قابلیت Energy Mode

با قابلیت Energy Mode در پلتفرم SmartThings سامسونگ‎ آشنا شوید

قابلیت Energy Mode‎ با کمک هوش مصنوعی می‌تواند مصرف انرژی دستگاه‌های هوشمند سامسونگ را به‌میزان چشمگیری کاهش دهد. در ادامه با ویژگی‌های حالت انرژی هوشمند پلتفرم SmartThings سامسونگ آشنا می‌شویم.

بسیاری از مشتریان به صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و به‌ویژه انرژی اهمیت می‌دهند و خواهان محصولاتی هستند که بتواند به‌میزان چشمگیری هزینه‌ها و آثار مخرب زیست محیطی را کاهش دهد. در همین راستا سامسونگ با ارائه راهکارهایی جدید و نوآورانه سعی دارد کارایی و پایداری محصولات خود را افزایش داده و آنها را با حداکثر صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها روانه بازار کند.

قابلیت Energy Mode

قابلیت Energy Mode به‌عنوان یکی از این راهکارهای هوشمند محسوب می‌شود که سامسونگ آن را به دستگاه‌های هوشمند خود اضافه کرده است. این حالت با بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌تواند میزان صرفه‌جویی را افزایش دهد. طراحان این قابلیت را بر پایه هوش مصنوعی طراحی کردند و کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه SmartThings میزان مصرف دستگاه‌ها را نظارت کرده و آنها را کنترل کنند. در ادامه با ویژگی‌های این قابلیت آشنا خواهیم شد.

آشنایی با قابلیت Energy Mode

سرویس SmartThings به‌عنوان یک برنامه کنترل خانه محسوب می‌شود که قابلیت مدیریت دستگاه‌های مختلف هوشمند را به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه به حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) مجهز شده که کاربران با گلکسی‌های سامسونگ می‌توانند از آن استفاده کرده و انرژی مصرفی دستگاه‌های هوشمند خود را به‌شکل کامل مدیریت کنند. در واقع این قابلیت امکان مشاهده و کنترل مصرف برق تمام دستگاه‌های هوشمند را به‌همراه دارد.

قابلیت Energy Mode

علاوه بر این، کاربران سایر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ نظیر مانیتورها و تلویزیون‌های سری اسمارت و یخچال‌های سری Family Hub سامسونگ که به نمایشگر و فناوری هوش مصنوعی مجهز شده‌اند نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کرده و فرایند بهینه‌سازی و کنترل تنظیمات دستگاه‌های خود را انجام دهند.

قابلیت AI Energy Mode به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند بخش‌‌های مختلف خانه را بهینه کند و باعث کاهش هزینه‌ها و آسان‌تر کردن زندگی کاربران شود. این قابلیت با هوش مصنوعی می‌تواند انواع متغیرها نظیر وزن لباس، چرخه‌های شستشو، یخ‌زدایی و غیره در دستگاه‌ها را به‌شکل هوشمندانه ارزیابی کرده و اطلاعات مهمی چون میزان برق مصرفی یا تخمین قبض‌های برق را برای کاربران تهیه کند.

الگوریتم سرویس SmartThings می‌تواند زمان باز شدن در یخچال، کاهش دمای اتاق یا روشن ماندن چراغ‌های اتاق را پردازش کرده و الگوهای استفاده بهتری را برای لوازم خانه به کاربران ارائه دهد تا مصرف انرژی در بهینه‌ترین حالت باشد و هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند. ضمن این‌که اگر مصرف انرژی کاربران بیش از حد باشد، این برنامه به آنها هشدار خواهد داد.

قابلیت Energy Mode

کاربران به‌کمک AI Energy Mode می‌توانند به آمار و اطلاعات مناسبی در خصوص رفتار مصرف خود دسترسی پیدا کنند. این نتایج علاوه بر این‌که کیفیت زندگی کاربران را بهبود می‌دهد، باعث می‌شود تا کاربران تاثیر فعالیت‌های روزانه خود بر محیط زیست را ببینند و اصلاح کنند.

برای مثال، این برنامه اطلاعاتی را در اختیار یکی از کاربران قرار داده که در آن نحوه رفتار مصرفی او باعث شده تا میزان انتشار کربن این کاربر در ماه به‌میزان 55.892 کیلوگرم برابر با کاشت 8 هزار و 313 درخت کاهش پیدا کند.

سامسونگ برای این‌که خانه‌ای بهینه‌تر از همیشه را برای کاربران ایجاد کند، برنامه سازگار کردن تمام لوازم خانگی کلیدی خود به وای فای را تا سال 2023 در دستور کار قرار داده و سعی دارد آنها را به برنامه SmartThings مجهز کند.

همچنین این شرکت در پروژه Net Zero Home نیز با مشارکت شرکت Qcells قصد دارد خانه‌ای جامع برای آینده خلق کند که با مدیریت دستگاه‌ها از طریق برنامه SmartThings می‌تواند انرژی‌های تجدیدپذیر را توسط پنل‌های خورشیدی داخلی دستگاه‌ ذخیره سازد.

سامسونگ برای لباسشویی‌های سری AI Bespoke خود قابلیت‌هایی را در نظر گرفته است تا با یادگیری رفتار کاربران به آنها چرخه‌های شست‌وشوی بهینه و متناسب با هر وضعیت را پیشنهاد دهند. همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند با آب سرد، لباس‌ها را بدون افت کیفیت شست‌وشو دهند که چنین امکاناتی توسط فناوری AI EcoBubble فراهم شده است. در واقع این فناوری با هوش مصنوعی باعث کاهش تا 70 درصدی انرژی مصرفی در زمان انجام عملیات شست‌وشو خواهد شد.

ضمن این‌که یخچال‌های سری Bespoke قادرند مصرف انرژی را به‌کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی تا 15 درصد کاهش دهند. این الگوریتم‌ها با تنظیم کمپرسور و چرخه یخ‌زدایی باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد شد.

حالت انرژی سامسونگ

خشک‌کن‌های Bespoke AI Dryer سامسونگ نیز به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده‌اند که با سنسورهای هوشمند می‌توانند دما و رطوبت را ارزیابی و بهینه‌سازی کرده تا میزان مصرف انرژی تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

سامسونگ از این فناوری در سیستم گرمایش خانگی سامسونگ (EHS) نیز استفاده کرده که میزان مصرف انرژی را با تنظیم دمای آب داخلی تا 40 درصد کاهش خواهد داد. همچنین این هوش مصنوعی با افزایش 2 درجه‌ای دمای اتاق باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه‌های تهویه هوا (RAC) به‌میزان 20 درصد خواهد شد.

کاربران با استفاده از برنامه SmartThings و ورود به بخش Energy Mode می‌توانند از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند. از این بخش می‌توان انرژی مصرفی تمام دستگاه‌های هوشمند و متصل خانه را کنترل کرد و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، میزان عملکرد این دستگاه‌ها را تغییر داد تا مصرف انرژی بهینه‌تر شود و پایداری دستگاه‌ها و به‌ویژه زندگی افزایش پیدا کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*