکتریکی بی وای دی 4455 میلی‌متر طول، 1875 میلی‌متر عرض و 1615 میلی‌متر ارتفاع دارد. ضمن اینکه دو محور آن در فاصله 2720 میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بنا به گفته یکی از مقامات BYD، برای عرضه اتو 3 در امارات متحده عربی به هیچ وجه از شرایط آب و هوایی خاص این کشور چشم‌پوشی نشده است. به همین خاطر، سال گذشته تست‌هایی در دمای بالا روی این شاسی بلند الکتریکی صورت گرفت تا از عملکرد آن در شدیدترین شرایط هوایی اطمینان حاصل شود.

کراس اوور الکتریکی بی وای دی اتو 3 - Atto 3 در امارات

بی وای دی Atto 3 در مقطع کنونی با قیمتی برابر با 40 هزار و 800 در دبی برای پیش‌فروش قرار دارد. این کراس اوور برقی با این قیمت، مقرون به صرفه‌ترین خودرو برقی در بازار امارات بر شمرده می‌شود.

بی وای دی با شرکت بزرگ اماراتی همکاری می‌کند

بی وای دی اخیراً از همکاری با الفطیم، شرکت اماراتی فعال در حوزه فروش خودرو که ریشه آن به دهه 30 میلادی بر می‌گردد، خبر داد. الفطیم هم در توافق با این خودروساز چینی وعده داده است که تا سال 2030 حداقل 50 درصد از فروش خود را به خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید اختصاص بدهد. همچنین متعهد شده است که دست کم 3 هزار جایگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی را در اقصی نقاط امارات متحده عربی راه‌اندازی کند.

حالا نظر شما کابران گجت نیوز درباره بی وای دی Atto 3 و همکاری این خودروساز چینی با الفطیم چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*