واردات خودرو تجاری کارکرده

جزئیات واردات خودرو تجاری کارکرده به کشور اعلام شد

جزئیات واردات خودرو تجاری کارکرده به کشور اعلام شد. سه گروه مجاز برای واردات خودروهای دست دوم حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری تعیین شدند.

شرایط و ضوابط واردات خودروهای تجاری دست دوم مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اعلام شد. واردکنندگان انواع ون، مینی بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده می‌توانند بر اساس شرایط زیر برای واردات این خودروها با عمر کمتر از 5 سال اقدام کنند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات واردات خودرو تجاری کارکرده به کشور آشنا خواهیم شد.

جزئیات واردات خودرو تجاری کارکرده به ایران

جزئیات واردات خودروهای تجاری کارکرده به شرح زیر است:

1‌. تمام شرکت‌های واردکننده طبق سقفی که برای آنها در نظر گرفته شده قادر خواهند بود در هر مرحله خودروهای ون، مینی بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده را با عمر کمتر از 5 سال مورد نیاز حمل و نقل عمومی و ویژه ناوگان مورد نیاز جابجایی زائران اربعین حسینی به کشور وارد کنند.

  • گرول الف: کارخانجات تولیدکننده داخلی در هر مرحله می‌توانند 300 دستگاه خودرو وارد کنند.
  • گروه ب: شرکت‌های حمل‌ونقل که پروانه فعالیت مجاز و معتبر را از سوی سازمان راهداری دریافت کردند، در هر مرحله قادر به واردات 25 دستگاه خودرو خواهند بود
  • گروه ج: واردکنندگانی که مجوز واردات خودرو را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردند، در هر مرحله می‌توانند برای واردات 25 دستگاه خودرو اقدام کنند.

تبصره ۱: رانندگان خودمالک دارای کارت هوشمند و شرکت‌های حمل و نقل خودمالک نیز قادر خواهند بود بر اساس شرایطی که در بندهای الف و ب تبصره 3 قانون اصلاح ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو درج شده، می‌توانند انواع کشنده، کامیون و کامیونت را به کشور وارد کنند.

واردات خودرو تجاری کارکرده

تبصره ۲: برای این‌که به هر وارد کننده مجوز جدید واردات ارائه شود، باید تمام تعهدات مربوط به سقف مجوز صادره را انجام داده و کارت هوشمند ناوگان را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.

2. تعداد و برندهای مجاز برای واردات

ردیف و نوع ناوگاننشان تجاریگروه الفگروه بگروه جتعداد
1. کشندهمان، ولوو، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و تمام برندهای مجاز اروپایی، ژاپنی و کره ای42003600620014 هزار
2. کامیونمان، ولوو، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و تمام برندهای مجاز اروپایی، ژاپنی و کره ای68005200800020 هزار
3. اتوبوسمان، اسکانیا، ولوو، هیوندای، بنز، میتسوبیشی، کیا، ایویکو و تمام برندهای مجاز1200130015004 هزار
4. مینی بوسبنز، مان، اسکانیا، تویوتا، ولوو، هیوندای، ایویکو و تمام برندهای مجاز30003250375010 هزار
5. ونبنز، تویوتا، هیوندای، کیا، فیات، فولکس واگن، ایویکو و تمام برندهای مجاز1500165018505 هزار

3. شرکت‌های واردکننده برای دریافت تاییدیه فنی می‌بایست درخواست خود ربرای واردات ناوگان را به‌همراه تصویر اساسنامه شرکت، کارت بازرگانی، مدارک هویتی صاحبان امضا در سامانه rpf.rmto.ir بارگذاری کنند و همچنین در این سامانه فرایند ثبت نام را با تعیین تعداد و ناوگان درخواستی طبق بندهای 1 و 2 انجام دهند.

4. واردکننده برای این‌که از مزایای تبصره ماده 7 آیین‌نامه و موضوع استفاده از معافیت تخفیف 50 درصد سود بازرگانی بهره‌مند شود، باید تعهدنامه محضری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*