احتمال تعطیل شدن بهمن موتور با صدور جریمه 14 هزار میلیاردی

بهمن موتور در آستانه تعطیل شدن؛ 14 هزار میلیارد تومان جریمه گرانفروشی، بهمن خودرو را ورشکسته می‌کند؟

ظاهراً صدور حکم جریمه 14 هزار میلیارد تومانی بهمن خودرو بابت گرانفروشی قطعی است. در صورت اجرای جریمه، احتمال تعطیل شدن بهمن موتور وجود دارد.

بهمن موتور با واگذاری به بخش خصوصی و روی کار آمدن مالکان جدید، فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کرد و با عرضه محصولاتی از جمله دیگنیتی، فیدلیتی و ریسپکت توانست با اقبال عمومی مواجه شود؛ تا حدی که سهمیه این شرکت خصوصی در طرح فروش یکپارچه خودرو در اولین روز به پایان رسید. در مقطع کنونی اما بهمن موتور در وضعیت حساسی به سر می‌برد؛ از آنجا که در صورت صدور حکم جریمه 14 هزار میلیارد تومانی، این خودروساز مجبور به تعطیلی خطوط تولید و اخراج گسترده کارمندان خود می‌شود.

احتمال تعطیلی بهمن موتور با صدور جریمه 14 هزار میلیاردی

احتمال تعطیل شدن بهمن موتور با صدور جریمه 14 هزار میلیاردی

در جدیدترین اخبار خودرو، سید احمد یوزباشی، رئیس شعبه ویژه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات مهم و ملی به‌تازگی اعلام کرد که به‌زودی قرار است گزارش کارشناسی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای حکم بهمن موتور ارائه و بالاخره حکم قطعی پرونده این خودروساز خصوصی صادر شود.

شعبه هفتم رسیدگی به تخلفات مهم و ملی در بهمن سال قبل، بهمن موتور را موظف به پرداخت هزینه نقدی تقریباً ۱۴ هزار میلیارد تومانی (به‌طور دقیق‌تر ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان) کرد. پیش‌تر در سال ۱۴۰۰ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان جریمه‌ای ۹۰۰ میلیارد تومانی به اتهام گران‌فروشی را برای این شرکت در نظر گرفته بود. در ابتدا شعبه هفتم با افزایش ۳ برابری، این جریمه را به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رساند و با عطف به ماسبق کردن این جریمه پس از مصوبه سران قوا، ۵ برابر دیگر به مبلغ این جریمه اضافه کرد. اکنون با ۱۵ برابر شدن جریمه اولیه، مبلغ آن به ۱۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اگر حکم قطعی این جریمه هنگفت برای بهمن موتور صادر شود، این خودروساز مطرح بخش خصوصی به ناچار باید خطوط تولید خود را تعطیل و بخش قابل توجهی از نیرو خود را تعدیل کند؛ به‌طور دقیق‌تر، بیشتر از ۳ هزار نفر از کارکنان این شرکت موقعیت شغلی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه‌ی این‌ها هم مشخص نیست که این شرکت کماکان بتواند محصولاتی نظیر دیگنیتی، فیدلیتی و ریسپکت را به بازار عرضه کند یا خیر.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به وضعیت کنونی بهمن موتور و احتمال تعطیل شدن این خودروساز مطرح بخش خصوصی چیست؟