ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

6 ویژگی جذاب در گوشی گلکسی A34 سامسونگ که فقط در گوشی های پرچم دار وجود دارد

در این مطلب قصد داریم شش ویژگی جذاب در گوشی گلکسی A34 سامسونگ را به شما معرفی کنیم که نمونه آنها را فقط در گوشی های پرچمدار و گران قیمت مشاهده می‌کنید.

شرکت سامسونگ در اسفند سال گذشته از گوشی های میان رده جذاب جدید خود با نام‌های گلکسی A34 و گلکسی A54 رونمایی کرد. این سری گوشی‌ها همواره جزو محبوب‌ترین و پرفروش ترین گوشی های هوشمند بازار بودند و سری جدید آنها نیز با ویژگی‌های جذاب و پیشرفت‌های عالی نسبت به نسل قبلی، آمده‌اند تا به مسیر موفقیت مدل‌های سال‌های گذشته ادامه دهند.

گلکسی A34 یک گوشی میان رده با قیمت حدود 350 دلار است که هم‌اکنون در بازار ایران با قیمت حدود 11.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همانطور که می‌دانید اختلاف قیمت این گوشی با پرچمداران و گوشی های بالارده بسیار زیاد است؛ با این حال سامسونگ برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های پریمیوم را در گلکسی ای 34 قرار داده که ارزش خرید آن را به‌شدت بالا می‌برد. در واقع این گوشی دارای چند ویژگی و قابلیت جذاب است که بیشتر آنها را در گوشی های پرچمدار و گران‌قیمت دیده بودیم و نمونه آن را در کمتر گوشی هم‌رده و هم‌قیمتی پیدا می‌کنید.

در این مطلب قصد داریم شش ویژگی جذاب در گوشی گلکسی A34 سامسونگ را معرفی و بررسی کنیم که فقط در گوشی های پرچمدار و گران قیمت وجود دارند.

فهرست عناوین ویژگی های پریمیوم گلکسی A34 سامسونگ

با کلیک روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

طراحی مشابه با پرچمداران سری S23

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

یکی از تغییرات مهمی که در نسل جدید گوشی های سری گلکسی A سامسونگ اتفاق افتاده، طراحی به‌روز شده و متفاوت از نسل‌های قبلی است. در اولین نگاه به گلکسی A34 سامسونگ، طراحی مشابه پرچمداران سری گلکسی S23 توجه شما را به خود جلب می‌کند. احتمالا خیلی‌ها که این گوشی را در دستان شما ببینند، در نگاه اول آن را با گلکسی اس 23 یا گلکسی اس 23 پلاس اشتباه می‌گیرند.

برآمدگی جزیره‌ای دوربین‌های عقب گوشی حذف شده و لنزهای دوربین به‌صورت عمودی و جدا از هم در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و چیزی آنها را از قسمت‌های دیگر پنل پشتی جدا نمی‌کند؛ همانطور که گفتیم، این سبک طراحی بدنه از گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس به میان رده‌های جدید سری گلکسی A آورده شده است. علاوه بر این، گوشه‌های بدنه، نسبت به قبل گردتر شده و پنل پشتی و جلویی گوشی نیز کاملا مسطح شده است و خبری از انحنای 2.5D در آن نیست.

جنس پنل پشتی از پلاستیک است، اما در دست گرفتن آن حس خوبی را به شما منتقل می‌کند و پوششی شبیه به شیشه دارد. سامسونگ این نوع پوشش را با نام Glastic معرفی کرده و همانطور که از نام آن برمی‌آید، چیزی بین پلاستیک معمولی و شیشه است. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، مشکی و لیمویی به بازار عرضه می‌کند و رنگ نقره‌ای آن، از نمایی گرادیانی بهره می‌برد که زیر تابش نور، جلوه زیبایی را به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این گوشی این است که جنس مات پنل پشتی باعث شده اثر انگشت و لکه‌ها کمتر به آن جذب شوند و شاهد کثیفی کمتری باشیم.

در مجموع، طراحی گلکسی A34 سامسونگ، به خصوص در پنل پشتی، از حالت یک میان رده معمولی خارج شده و احساس یک گوشی پرچمدار گران قیمت را به شما القا می‌کند.

استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند به‌اندازه‌ی مشخصی در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند؛ اما درجه مقاومت آنها در این زمینه متفاوت است و معمولا گوشی های ارزان‌قیمت‌تر، محافظت کمتری در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود نشان می‌دهند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب گلکسی ای 34 سامسونگ، برخورداری آن از استاندارد IP67 است.

استاندارد IP67 در گلکسی A34 به این معناست که می‌تواند تا عمق یک متری آب شیرین به‌مدت نیم ساعت، از نفوذ آب و رطوبت به درون قسمت‌های حساس گوشی محافظت کند. وجه تمایز گلکسی ای 34 با بسیاری از گوشی های میان رده و هم‌رده‌های خود دقیقا در همین بخش است. بسیاری از میان رده‌های سایر برندها، از میزان محافظت کمتری در برابر نفوذ آب برخوردار هستند. به‌عنوان مثال، گوشی پوکو ایکس 5 پرو شیائومی با وجود گران‌تر بودن نسبت به گلکسی A34، دارای استاندارد IP53 است. ردمی نوت 12 پرو 5G و حتی شیائومی 13 لایت که قیمت بسیار بالاتری نسبت به گلکسی ای 34 دارند نیز توانسته‌اند استاندارد IP53 را دریافت کنند.

در ادامه‌ی این بخش بد نیست توضیحی درباره استاندارد IP بدهیم. این استاندارد از دو عدد تشکیل شده که عدد دهگان بیانگر مقاومت گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار است. این عدد بین 0 تا 6 است و عدد 6 نشان‌دهنده ضد گرد و غبار بودن دستگاه است. در واقع این عدد نشان می‌دهد که گوشی کاملا در برابر نفوذ ریزترین ذرات غبار نیز مقاومت می‌کند.

عدد یکان یا عدد دوم از سمت چپ، نشان‌دهنده مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و مایعات است. این عدد بین 0 تا 8 بوده و هر چه بالاتر باشد، میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب بیشتر است. عدد 7 در استاندارد گلکسی A34 یعنی می‌تواند تا عمق یک متری آب شیرین به‌مدت 30 دقیقه دوام بیاورد؛ اما عدد 3 در IP53 که در بسیاری از گوشی‌های هم رده مشاهده می‌کنیم، بیانگر آن است که دستگاه در برابر پاشش ذرات آب تا زاویه 60 درجه مقاومت دارد و به بیان دیگر، هنگام استفاده از گوشی در زیر بارش باران، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

همانطور که مشاهده کردید، مقاومت گوشی گلکسی A34 سامسونگ در برابر نفوذ آب شیرین و گردوغبار، اختلاف معناداری با بسیاری از گوشی های هم‌رده دارد و به گوشی های پرچمدار نزدیک است؛‌ در واقع شما کمتر گوشی میان رده در این محدوده قیمتی را پیدا می‌کنید که توانسته باشد استاندارد IP67 را دریافت کند.

نمایشگر سوپرامولد 120 هرتزی با گوریلا گلس 5

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی های جذاب و پریمیوم گلکسی A34 سامسونگ که آن را هم‌تراز با گوشی های پرچمدار و گران قیمت قرار می‌دهد، نمایشگر فوق‌العاده‌ی آن است. سامسونگ برای این گوشی میان رده و خوش قیمت از نمایشگر سوپرامولد با روشنایی بسیار بالا، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز، وضوح 2340 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 390 پی پی آی استفاده کرده است.

چنین نمایشگر باکیفیتی در گوشی های میان رده و هم‌قیمت گلکسی A34 تقریبا نادر است و مشابه آن را فقط در گوشی های گران قیمت و بالارده می‌بینیم. سامسونگ در این مدل، رفرش ریت را از 90 هرتز مدل سال گذشته به 120 هرتز افزایش داده که باعث شده انیمیشن‌های رابط کاربری، اسکرول کردن در بخش‌های مختلف و از همه مهم‌تر در هنگام بازی کردن، عملکرد بسیار نرم‌تر و روان‌تری را مشاهده کنیم. رزولوشن فول اچ دی پلاس نیز تصاویر واضح و باکیفیتی را پیش روی ما می‌گذارد.

برای مقایسه بد نیست به چند مورد از رقبای هم‌رده از جمله گزینه‌هایی که بالاتر نیز به آنها اشاره کرده بودیم بپردازیم. پوکو ایکس 5 پرو به‌عنوان یک میان رده گران‌قیمت‌تر، از نمایشگر امولد برخوردار است که از لحاظ جذابیت تصویر و حداکثر روشنایی به پای نمایشگر گلکسی ای 34 نمی‌رسد. ردمی نوت 12 پرو نیز نمایشگر OLED دارد که باز هم از لحاظ کیفیت و حداکثر روشنایی در برابر نمایشگر میان رده سامسونگ شکست می‌خورد.

علاوه بر این‌ها، بسیاری از گوشی های میان رده هستند که هنوز هم از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند و نیازی به گفتن نیست که عملکرد نمایشگر آنها توان رقابت با نمایشگر Super AMOLED گلکسی A34 سامسونگ را ندارد. همچنین خیلی از گوشی‌ها در این محدوده قیمتی به نمایشگرهای 90 هرتزی یا حتی 60 هرتزی بسنده کرده‌اند و قابلیت جذاب رفرش ریت 120 هرتزی را ارائه نمی‌دهند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به هواوی نوا 10 اس ای اشاره کرد که نمایشگر OLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب گلکسی ای 34 سامسونگ، محافظت صفحه نمایش با پوشش گوریلا گلس 5 است که از نمایشگر گوشی شما در برابر سقوط از ارتفاع، خط و خش و آسیب‌های دیگر به‌اندازه کافی محافظت خواهد کرد و خیالتان را از این بابت راحت می‌کند.

قابلیت ویژن بوستر و افزایش روشنایی نمایشگر

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

ویژن بوستر یا Vision Booster یکی از قابلیت‌های اختصاصی سامسونگ است که به تقویت هوشمند نور و روشنایی نمایشگر می‌پردازد. سامسونگ قابلیت ویژن بوستر را با سری گلکسی S22 معرفی کرد و پس از آن شاهد ورود نسخه بهبود یافته این قابلیت به سری پرچمدار جدید گلکسی S23 بودیم. حالا این ویژگی مستقیما از گوشی های پرچمدار سامسونگ به میان رده خوش قیمتی به نام گلکسی A34 آمده است؛ قابلیتی که نمونه‌ی آن را با چنین کیفیت و عملکردی در میان‌رده‌های سایر برندها مشاهده نمی‌کنیم.

قابلیت Vision Booster قادر به بازتولید رنگ‌ها بوده و به‌طور هوشمند، روشنایی نمایشگر را در شرایطی که نور محیط زیاد است، افزایش می‌دهد و به‌این ترتیب کاربران می‌توانند تمام جزئیات به‌نمایش درآمده در صفحه را به‌راحتی و به‌شکل بهتری مشاهده کنند. این قابلیت، کیفیت‌های رنگی متفاوتی را از طریق تحلیل الگوریتم داده‌های نوری در قسمت‌های مختلف تصویر تنظیم می‌کند و از نمودارهایی تشکیل شده که فراوانی و میزان نور در اجزای مختلف تصاویر را نشان می‌دهند. ویژن بوستر با تجزیه و تحلیل این نمودارها، میزان روشنایی و رنگ هر پیکسل را ارتقا می‌دهد و به‌صورت هوشمند، مناطق تاریک را روشن‌تر و رنگ‌ها را غنی‌تر می‌کند. همچنین با این قابلیت، نسبت کنتراست به حداکثر رسانده می‌شود و رنگ‌ها حتی در زیر نور مستقیم خورشید یا شدیدترین نورها نیز به‌شکل زنده‌تری دیده می‌شوند.

برای استفاده از ویژن بوستر در گلکسی A34 فقط باید قابلیت روشنایی تطبیقی یا Adaptive Brightness را فعال کنید تا Vision Booster بتواند به انجام تجزیه و تحلیل بپردازد. صفحه نمایش گوشی گلکسی ای 34 از روشنایی بسیار بالایی برخوردار است و در حالت خودکار، میزان روشنایی آن به عدد عالی بالاتر از 1300 نیت می‌رسد. همچنین حداقل روشنایی نمایشگر نیز کمتر از 2 نیت اندازه‌گیری شده که برای یک گوشی میان رده در این قیمت، عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

سامسونگ گلکسی ای 34 در بخش امنیت و احراز هویت بیومتریک، به حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر مجهز شده است. محل قرارگیری این حسگر در زیر نمایشگر، بسیار مناسب بوده و از نظر سرعت و دقت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و دست کمی از نمونه‌های مشابه در گوشی های پرچمدار و بالارده ندارد.

حضور حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر که نمونه مدرن‌تر و جذاب‌تری محسوب می‌شود را می‌توان یکی از مزایای رقابتی گلکسی A34 در مقایسه با برخی رقبای هم‌رده به‌شمار آورد؛ برای مثال، ردمی نوت 12 پرو، پوکو ایکس 5 پرو و هواوی نوا 10 اس ای همگی از حسگر اثر انگشت در لبه جانبی برخوردار هستند. در مجموع، گوشی های میان رده زیادی را نمی‌شناسیم که در حال حاضر از حسگر تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده کنند.

پشتیبانی نرم افزاری پنج ساله

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

از ویژگی ها و قابلیت های جذاب سخت افزاری گلکسی A34 سامسونگ کم نگفتیم و اکنون وقت آن رسیده که به بخش نرم افزاری نیز بیشتر توجه کنیم. گلکسی ای 34 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری وان یو آی 5.1 عرضه می‌شود. نیازی به گفتن نیست و تقریبا همه در جریان هستند که One UI سامسونگ یکی از کامل‌ترین، جذاب‌ترین،‌ بهترین و پر امکانات‌ترین رابط‌های کاربری در دنیای گوشی های اندرویدی است. اکنون قصد نداریم خیلی به جزئیات و امکانات پرشمار این رابط کاربری بپردازیم و می‌خواهیم به یک برگ برنده برای گلکسی A34 اشاره کنیم.

معمولا یکی از مشکلات گوشی های میان رده این است که شرکت سازنده پشتیبانی نرم افزاری خیلی خوب و طولانی‌مدتی از آن انجام نمی‌دهد؛ اما سامسونگ قول پشتیبانی نرم افزاری پنج ساله را برای گلکسی ای 34 به کاربران داده است. این پشتیبانی شامل چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شود. این در حالی است که بیشتر گوشی های میان رده بازار، از جمله میان رده‌های شیائومی، نهایتا دو آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند.

عملکرد سامسونگ در خصوص پشتیبانی نرم افزاری از محصولاتش همیشه ستودنی بوده و آنچه این عملکرد را تحسین‌برانگیزتر می‌کند این است که این پشتیبانی خوب فقط مختص به محصولات پرچمدار و بالارده‌اش نبوده و حتی مدل‌های میان رده از جمله همین گوشی گلکسی ای 34 نیز شامل این پشتیبانی عالی می‌شوند.

احتمالا خیلی زود پس از انتشار اندروید 14، سامسونگ این بروزرسانی را به‌همراه رابط کاربری وان یو آی 6 برای گلکسی A34 و گلکسی A54 عرضه خواهد کرد. همچنین طبق قولی که سامسونگ داده، دریافت بروزرسانی تا اندروید 17 نیز برای این گوشی تضمین شده است و تا یک سال بعد از اندروید 17 هم می‌توانید آپدیت‌های امنیتی را دریافت کنید.

جمع بندی

ویژگی گلکسی A34 سامسونگ

سامسونگ گلکسی ای 34 با چنین ویژگی‌ها و البته جذابیت‌های دیگری که دارد، از جمله سخت افزار قدرتمند، شارژدهی خوب و دوربین‌هایی با عملکرد مناسب، قطعا جزو میان رده‌هایی به‌شمار می‌رود که از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. گوشی های سری گلکسی A سامسونگ همواره جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات بازار بوده‌اند و گلکسی A34 و گلکسی A54 به‌عنوان مدل‌های جدید این سری، با چنین ویژگی‌های جذابی می‌توانند باز هم یک سر و گردن از سایر میان‌رده‌ها و گوشی‌های هم‌قیمت موجود در بازار بالاتر باشند.