بروکر باینری آپشن

کدام بروکر باینری آپشن برای ایرانیان بهتر است؟

باینری آپشن یکی از ابزارهای مالی است که به شما کمک می‌کند، افزایش یا کاهش قیمت مواردی مانند سهام، بیت کوین و… را در اتفاقات آینده حدس بزنید. سپس برای معاملات خود تصمیم‌گیری کنید.

در واقع باینری آپشن را می‌توانید به‌عنوان یک نوع قرارداد مالی هم در نظر بگیرید که در آن معامله‌گر برای پیش‌بینی قیمت یک دارایی خاص (مانند سهام، ارز و کالا و…) در زمان مشخصی قرارداد می‌بندد. بروکر باینری آپشن (Binary Options Broker) یک شرکت یا یک فرد حقوقی است که به‌عنوان واسطه‌ای بین معامله‌گران (تجار) و بازار باینری آپشن عمل می‌کنند. این بروکرها به معامله‌گران امکان خرید و فروش دارایی‌هایی مانند ارزها، سهام، شاخص ها و کالاها را می‌دهند. 

وظایف بروکر باینری آپشن 

ارائه پلتفرم معاملاتی، ارائه داده‌ها و نمودارها و اطلاعات بازار و قیمت‌ها، اجرای سفارشات معامله‌گرها به‌صورت الکترونیکی، ارائه پشتیبانی و راهنمایی در مورد استفاده از پلتفرم معاملاتی از مهم‌ترین وظایف بروکرهای باینری آپشن هستند. 

اما کدام بروکر باینری آپشن برای ایرانیان بهتر است؟

هنگام انتخاب یک بروکر باینری آپشن، مواردی مانند قوانین و مقررات، نوع پلتفرم معاملاتی، هزینه‌ها و کارمزدها، انواع دارایی‌ها و امکانات پشتیبانی مهم هستند. همچنین بروکر باینری آپشنی برای ایرانیان بهتر است که معتبر بوده و دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های نظارتی بازار مالی باشد. در ادامه به معرفی سه مورد از برترین بروکرهای باینری آپشن می‌پردازیم که برای ایرانیان مناسب هستند.

سه مورد از برترین بروکر باینری آپشن ها برای ایرانیان

 الیمپ ترید، پاکت آپشن و کوتکس، سه مورد از بهترین بروکرهای مناسب معامله‌گران ایرانی می‌باشند که در ادامه به معرفی این سه مورد خواهیم پرداخت.

بروکر باینری آپشن الیمپ ترید

الیمپ ترید Olymp Trade به‌عنوان یک کارگزار در سال 2014 راه‌اندازی شد که نسبت به خیلی بروکرهای دیگر قابل اعتمادتر بود. بازارهای مالی زیادی از قبیل ارز دیجیتال، کلا و شاخص‌ها را پشتیبانی کرده و در دسترس معامله‌گران قرار می‌دهد. این بروکر، از کمیسیون مالی FinaCom (نهادی برای حل اختلاف خارجی در تجارت آنلاین) مجوز دریافت کرده است و رتبه A را در این شرکت به ثبت رسانده است.

الیمپ ترید علاوه بر ایران، معامله‌گران زیادی را از کشورهای دیگر جذب کرده است. پلتفرم این بروکر، 12 زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد. افرادی که تازه می‌خواهند در این معاملات شرکت کنند با وجود محیط کاربری ساده و سپرده‌ای کوچک نزدیک به 10 دلار می‌توانند کار خود را شروع کنند. این کارگزاری برای انجام معاملات، آموزش‌ها و ایده‌ها و استراتژی‌های تجاری را توسط تحلیل‌گران خود در اختیار کاربران معامله‌گر قرار می‌دهد.

مزایای بروکر الیمپ ترید

یکی از مهم‌ترین مزایای الیمپ ترید پشتیبانی از حوزه وسیعی از انواع دارایی‌ها می‌باشد. شروع معامله با کمترین سپرده، طرح‌های آموزشی، پلتفرم کاربرپسند نیز از دیگر مزایای این بروکر می‌باشد. حساب آزمایشی، حساب استاندارد و حساب VIP از جمله حساب‌های تجاری ترید الیمپ هستند. منطقه کلیدی این بروکر آسیا است که ایران نیز از آن بهره فراوان می‌برد. 

پاکت آپشن

یکی دیگر از بهترین کارگزاران باینری آپشن، پاکت آپشن است که در 2017 راه‌اندازی شد. سایت پاکت آپشن فارسی پلتفرم جذابی را ارائه داد که سبب جذب تعداد زیادی از معامله‌گران ایرانی شد. این معامله‌گران می‌توانستند با حداقل 1 دلار معامله‌های ارزهای فارکس، ارز دیجیتال و سهام را داشته باشند. یکی از مزایای مهم آن، نیاز به سرمایه کمتر نسبت به بروکرهای دیگر دارند.

امکان داشتن بیشتر از 100 دارایی برای معامله در پلتفرم، تخصیص سود بالای رقابتی 90% برای هر معامله، دارای انواع روش‌های پرداخت و برداشت بدون کارمزد و پاداش ثبت نام برای کاربران جدید، از دیگر مزایای این بروکر می‌باشد. پاکت آپشن امکان اجرای پلتفرم را در کامپیوتر و موبایل، در زمان و مکان دلخواه فراهم آورده است و یکی از بروکرهای محبوب ایرانیان به شمار می‌آید.

بروکر باینری آپشن

کوتکس

بروکر quotex نیز در سال 2019 راه‌اندازی شد و به‌عنوان یک کارگزار ویژه معاملات باینری شروع به کار کرد. از آنجایی که بروکرهای باینری آپشن کمی به معامله‌گران ایرانی خدمات می‌دهند، وجود این بروکرها برای ایرانیان بسیار دلپذیر است. با فعالیت در پلتفرم بروکر باینری آپشن کوتکس می‌توانید از سرمایه‌گذاری امن خود اطمینان یابید. بازدهی بالای معاملات تا 95 درصد یکی از مزایای کار با این بروکر می‌باشد. پلتفرم این بروکر هم نسخه دسکتاپ دارد و هم دارای نسخه موبایل می‌باشد. تنها باید در نظر بگیرید که این بروکر پشتیبانی زبان فارسی ندارد.

این بروکر یک مجوز ثبت در سنت ویننت و گرنادین‌ها دارد. حداکثر مقدار پرداخت در کوتکس، 95 درصد می‌باشد و جالب‌تر این‌که کمیسیونی از معاملات معامله‌گرها دریافت نمی‌کند. با حداقل مبلغ 1 دلار امکان ورود به معاملات را خواهید داشت. به جهت این‌که امکان واریز و برداشت با ارزهای دیجیتالی نظیر کوین، بینانس، اتریوم، بیت کوین و… را دارد، بسیار مناسب ایرانیان می‌باشد. همچنین کوتکس امکان واریز و برداشت را از طریق کیف پول الکترونیک نیز فراهم آورده است.

دارایی های ارائه شده توسط کوتکس

دارایی‌هایی که در کوتکس برای معامله در اختیار شما قرار می‌گیرد عبارتند از سهام (از جمله سهام OTC، فیس بوک و مایکروسافت)، ارزها (بیشتر از 20 جفت ارز)، کریپتو، شاخص (بیشتر از 10 شاخص)، کالاها (طلا، نقره، نفت و دیگر فلزات قیمتی)

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین مزایای سه بروکر نام برده شده این است که با حداقل سرمایه می‌توانید کار خود را شروع کنید و مدتی را به‌عنوان تست، در آنها فعالیت داشته باشید، از هر کدام که راضی بودید می‌توانید در همان بروکر، افزایش سرمایه داشته باشید.