مشخصات فنی و امکانات KMC X5

مشخصات فنی و امکانات KMC X5، نسل جدید جک S5 در بازار ایران

کرمان موتور قصد دارد پس از عرضه موفق جک S5، فیس لیفت این ماشین را تحت عنوان KMC X5 راهی بازار کند. با مشخصات فنی و امکانات کی ام سی X5 آشنا شوید.

گروه خودروسازی کرمان موتور با آغاز دهه 90 شمسی، فعالیت‌های خود را در بازار خودرو بیشتر کرد و در سال 93 بود که از کراس اوور محبوب و جذاب جک S5 رونمایی کرد. این خودرو که در ابتدا با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و گیربکس دستی به بازار آمده بود، دو سال بعد مجهز به گیربکس اتوماتیک شد.

مشخصات فنی و امکانات KMC X5

مشخصات فنی و امکانات KMC X5

از دو سال پیش تا به امروز، کرمان موتور پیشرانه ارتقایافته و جدید 1.5 لیتری توربوشارژ خود را به‌همراه جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه روی این شاسی بلند نصب کرد تا عملکرد و تجربه سواری آن بهبود یابد. به‌تازگی نسخه جایگزینی برای مدل 1400 جک اس 5 رونمایی شده که KMC X5 نام دارد.

مدت زیادی از ورود خودروی جانشین جک S5 نمی‌گذرد و می‌توان گفت شاسی بلند جدید این خودروساز خصوصی فیس لیفتی است که تغییرات خوبی دارد. این ماشین جدید و لوکس، محصول مشترک فولکس واگن آلمان و جک است. از محصولات برند سهول چینی، می‌توان به سدان J7 در بازار ایران اشاره کرد.

مشخصات فنی و امکانات KMC X5

طول این خودرو مشابه جک اس 5 حدود 4.5 متر خواهد بود و از نمای جانبی نمی‌توان تفاوت خاصی بین این دو ماشین چینی مشاهده کرد. با این حال نمای جلو و عقب فیس لیفت عمیقی را تجربه کرده‌اند به‌طوری که چراغ‌های جلو تماما ال‌ای‌دی شده و خطی هستند. چنین زبان طراحی را حتی در محصولات پیشین سهول و کی ام سی ندیده بودیم.

سپر KMC X5 به‌صورت تخت طراحی شده تا طول نسبی خودرو کاهش یابد. شباهت سپر و نمای جلو این کراس اوور مثل گزینه‌های خاصی از برندهای چینی نظیر NIO است. چراغ‌های یکپارچه یا پیوسته نمای عقب هم شبیه به آن چیزی است که پیشتر در KMC K7 و J7 شاهد بودیم.

مشخصات فنی و امکانات KMC X5

با ورود به کابین کی ام سی ایکس 5 صندلی‌های تنظیم برقی مجهز به حافظه خودنمایی می‌کنند. پشت فرمان یک نمایشگر کاملا دیجیتال قرار دارد و در مرکز داشبورد هم صفحه نمایش بزرگتری تعبیه شده که می‌توان از طریق آن به گوشی اپل و اندروید متصل شد. از دیگر امکانات رفاهی کابین این شاسی بلند می‌توان به سیستم کنترل فشار باد تایرها اشاره کرد.

دوربین و رادار پشت آینه وسط خودروی جدید X5 طبق آنچه برند سهول گفته آپشن‌های هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند تطبیقی و… را فراهم می‌کند. البته نمی‌توان به‌طور قطع روی چنین امکاناتی حساب باز کرد. از درون ماشین که بگذریم، نوبت به زیر کاپوت می‌رسد.

مشخصات فنی و امکانات KMC X5

به احتمال زیاد کرمان موتور ریسک نکند و برای KMC X5 از همان پیشرانه 1.5 لیتری 172 اسب بخار و 280 نیوتن‌متری استفاده کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. با توجه به چنین پیشرانه و قدرتی و وزن 1500 کیلوگرمی که دارد، شتاب صفر تا صد آن 8 الی 9 ثانیه برآورد خواهد شد.

متاسفانه از زمان رونمایی یا عرضه این خودرو اطلاعاتی در دست نیست؛ ولی از آنجایی که جک اس 5 قیمتی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان دارد و همچنین قیمت نزدیک به دو میلیارد کی ام سی کی 7، می‌توان قیمت‌گذاری 1.6 الی 2 میلیارد تومانی برای کی ام سی ایکس 5 متصور بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*