سومین پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اینتل تایگر لیک نام خواهد داشت

بنابر گزارشی که به تازگی به دستمان رسیده، کمپانی اینتل می‌خواهد سه پردازنده‌ با تکنولوژی ۱۰ نانومتری عرضه کند که نام یکی از این پردازنده ها تایگر لیک (Tigerlake) خواهد بود. با این حساب این دومین بار بعد از ساخت پردازنده‌ های ۱۴ نانومتری‌ست که سه خط تولید محصول خواهد داشت. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

زمان عرضه‌ی این محصولات به ترتیب از عرضه کنون لیک (Cannonlake) در سال ۲۰۱۷ شروع شده، سپس پردازنده‌ی آیس لیک (Icelake) در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد گشت، و در نهایت شاهد عرضه‌ی سومین پردازنده که تایگر لیک (Tigerlake) نام دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ خواهیم بود.

اینتل می‌خواهد دوباره به عرضه دو محصول در دو سال برگرد اما عرضه‌ی گره هایی که از تکنولوژی برتر از ۱۰ نانومتری استفاده کنند پروسه‌ی زمانبری بوده و ساخت چنین پردازنده هایی فوق العاده پیچیده شده است. با این حساب ساخت پردازنده هایی که از تکنولوژی ۷ نانومتری استفاده کنند تا سال ۲۰۲۰ امکان پذیر نیست و به احتمال زیاد تا قبل از سال ۲۰۲۲ شاهد پردازنده های ۵ نانومتری نخواهیم بود.

با این حساب چرخه‌ی منظم عرضه‌ی محصولات اینتل می‌تواند پس از عرضه‌ی سومین پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری اینتل به چالش افتاده و حتی خاتمه یابد. این پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری Kabylake نام دارد و هنوز چند ماهی تا عرضه‌ی آن زمان باقیمانده است. در حال حاضر اینتل در حال معرفی پردازنده های جدید Skylake است اما انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی Kabylake باشیم.

منبع: Techspot

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*