تعمیر تلویزیون

تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید؟

مسئله این است؛ تعمیر تلویزیون یا خرید آن؟! تعجب نکنید، این چالشی است که بسیاری از افرادی که با خرابی تلویزیون خود مواجه شده‌اند با آن آشنا هستند. مسلما هرگونه خرابی تلویزیون در این وانفسای فشارهای اقتصادی مختلف بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است، اما بدتر از آن زمانی است که کاربر بین دو راهی؛ تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید می‌ماند.

پاسخ این سؤال بستگی  به این دارد که؛ خرابی تلویزیون شما در چه سطحی است؟ تعمیرکار تلویزیون شما چه کسی است؟ کدام نمایندگی را برای تعمیرات تلویزیون خود انتخاب می‌کنید؟ و … . در حقیقت جواب اینگونه پرسش‌ها کمک می‌کند تا انتخاب عاقلانه و‌ مقرون‌‌به‌صرفه‌تری داشته‌باشید. بدین منظور ما در ادامه مطلب با اتکا به تجربه تیم مجرب کاردون کنار شما خواهیم بود تا بهترین تصمیم را درباره تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید بگیرید.

تلویزیون شما قدیمی است یا جدید!

اگرچه امروزه با تولید جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های تلویزیون از برترین برندهای جهان مانند ال‌جی، سامسونگ، سونی و … دیگر کمتر کسی میل و رغبتی برای تماشای فیلم و سریال مورد علاقه‌اش در تلویزیون‌های قدیمی دارد اما هنوز هم هستند کسانی که از اینگونه دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. بدیهی است که با وجود تلویزیون‌های اولد، ال‌ای‌دی، کیو ال‌ای‌دی و … تلویزیون‌های ال‌سی‌دی و CRT جزو  مدل‌های قدیمی‌تر محسوب می‌شوند. در نتیجه تعمیر این دستگاه‌ها به‌دلیل عدم موجود بودن برخی قطعات مورد نیاز، عدم آشنایی بعضی تعمیرکاران با شیوه تعمیر این نوع دستگاه‌ها و … چندان مقرون به صرفه و عقلانی نیست!

شدت آسیب چقدر است؟!

نوع اختلال و شدت آسیب وارد شده به دستگاه دیگر عاملی است که نقش به‌سزایی در تصمیم‌گیری نهایی شما برای تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید دارد چرا که نوع آسیب میزان هزینه را تعیین می‌کند، به‌طور مثال شکستگی پنل در اثر جابه‌جایی نادرست و یا اصابت شئ به صفحه نمایش، یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای تلویزیون‌تان رخ دهد؛ چرا که در اغلب موارد امکان تعمیر پنل شکسته وجود ندارد و بهتر است که فکری به حال خرید یک تلویزیون جدید بکنید.

در این شرایط اگر تلویزیون شما شرایط تعویض پنل را نیز داشته باشد چون معمولا هزینه تعویض این قطعه نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد ارزش تلویزیون است تعمیر دستگاه چندان عاقلانه به‌نظر نمی‌رسد. اما در مواردی مانند؛ اختلال در ساختار فیزیکی تصویر، روشن و خاموش شدن خودکار تلویزیون، لکه‌های سیاه روی صفحه نمایش و… معمولا تعمیر تلویزیون توسط تعمیرکار ماهر امکان‌پذیر و مقرون‌ به صرفه است. توجه داشته باشید که علت‌یابی مشکلات تلویزیون و برآورد هزینه‌های تعمیرات حتما باید توسط تعمیرکار متخصص و باتجربه فعال در این حوزه صورت بگیرد. در غیر این صورت نه‌تنها متحمل هزینه‌هایی سنگین خواهید شد بلکه در نهایت نیز دستگاه‌تان ممکن است بعد از مدتی با مشکل قبلی مواجه شود.

تعمیر تلویزیون

تلویزیونتان چه برندی است! 

نوع برند تلویزیون و فراوانی آن در بازار ایران فاکتور دیگری است که در تصمیم‌تان برای خرید تلویزیون جدید و یا تعمیر تلویزیون کنونی تأثیر دارد. بدیهی است که برندهای مشهوری هم‌چون‌؛ ال‌جی، سونی، توشیبا، ایکس ویژن و … نمایندگی‌های تعمیراتی معتبر و متعددی در سطح کشور دارند که کار تعمیر تلویزیون شما را آسان می‌کنند. در مقابل تعمیر تلویزیون برندهایی مانند؛ فیلیپس، ویزیو و … که در بازار لوازم خانگی کشور چندان طرفدارانی ندارند و به دلیل تحریم‌ها قطعات یدکی آن‌ها به سختی پیدا می‌شود کار را کمی سخت کرده و شاید شما را ناچار به خرید تلویزیونی جدید از برندی دیگر بکند. همچنین ریسک پیدا کردن تکنسین تلویزیون مجرب و ماهر برای برندهای کمتر شناخته شده بیشتر است.

عمر مفید تلویزیونتان چقدر است؟!

تصمیم برای تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید بستگی به عمر فیزیکی و مفید تلویزیون شما نیز دارد! تمامی تلویزیون‌ها دارای بازه عمر مفیدی هستند که پس از آن کارآیی دستگاه سال به سال افت خواهد کرد. معمولا بازه مطلوب استفاده از تلویزیون ۵۰ هزار تا 100 هزار ساعت است البته این مدت بستگی به نوع استفاده کاربر از دستگاه نیز دارد اما در هر صورت در مواردی که سال‌های زیادی است که از دستگاه تلویزیون خود استفاده می‌کنید و اکنون دچار آسیب شده‌است پیشنهاد می‌کنیم جهت انتخاب بین؛ خرید تلویزیون جدید و تعمیر تلویزیونی که عمر فیزیکی آن به سر رسیده حتما از مشاوره و پیشنهادات تیم تعمیراتی مجرب کاردون کمک بگیرید.

آیا تلویزیونتان گارانتی دارد؟!

داشتن گارانتی معتبر از جمله امتیازهایی است که در صورت خرابی یا اختلال در سیستم تلویزیون به کمک‌تان می‌آید. بدین ترتیب اگر تلویزیون شما در بازه زمانی اعتبار گارانتی دستگاه‌تان خراب شود چندان نگرانی‌ای از بابت هزینه تعمیرات نخواهید داشت، بنابراین اگر اختلالات تلویزیون‌ شما بسیار جدی نیست می‌توانید روی گارانتی دستگاه خود حساب باز کنید. در این شرایط بهتر است به تعمیر تلویزیون خود بسنده کرده و پول خود را برای خرید یک دستگاه جدید هدر ندهید.

تلویزیون را تعمیر کنیم یا تعویض؟

کاردون مجموعه‌ای بزرگ با اعضایی مجرب و ماهر است که طی سال‌ها فعالیت در عرصه خدمات لوازم خانگی امکان نصب و تعمیر تلویزیون در منزل انواع برندها را برای کاربران در اکثر نقاط ایران عزیز فراهم کرده است. این دپارتمان با اتکا به مهارت تعمیرکارانی با تجربه و متعهد و با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها، خدمات تعمیرات خود را به‌مدت ۳ ماه و اصالت قطعات تعویضی را به مدت ۶ ماه ضمانت می‌کند. برای گرفتن تصمیم نهایی می‌توانید با شرکت‌های خدماتی تعمیر لوازم خانگی و تلویزیون تعماس حاصل فرمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.