فروش گوشی موبایل

فروش گوشی موبایل به پایین‌ترین سطح خود در 10 سال گذشته رسید

کاهش عجیب فروش جهانی گوشی موبایل، رکودی تاریخی بر بازار این دستگاه‌های محبوب حاکم کرده است. اما این روند نزولی تا کجا ادامه دارد؟

بازار جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023، به‌دلیل کاهش شدید فروش با چالش‌های قابل توجهی روبرو شده است. داده‌های منتشر شده از TrendForce نشان می‌دهند که فروش گوشی‌ های موبایل در سه‌ ماهه اول سال، تقریباً 20 درصد کاهش یافته است و در سه ماهه دوم نیز آمارها از کاهش 6.6 درصدی حکایت دارند. در مجموع، نیمه اول سال 2023، با تولید 522 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022، کاهش قابل توجه 13.3 درصدی را تجربه کرده است.

اما سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در برابر این چالش‌ها نتایج متفاوتی را رقم زده‌اند. سامسونگ با وجود کاهش 12.4 درصدی در سه ماهه دوم، پیشتازی بازار خود را با سهم کمتر از 20 درصد حفظ کرده است.

عملکرد اپل نیز با توجه به مشکلات موجود در خط تولید نسل بعدی آیفون، در سه ماهه سوم سال نامشخص و در هاله‌ای از ابهام است. از سوی دیگر، شیائومی، تولیدکننده چینی در سه ماهه دوم رشد تولید 32.1 درصدی را تجربه کرده و با عبور از از شرکت اوپو، جایگاه سوم را به‌دست آورد. اوپو با وجود افزایش 25.4 درصدی تولید، به رتبه چهارم سقوط کرد.

فروش گوشی موبایل

اما در پیشرفتی چشم‌گیر، هولدینگ چینی تزنریشن که مالکیت برندهایی از جمله اینفینیکس، تکنو و ایتل را برعهده دارد، به لطف افزایش قابل‌توجه 71.9 درصدی تولید در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماهه اول، برای اولین بار وارد 5 شرکت برتر تولید موبایل شد و جای ویوو را گرفت. ویوو هم‌اکنون با افزایش 15 درصدی تولید، جایگاه ششم را به خود اختصاص داده و تولید گوشی‌های هوشممند خود را به 23 میلیون دستگاه رسانده است.

کاهش فروش جهانی گوشی موبایل در سال آینده نیز ادامه دارد؟

فروش گوشی های موبایل در نیمه اول سال 2023 به پایین‌ترین سطح خود در دهه گذشته رسیده است. به‌نظر می‌رسد این چشم انداز نه‌چندان روشن برای سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و تنها 2 تا 3 درصد افزایش سالانه پیش بینی می‌شود. چالش‌های اقتصادی، افزایش قیمت‌ها، اشباع بازار و فقدان نوآوری از جمله عوامل کلیدی در کاهش فروش گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌روند.

با این حال، تولیدکنندگان می‌توانند با تمرکز بر ارائه محصولات اقتصادی، نوآوری، هدف قرار دادن بازارهای جدید و استقبال از فناوری‌های نوظهور مانند گوشی‌های هوشمند تاشو، دستگاه‌های 5G و تقاضای فزاینده برای بازی‌های موبایلی، در راستای بهبود جهانی بازار موبایل قدم بردارند.

به‌طور کلی در حالی که بازار جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023 با موانع قابل توجهی مواجه است، راه‌های بالقوه‌ای برای بهبود فروش موبایل از طریق انطباق استراتژیک با نیازهای مصرف کننده و پیشرفت‌های تکنولوژیکی وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*