سانگ یانگ موسو پیکاپ

سانگ یانگ موسو پیکاپ، آفرودر جدید بازار ایران + عکس

احتمالا خودروی کره‌ای سانگ یانگ موسو پیکاپ، با یک نام جدید توسط خودروسازی ایلیا وارد بازار ایران شود. برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

طی روزهای گذشته در نمایشگاه مشهد در جریان مراسم رونمایی از خودرو وارداتی VGV U75، مدیر بازاریابی این خودروساز خصوصی اعلام کرد که قرار است یک خودرو پیکاپ ساخت کشور کره جنوبی به بازار ایران راه پیدا کند. از آنجایی که تنوع پیکاپ‌های کره‌ای چندان بالا نیست، احتمالا پیکاپ سانگ یانگ به بازار ایران راه پیدا کند.

در صنعت خودروسازی کره جنوبی ماشین‌های پیکاپ زیادی تولید نمی‌شوند و معمولا این دسته از خودروها توسط برند تویوتا در کره جنوبی تامین می‌شوند، در بین خودروهای پیکاپ کره جنوبی اسامی نام‌آشنایی همچون هیوندای سانتاکروز به‌چشم می‌خورد که با توجه به شرایط بازار و اقتصاد مردم بعید به‌نظر می‌رسد که یک شرکت ایرانی با هیوندای آن هم در مورد خودرو مهم این شرکت یعنی سانتاکروز به توافق برسد. از سوی دیگر در بین محصولات کیا (KIA) نیز نام هیچ پیکاپی به‌چشم نمی‌خورد. پس با کنار هم قرار دادن شواهد موجود می‌توان دریافت که سانگ یانگ موسو پیکاپ قرار است پیکاپ جدید بازار کشورمان باشد.

با توجه به فروش این خودروساز قدیمی کره‌ای به KG Mobility، می‌توان گفت که پیکاپ موسو با نام KG به بازار ایران وارد می‌شود.

سانگ یانگ موسو پیکاپ

برسی مشخصات سانگ یانگ موسو پیکاپ

پیکاپ موسو سانگ یانگ در بسیاری از بازارها با پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل عرضه می‌شود؛ اما با توجه به کیفیت سوخت داخلی تقریبا احتمال واردات این مدل وجود ندارد. اما به‌نظر می‌رسد موسو قرار است با موتور 2 لیتری توربوشارژ  224 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به ایران بیاید. شتاب صفر تا صد این خوردو 9.4 ثانیه بوده و همچنین نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق گیربکس به هر دو دیفرانسیل این خودرو وارد می‌شود.

سانگ یانگ موسو پیکاپ

از آنجایی که ورود این خودرو به بازار داخلی به‌طور جدی بررسی نشده، هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از این پیکاپ و با چه آپشن‌هایی به بازار ایران وارد خواهد شد.

همچنین بیان نشده که عرضه آن به‌صورت وارداتی CBU خواهد بود یا قرار است این خودرو در داخل کشور توسط خودروسازی ایلیا مونتاژ شود. در هر صورت عرضه این خودرو کره‌ای به بازار داخلی می‌تواند شوک جدی‌ای به خودروسازان چینی وارد کند.

در ادامه تصاویر سانگ یانگ موسو پیکاپ را مشاهده می‌کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*