طراحی متفاوت چراغ های عقب هیوندای سانتافه جدید مدل ۲۰۲۴

علت طراحی عجیب و غریب چراغ های عقب هیوندای سانتافه جدید چیست؟

طراحی سانتافه 2024 سروصدای زیادی به پا کرده است. حالا هیوندای علت طراحی عجیب نمای بیرونی، خصوصاً چراغ های عقب سانتافه جدید را توضیح می‌دهد.

این روزها بازار شاسی بلندها در نقاط مختلفی از دنیا رونق دارد و در پی همین، تنوع این خودروها به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است. این یعنی شاسی بلندهای متفاوتی، از نمونه‌های اسپرت عملکردبالا تا گزینه‌های ایده‌آل جادار خانوادگی با طراحی‌های گوناگون را می‌توان در بازار پیدا کرد. به همین دلیل است که خودروسازی مثل هیوندای می‌تواند دست به آزمون و خطا بزند وسانتافه، کراس اوور پرطرفدار خود را با طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبل به نمایش بگذارد.

چند هفته قبل هیوندای اولین تصاویر نمای بیرونی هیوندای سانتافه مدل 2024 یا به‌عبارتی دیگر، نسل پنجم این کراس اوور را به اشتراک گذاشت. به‌تازگی هم این خودرو را به‌صورت کامل معرفی کرد و حتی کانسپت نسخه آفرودی XRT را نمایش داد. از همان ابتدا که هیوندای سانتافه جدید به نمایش گذاشته شد، طراحی خاص آن مورد توجه قرار گرفته است؛ خصوصاً طراحی درب صندوق عقب و چراغ های عقب. همین این سوال را برای عده بسیاری به وجود آورده که چرا هیوندای باید چراغ های عقب سانتافه مدل جدید را به این شکل طراحی کند و خوشبختانه، یکی از دست‌اندرکاران در هیوندای به این سوال پاسخ داده است.

دلیل طراحی متفاوت چراغ های عقب هیوندای سانتافه مدل 2024

طراحی متفاوت چراغ های عقب هیوندای سانتافه جدید مدل ۲۰۲۴

«سانگ‌یاپ لی» (SangYup Lee)‌، طراح ارشد هیوندای اخیراً در گفتگو با وب‌سایت Jalopnik توضیح داد که چرا چراغ های عقب هیوندای سانتافه مدل 2024 در این حد پایین قرار گرفته‌اند. بنا به گفته او، تیم طراحی هدف از این داشت که درب صندوق عقب را به پهن‌ترین شکل ممکن در بیاورند. او همچنین می‌گوید برای پیاده‌سازی چراغ های عقب عریض، از میله‌های هیدرولیک درازی بهره گرفته‌اند؛ در حدی که این میله‌ها به قسمت چراغ های عقب می‌رسیدند، در حالی که شاسی بلندها معمولاً میله‌هایی هم‌سطح با لولای درب صندوق عقب دارند.

طراحی متفاوت چراغ های عقب هیوندای سانتافه جدید مدل ۲۰۲۴

میله های صندوق عقب هیوندای سانتافه جدید فضای چراغ های عقب را اشغال می‌کنند. واضح است که مثل هر بخش دیگری از خودرو، نمی‌توان چراغ های عقب را به‌سادگی در هر قسمتی تعبیه کرد و باید فضای مشخصی را به آن اختصاص داد؛ در این مورد، باید نوعی تورفتگی داخل بدنه ایجاد شود تا بتوان چراغ‌ها را در آن قرار داد. با این حال، در سانتافه از آنجا که میله‌های مذکور فضا را اشغال کرده‌اند، چنین کاری ممکن نیست. هیوندای هم برای حل این مسئله، چراغ های عقب را به قدری پایین داده است که تقریباً با گلگیرها در یک سطح قرار دارد.

هیوندای سانتافه جدید مدل ۲۰۲۴

با این توضیحات، می‌توان به این نتیجه رسید که محل قرارگیری چراغ های عقب تصمیمی در زمینه طراحی نبوده، بلکه بیشتر راهکاری از جنبه مهندسی برای رفع یک مشکل بوده است.

البته این تنها المان بحث‌برانگیز طراحی نمای بیرونی Santa Fe مدل 2024 نیست. فرم مربعی/باکسی بدنه که کاملاً با بدنه نسل گذشته تفاوت دارد و همچنین چراغ‌های جلو و جلوپنجره با الگویی به شکل حرف H ویژگی‌های دیگر طراحی این شاسی بلندند که می‌توانند محل بحث باشند. حالا در نهایت نظر شما کاربران گجت نیوز درباره طراحی نسل جدید این کراس اوور محبوب کره‌ای چیست؟