تویوتا سی پلاس پاد

تویوتا سی پلاس پاد معرفی شد؛ خودرو ریزنقش و جذاب ژاپنی برای استفاده شهری

تویوتا سی پلاس پاد در قالب یک خودرو برقی کوچک و جذاب ژاپنی برای استفاده شهری معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Toyota C Plus pod آشنا می‌شویم.

تویوتا از سی پلاس پاد در قالب یک خودرو کوچک برقی پرده برداشت. این خودرو که نسبت به سایر محصولات تویوتا کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسد قرار است با قیمت 11 هزار دلار روانه بازار شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو عجیب تویوتا آشنا می‌شویم.

معرفی تویوتا سی پلاس پاد

تویوتا سی پلاس پاد

تویوتا سی پلاس پاد بر اساس یک کانسپت مربوط به 25 سال قبل این خودروساز ژاپنی توسعه پیدا کرده است. این خودرو برقی کوچک دارای 2489 میلی‌متر طول، 1270 میلی‌متر عرض و 1549 میلی‌متر ارتفاع بوده که چنین ابعادی آن را ردیف کلاس خودرویی Kei قرار می‌دهد. البته ارتفاع این خودرو مناسب بوده و سرنشینان در کابین از فضای مناسبی برخوردار خواهند بود.

تویوتا سی پلاس پاد

در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های افقی و بزرگی هستیم و طراحان برای عقب خودرو نیز چراغ‌های شفاف را در نظر گرفتند. همچنین طراحان با استفاده از طرح دو رنگ بدنه، طراحی جالب قوس چرخ‌ها و دستگیره‌های درها توانستند نمای جذابی را به‌وجود آورند.

تویوتا سی پلاس پاد

در داخل کابین تویوتا سی پلاس پاد همانند سایر خودروها شاهد صندلی‌ها، پانل در، داشبورد و سایر قطعات معمولی هستیم که البته طراحان توانستند آنها را به‌خوبی با ابعاد کوچک این خودرو هماهنگ کنند. تیپ G این خودرو نیز از صندلی‌هی گرم‌شونده و ورودی‌های هوای روی داشبورد بهره می‌برد. این خودرو در صورت ورود به بازار ایران به‌سادگی می‌تواند از نظر آمار فروش، با چینی‌های قدرتمندی مانند دایون Y7 رقابت کند.

مشخصات فنی تویوتا C Plus pod

 Toyota C Plus pod

سی پلاس پاد به یک موتور برقی با قدرت 13 اسب بخار مجهز شده که با باتری 9 کیلووات ساعتی و یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 150 کیلومتر برساعت را بپیماید. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 60 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای این خودرو تکنولوژی انتقال قدرت به سایر لوازم و تجهیزات فراهم شده که آن را به یک ژنراتور 1500 واتی تبدیل می‌کند. این خودرو با قیمت ارزان 11 هزار و 500 دلار به بازار عرضه خواهد شد.