برنامه تردز

شبکه اجتماعی تردز (Threads) چیست؛ هرآنچه باید در مورد رقیب توییتر بدانید

احتمالا شما هم درباره شبکه اجتماعی تردز (Threads) شنیده یا در عضو آن شده باشید. در صورتی که می‌خواهید بیشتر درباره این شبکه اجتماعی بدانید از برنامه‌های مارک زاکربرگ درباره این رقیب توییتر بدانید، این مطلب گجت نیوز می‌تواند به شما کمک کند.

از دیروز بسیاری از کاربران به تردز مهاجرت کردند و این شبکه اجتماعی توانست در مدتی کوتاه به میلیون‌ها نفر کاربر دست پیدا کند. رشد پرسرعت این شبکه اجتماعی باعث شد بسیاری از کاربران اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشند و به Threads فقط به چشم یک کپی از توییتر نگاه کنند. در این مطلب از گجت نیوز، ما با هم سراغ بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و نکات مهم درباره تردز خواهیم رفت؛ با ما همراه بمانید.

تردز اینستاگرام دقیقا چیست؟

اگر پیش از این در توییتر فعالیت نداشتید، احتمالا خیلی با فضای تردز آشنایی نداشته باشید. این برنامه زیرمجموعه اینستاگرام است و برای فعالیت در آن می‌توانید از اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. در این مطلب نمی‌توانیم پروسه کامل دانلود، نصب و ساخت حساب تردز را آموزش بدهیم اما بهتر است بدانید با داشتن یک اکانت اینستاگرام و دانستن فضای کلی شبکه‌های اجتماعی متن‌محور، می‌توانید از تردز استفاده کنید.

برنامه Threads به شما اجازه می‌دهد تا متن‌های خودتان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. متن‌های شما در این شبکه اجتماعی باید کمتر از ۵۰۰ کاراکتر باشند و فعلا راهی برای به اشتراک گذاری متن‌های بلندتر وجود ندارد.

تدرز و توییتر

برنامه تردز بزرگ‌ترین رقیب فعلی توییتر محسوب می‌شود و توانسته در یک روز ده‌ها میلیون کاربر را به خود جذب کند. توییتر و ایلان ماسک به فکر شکایت از تردز افتاده‌اند!

البته شما می‌توانید در Threads اینستاگرام در کنار متن‌هایی که منتشر می‌کنید، تصویر یا ویدئوهایی را به اشتراک بگذارید. تفاوت اصلی این پلتفرم با اینستاگرام، در این است که شما بدون نیاز به انتشار یک عکس یا ویدیو، می‌توانید متن مورد نظرتان را با فالورهایتان به اشتراک بگذارید.

نکته مهم دیگر درباره تردز این است که نباید در این پلتفرم از صفر شروع کنید و می‌توانید اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال کردید را با یک کلیک در شبکه اجتماعی جدید مارک زاکربرگ دنبال کنید. در صورتی که فالورهای شما هنوز در تردز اکانتی نساخته‌اند، درخواست فالو شما برای آن‌ها ارسال خواهد شد و به محض این که حساب کاربری خود را راه‌اندازی کنند، می‌توانند درخواست شما را ببینند.

در زمان ساختن حساب، شما می‌توانید اکانت خود را به دو شکل پرایوت یا پابلیک بسازید. در صورتی که اکانت شما پرایوت باشد فقط و فقط فالورهای شما می‌توانند تردهایی که منتشر می‌کنید را ببینند.

پست‌های این شبکه اجتماعی هنوز نام دقیقی ندارند. در توییتر کاربران «توییت می‌زنند» و در تردز، برخی از کاربران به شوخی از لفظ «تر زدن» استفاده می‌کنند! البته «ترد زدن» احتمالا اصطلاح بهتری برای به اشتراک‌گذاری پست در این پلتفرم باشد.

بخش فید شبکه اجتماعی تردز چگونه کار می‌کند؟

یکی از نقاط ضعف پلتفرم جدید مارک زاکربرگ، شلوغی بیش از حد بخش فید است. در این بخش در کنار دیدن تردهایی که فالورهای شما منتشر می‌کنند، می‌توانید دیگر پست‌های ترند را هم مشاهده کنید. البته در حال حاضر الگوریتم این شبکه اجتماعی خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد و احتمال این که پست‌هایی که دوست ندارید را در فید ببینید بسیار زیاد است.

در صورتی که می‌خواهید تردهای شما هم به فید دیگر کاربران نفوذ کند، باید حساب کاربری خود را از حالت پرایوت خارج کنید. البته برای رسیدن به فید، ترد شما باید میزان لایک‌های قابل توجهی داشته باشد و به قول توییتری‌ها، فیو استار شود.

برنامه تردز

هر لحظه تعداد کاربران ایرانی تردز در حال افزایش است اما متاسفانه کیفیت محتوای فارسی این پلتفرم، به شدت ضعیف است و به پای توییتر نمی‌رسد!

اگر می‌خواهید متنی بیشتر از ۵۰۰ کاراکتر منتشر کنید، می‌توانید تا ده ترد مختلف را با هم به انتشار بگذارید. در این رشته‌تردها می‌توانید عکس، متن و ویدیوهایی که دوست دارید را بارگزاری کنید. در صورتی که در بخش فید حساب یک کاربر را دیدید و می‌خواستید اینستاگرام او را هم ببینید، می‌توانید با زدن روی عکس اکانت او و سپس کلیک روی آیکون اینستاگرام، وارد حساب کاربری او شوید. بهتر است بدانید در حال حاضر نمی‌توانید به کاربران تردز دایرکت بدهید و برای این کار باید به حساب اینستاگرام آن‌ها بروید.

شما می‌توانید پست‌هایی که در فید می‌بینید را لایک کنید و برای آن‌ها کامنت بگذارید. درست مانند توییتر، در این‌ جا هم می‌توانید تردهای کاربران را کوت کنید. همچنین امکان بازنشر تردهای دیگران نیز وجود دارد؛ امیدواریم با این ویژگی، کاربران به جای کپی پیست متن‌های مورد علاقشان، آن‌ها را با یک کلیک بازنشر کنند.

نکات مهمی که باید درباره رقیب تازه‌نفس توییتر بدانید

پیش از نصب این برنامه بهتر است بدانید امکان پاک کردن حساب کاربری در برنامه تردز وجود ندارد! این یعنی اگر بخواهید روزی برنامه تردز را پاک کنید، باید حساب اینستاگرام خود را هم حذف کنید. با توجه به این مورد پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از حساب اصلی، از یک حساب ثانویه استفاده کنید. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که سران اینستاگرام به دنبال روشی هستند تا امکان پاکسازی اکانت Threads بدون نیاز به پاک کردن اینستاگرام را ممکن کنند.

برنامه تردز مشکلات زیادی در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران دارد و به همین دلیل در اتحادیه اروپا اجازه فعالیت ندارد. در کنار این موارد، تردز فعلا مشکلات بیشماری دارد و در بخش‌هایی مانند جستجو، به گرد پای توییتر هم نمی‌رسد. در حال حاضر در برنامه جدید اینستاگرام امکان استفاده از هشتگ‌ها وجود ندارد. هشتگ‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های توییتر هستند که نبودشان در تردز به شدت احساس می‌شود.

آیا تردز پایان روزهای خوب توییتر است؟

توییتر سال‌های سال به عنوان پادشاه دنیای شبکه‌های اجتماعی متن‌محور شناخته می‌شد و حالا ایلان ماسک باید با یک رقیب قدرتمند رقابت کند. همان طور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، برنامه جدید متا مشکلات زیادی دارد و در حال حاضر توان رقابت با توییتر را ندارد. تردز می‌تواند در صورت پیشرفت به قاتل توییتر تبدیل شود اما با مشکلات فعلی‌اش، شانسی برای موفقیت ندارد.

این پلتفرم با این توانسته در مدتی کوتاه میلیون‌ها کاربر جذب کند اما اکثر این کاربرها، ممکن است در هفته‌های آینده از این برنامه بروند. بزرگ‌ترین پشتوانه تردز برنامه اینستاگرام است و تا زمانی که ویژگی‌ها، الگوریتم‌ها و رابط کاربری این برنامه سر و شکل بهتری پیدا نکند، احتمالا توییتر لقب بهترین شبکه اجتماعی متن‌محور جهان را برای خودش نگه دارد.

تردز و توییتر

شبکه اجتماعی جدید متا با وجود کاربرانش بیشمارش هنوز راهی طولانی برای نزدیک شدن به توییتر دارد!

توییتر بیش از یک دهه است که یک شبکه اجتماعی برجسته مبتنی بر متن بوده است. با این حال مدتی است که شبکه اجتماعی ایلان ماسک با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. پس از تسلط ایلان بر این پلتفرم در اواخر سال گذشته میلادی، مشکلات بیشتری برای پرنده آبی به وجود آمد و بسیاری از کاربران قدیمی نارضایتی خود را ابراز کردند.

با توجه به مشکلات توییتر، جای هیچ تعجبی نیست که متا تلاش می‌کند تا جایگاه توییتر را در اکوسیستم شبکه‌های اجتماعی از آن خود کند. اما در نهایت ذات توییتر و تردز تفاوت زیادی ندارد و حالا مارک زاکربرگ باید مشکلاتی که ایلان ماسک با آن‌ها سر و کله زده بود کنار بیاید.

پایگاه کاربران غول پیکر متا قطعا به Threads کمک بزرگی خواهد. این شرکت همچنین منابعی برای حفظ رشد و پیشرفت پلتفرم جدیدش دارد و می‌خواهد تا جایی که می‌توند به رقابت به توییتر و ایلان ماسک ادامه دهد. این در حالی که ممکن است درآمد تبلیغاتی متا از تردز به شدت کمتر از اینستاگرام باشد. این شرکت تنها می‌تواند با حفظ کاربران در اکوسیستم کلی متا سود خود را بیشتر کند اما تردز به تنهایی، نمی‌تواند از نظر سوددهی از توییتر پیشی بگیرد.

نظر شما درباره شبکه اجتماعی Threads اینستاگرام چیست؟ آیا تردز می‌تواند در آینده به جایگزین توییتر تبدیل شود یا قرار است شاهد یکی دیگر از برنامه‌های شکست‌خورده مارک زاکربرگ باشیم؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*