عملکرد پردازنده گرافیکی گلکسی S7 با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ بهتر از مدل Exynos است

سه هفته‌ی پیش بنچمارک AnTuTu اعلام کرد که گوشی با شماره مدل Samsung SM-G930F در دیتابیس آن‌ها قرار گرفته و از آن‌جایی که SM-G920 متعلق به گلکسی S6 است گمان می‌رفت که این شماره مدل متعلق به گلکسی S7 باشد. حال به تازگی مسئولین این بنچمارک در حساب کاربری Weibo متعلق به AnTuTu اعلام کرده‌اند که امتیاز پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در حدود ۲۰ درصد از نتیجه‌ی مدل Exynos 8890 بالاتر است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

در حال حاضر تنها مشخصات این گوشی گزارش شده که می‌توان به صفحه‌ی ۵.۱ اینچی QHD ، تراشه‌ی Exynos 8890 ، و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. مسئولین بنچمارک AnTuTu نیز مدل بین المللی گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) را مورد تست قرار داده‌اند. این گوشی که از تراشه‌ی Exynos 8890 بهره می‌برد توانسته به امتیاز فوق العاده‌ی ۱۰۵,۰۰۰ برسد.

البته هر چقدر هم این نتیجه عالی به نظر رسد، نتیجه‌ی کسب شده توسط تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ شما را شوکه خواهد کرد. در گذشته نتایجی از مدل AT&T گوشی گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) در دیتابیس این بنچمارک قرار گرفت که دارای شماره مدل SM-G935A بوده و از سخت افزار مشابهی با G930F بهره می‌برد، البته با این تفاوت که به جای تراشه‌ی Exynos 8890 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کرد. جالب است بدانید که این گوشی توانسته بود به امتیاز ۱۲۵,۲۸۸ برسد.

با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که مدل اسنپدراگون ۸۲۰ توانسته در حدود بیست هزار امتیاز بیشتری نسبت به مدلی که از Exynos 8890 استفاده کرده کسب کند. علت این تفاوت نیز بخاطر عمل‌کرد فوق العاده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است که باعث شده تا چیپست ساخت کوالکام نسبت به تراشه‌ی ساخت سامسونگ از امتیاز بهتری برخوردار شود. در تراشه‌ی جدید کوالکام از پرازنده‌ی گرافیک آدرنو ۵۳۰ استفاده شده که می‌تواند به راحتی از پس کارهای سنگین گرافیکی بربیاید. سامسونگ نیز در تراشه‌ی خود از پردازنده‌ی گرافیکی  Mali-T880MP12 استفاده کرده که در آن ۱۲ هسته به کار رفته و از معماری ARM استفاده می‌کند.

هر دو تراشه از قدرت بالایی برخوردار هستند و در حال حاضر هنوز بازی برای موبایل ساخته نشده که بتواند این دو چیپست را به چالش بکشد. هرچند باید صبر کرد تا نمونه‌های اصلی هر دو مدل عرضه شود و بتوان نتایج مدل‌های اصلی را نیز با یک دیگر مقایسه کرد.سامسونگ چند روز دیگر در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلون ( MWC 2016 ) از دو گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) رونمایی خواهد کرد.

منبع: Phonearena