ایستگاه شارژ ماشین های برقی

افتتاح 15 ایستگاه شارژ ماشین های برقی در پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران گفت 15 ایستگاه شارژ ماشین های برقی از هفته جاری در پایتخت راه‌اندازی خواهند شد تا شاهد ورود خودروهای الکتریکی به بازار باشیم.

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این‌که وضعیت ناوگان حمل و نقل پایتخت در سال جاری به شکل جدی متحول خواهد شد، گفت بودجه حوزه زیرساختی حمل و نقل عمومی در کلانهشر تهران 100 درصد پیدا کرده و در سال 1402 به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسیده است. البته این بودجه فقط برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و همچنین بیش از 45 درصد بودجه 1402 شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به قرارداد خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس از تامین‌کنندگان داخلی اشاره کرد و گفت با عرضه تدریجی این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، هدف ورود 9 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان تا پایان سال 1404 محقق خواهد شد. ضمن این‌که برای نوسازی تاکسی، ون و موتورسیکلت‌های پایتخت نیز اقدامات موثری در دستور کار قرار گرفته است.

جزئیات افتتاح 15 ایستگاه شارژ ماشین های برقی

ایستگاه شارژ ماشین های برقی

محمدخانی در ادامه به الکتریکی‌سازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت شهرداری تهران به‌شکل جدی با دولت برای الکتریکی‌سازی حمل و نقل در پایتخت تعامل دارد. در همین راستا طبق تفاهم شهرداری تهران با وزارت صمت، ورود 400 هزار موتورسیکلت برقی، 50 هزار تاکسی برقی و 1000 اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این‌که تا پایان سال اولین اتوبوس و موتورسیکلت‌های تولید داخل برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد، گفت زیرساخت‌ها مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ هم همزمان در سطح شهر راه‌اندازی خواهند و در برخی نقاط نیز این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شدند.

محمدخانی در پایان تاکید کرد در همین راستا طی مراسمی که روز دوشنبه 6 شهریور 1402 با حضور شهرداری تهران و وزیر صمت برگزار می‌شود، از 15 ایستگاه شارژ شامل 73 دستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران بهره‌برداری خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*