فراخوان تویوتا راو 4 به دلیل نقص در باتری

فراخوان میلیون ها دستگاه تویوتا راو 4 به دلیل نقص ترسناک در باتری

نقصی در باتری کراس اوور RAV4 می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود. تویوتا هم در همین راستا فراخوانی گسترده را برای حدود 2 میلیون دستگاه راو 4 صادر کرد.

چند وقت قبل بود که برای بیش از 3.3 میلیون دستگاه هیوندای و کیا به‌دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان صادر شد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، حالا نوبت به تویوتا رسیده است. این خودروساز ژاپنی به‌تازگی اعلام کرد که حدود 1.8 میلیون دستگاه از کراس اوور تویوتا راو 4 با خطر آتش‌سوزی مواجه‌اند و ضمن صدور فراخوان، توضیحاتی را درباره علت اصلی بروز چنین خطری در این خودروها ارائه داد.

نقص باتری، عامل فراخوان حدود 2 میلیون دستگاه تویوتا راو 4

فراخوان تویوتا راو 4 به دلیل نقص در باتری

مدل‌های 2013 تا 2018 راو 4 در این فراخوان به‌عنوان مدل‌هایی که در معرض خطر آتش‌سوزی‌اند معرفی شده‌اند. علت اصلی احتمال ایجاد حریق در خودرو هم به نقصی در باتری بر می‌گردد. برخی از باتری‌های جایگزین به دلیل عدم تناسب ابعادشان ممکن است تکان بخورند و در نهایت باعث آتش‌سوزی شوند؛ خصوصاً در گردش‌های شدید یا هر نوع حرکت دیگری که تکان شدید خودرو را به دنبال داشته باشد.

بنا به گفته تویوتا در اطلاعیه رسمی خود، بعضی از باتری‌های 12 ولتی جایگزین قسمت بالایی کوچک‌تری دارند و اگر هنگام نصب این باتری‌ها بست نگهدارنده محکم بسته نشود، باعث می‌شود باتری در صورت حرکت شدید خودرو جابه‌جا شود. پس از آن احتمال برخورد قطب مثبت باتری با بست و مدار کوتاه وجود دارد.

تویوتا اقدام خاصی را جهت جلوگیری از بروز مشکل در مدل‌های مذکور از RAV4 توصیه نکرده است، اما در نمایندگی‌های خود به‌صورت کاملاً رایگان اقدام به تعویض بست، سینی و کاور قطب مثبت می‌کند و در ماه دسامبر (از 10 آذر) به مالکان خودروها اطلاع‌رسانی خواهد کرد. با این حال، در چنین مواقعی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد، معمولاً توصیه می‌شود رانندگان خودرو خود را در فضای باز پارک کنند تا حداقل در صورت ایجاد حریق، احتمال تشدید آن کمتر باشد. همچنین به‌وضوح افرادی که شاید خودرویشان این نقص را داشته باشد باید سعی کنند از رانندگی پرخطر پرهیز و به آهستگی رانندگی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*