شاهین GL

شاهین GL، نسخه بدون سانروف شاهین روانه بازار شد

شاهین GL به‌عنوان نسخه بدون سانروف شاهین جی روانه بازار شد. در ادامه مشخصات و سطح امکانات Saipa Shahin GL را بررسی خواهیم کرد.

خبرها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا تعدادی از خودرو شاهین را بدون سانروف و با سقف فلزی تولید و روانه بازار کرده است. این نسخه از سدان شاهین به‌جز عدم برخورداری از سانروف با شاهین دنده‌ای تفاوتی ندارد و سایپا برای آن پسوند GL را در نظر گرفته است.

عرضه این خودرو نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا تاکنون نسخه دنده ای شاهین را در 4 تیپ شامل تیپ S (نسخه پایه دنده‌ای)، تیپ GL (نسخه نیمه فول)، تیپ G (نسخه فول) و تیپ G مطابق با استانداردهای 85گانه روانه بازار کرده است. علاوه بر این، سایپا قصد دارد به‌زودی این خودرو را با گیربکس CVT نیز به بازار عرضه کند.

شاهین GL

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت سایپا نسخه GL یا بدون سانروف شاهین را به‌شکل داخلی و به نمایندگی‌ها واگذار کرده و آنها نیز آن را به فروش گذاشته‌اند. قیمت نسخه بدون سانروف شاهین در بازار آزاد نسبت به نسخه مجهز به سانروف آن حدود 40 تا 50 میلیون تومان ارزان‌تر است. شاهین یکی از بهترین خودروهای سایپا بود و انتظار می‌رفت نسخه‌هایی حرفه‌ای‌تر راهی بازار شود، اما حالا سایپا با این کار، به صدر اخبار خودرو آمد.

مشخصات فنی شاهین GL

شاهین GL

شاهین GL به‌جز سانروف در سایر بخش‌ها کاملا به شاهین G شباهت دارد. این خودرو از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

شاهین GL

از امکانات رفاهی نسخه بدون سانروف شاهین G می‌توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، به‌همراه نمایشگر جداگانه، باز و بسته کردن برقی آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن و چراغ راهنما، صندلی‌های چرمی، ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، رینگ‌های آلومینیومی، سنسور نور، نمایشگر لمسی همراه با نویگیشن، تنظیم دستی صندلی‌های ردیف اول، سامانه ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌‌ای اشاره کرد.

شاهین GL از امکانات رفاهی متعددی چون 2 کیسه هوای ایمنی SRS، دوربین دنده عقب به‌همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو، ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب، سیستم SDVC، سامانه GSI، دی‌لایت و پوزیشن لایت، ترمزهای ABS، EBD و BA بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*