چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

معرفی چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی؛ کم مصرف ترین شاسی بلند بازار ایران

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به‌عنوان کم مصرف ترین شاسی بلند بازار ایران به‌زودی توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Tiggo 8 Pro Phev آشنا می‌شویم.

شرکت مدیران خودرو نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در شهریور 1402 برگزار شده بود از محصول جدید خود به نام چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی پرده برداشت. این خودروساز اکنون قصد دارد محصول جدید خود را با نام تیگو 8 پرو e پلاس در نیمه دوم تیر ماه سال جاری رونمایی و به بازار عرضه کند. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

بخش طراحی

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه بنزینی خود تغییرات خاصی را تجربه نکرده است. در نمای جلوی آن همان جلوپنجره چندضعلی جدید با طراحی داخلی ماتریکس ستاره‌ای به چشم می‌خورد. البته طراحان چراغ‌های عقب را بی‌رنگ کرده و گرافیک داخلی آن را نیز تغییر دادند. ضمن این‌که روی گلگیر جلو سمت راننده نیز اکنون یک پورت شارژ برای باتری‌های خودرو به‌چشم می‌خورد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی در بخش داخلی نیز کاملا به نسخه بنزینی خود شباهت دارد. البته برای تریم کابین این خودرو از رنگ‌های مشکی و خاکستری استفاده شده و بر خلاف سایر خودروهای هیبریدی در کابین این خودرو شاهد رنگ‌های آبی یا سبز نیستیم.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

همانند گذشته در کابین این خودرو نمایشگر عریض سراسری برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی و همچنین صفحه‌آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. در میانه داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی قرار گرفته که می‌توان با آن تنظیمات سیستم تهویه را انجام داد.

مشخصات فنی چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

قوای محرکه پلاگین هیبریدی به‌عنوان مهم‌ترین تفاوت این خودرو با نسخه بنزینی محسوب می‌شود. تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به یک قوای محرکه متشکل از یک موتور 1.5 لیتری 4 4 سیلندر بنزینی توربو به‌همراه دو پیشرانه برقی مجهز شده است. موتور بنزینی این خودرو که در تیگو 7 پرو نیز نصب شده، اکنون می‌تواند قدرتی برابر با 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

موتور برقی اول این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 74 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر و موتور برقی دوم نیز می‌تواند قدرتی برابر با 94 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را به تولید برساند. به‌طور کلی قوای محرکه این خودرو در مجموع قدرتی برابر با 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن‌متر را تولید می‌کند که چنین ارقامی تیگو 8 پرو e پلاس را به قدرتمندترین شاسی بلند بازار ایران تبدیل خواهد کرد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

تیگو 8 پلاگین هیبریدی با این قوای محرکه قدرتمند خود و با وزن 1770 کیلوگرمی قادر است ظرف مدت 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی در حالت هیبریدی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که چنین رقمی آن را به کم مصرف ترین شاسی بلند بازار ایران تبدیل خواهد کرد.

Chery Tiggo 8 Pro Plug in Hybrid

یک پکیج باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی مورد نیاز پیشرانه‌های برقی این خودرو را بر عهده دارد. مالکان خوردو می‌توانند باتری‌های این خودرو را از طریق دوشاخه برق ظرف مدت 3 تا 4 ساعت شارژ کنند. همچنین یک باک 45 لیتری نیز برای تامین سوخت پیشرانه بنزینی در این خودرو وجود دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه‌ها توسط یک گیربکس 3 سرعته DHT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

این شاسی بلند از 11 حالت رانندگی مختلف از جمله برف، یخ، جاده کوهستانی، مسافت طولانی، سبقت و غیره بهره می‌برد. ضمن این‌که برای این خودرو 9 حالت مختلف کارکرد پیشرانه‌ها نیز در نظر گرفته شده که حالت‌هایی چون حالت شارژ باتری در حین حرکت، حالت هیبریدی یا موازی (استفاده همزمان از هر 3 پیشرانه)، حالت تمام بنزینی، حالت تمام برقی با دو پیشرانه و حالت تمام برقی با یک پیشرانه به‌عنوان مهم‌ترین این حالت‌ها محسوب می‌شوند.

Chery Tiggo 8 Pro Plug in Hybrid

رانندگان با فعال کردن هر یک از این حالت‌ها به ویژگی‌های خاصی دست پیدا خواهند کرد؛ برای مثال حالت تمام بنزینی برای رانندگی‌های طولانی در بزرگراه بدون نگرانی از به پایان رسیدن شارژ باتری‌ها مناسب خواهد بود و برای شتاب‌گیری سریع یا رانندگی در مسیرهای سربالایی نیز حالت موازی قابل استفاده است.

رانندگان می‌توانند برای رانندگی‌های شهری و ترافیکی نیز حالت تمام برقی را فعال کنند. البته در حالت تمام برقی مجموع قدرت خودرو فقط 85 اسب بخار و گشتاور آن نیز 150 نیوتن‌متر خواهد بود که برای یک شاسی بلند 1770 کیلوگرمی رقم مناسبی نیست. البته این خودرو در حالت تمام برقی می‌تواند حدود 75 کیلومتر را بپیماید که برای ترددهای کوتاه شهری مناسب خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

Chery Tiggo 8 Pro Plug in Hybrid

از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به چراغ مشایعت، چراغ چرخشی در پیچ، چراغ جلو و عقب LED، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن درها، رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب، رادار هشدار تصادف جلو، رادار هشدار تغییرلاین، رادار هشدار نقطه کور، سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشه‌ها و در صندوق، سیستم کمکی پایین رفتن از شیب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل پایداری، کنترل کشش، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه و 6 کیسه هوا (جلو، پرده‌ای، جانبی) اشاره کرد.

Chery Tiggo 8 Pro Plug in Hybrid

این خودرو از امکانات رفاهی متعددی چون آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن و اتصال به حافظه صندلی راننده، سقف پانوراما با پرده برقی، شارژر بی‌سیم گوشی، کول باکس، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی 4 جهته صندلی سرنشین جلو، تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده با حافظه، گرم‌کن فرمان، سیستم صوتی سونی با 8 اسپیکر، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی، مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه آمپر، تودوزی چرمی با رنگ قهوه‌ای و مشکی، نورپردازی داخلی 64 رنگ و چراغ ولکام روی آینه‌های جانبی بهره می‌برد.

قیمت و رقبا

در حال حاضر قیمت تیگو 8 پرو e پلاس توسط شرکت مدیران خودرو اعلام نشده است، اما تیگو 8 پرو مکس حدود 2 میلیارد و 630 میلیون تومان قیمت دارد و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت قیمت نسخه هیبریدی این شاسی بلند به حدود 3 میلیارد تومان برسد. همچنین در حال حاضر تیگو 8 پلاس در بازار ایران هیچ رقیبی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*