نگاهی نزدیک به خانواده گوشی های آلکاتل POP 4

آلکاتل از گوشی‌های جدید مقرون به صرفه خود در کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016 ) رونمایی کرده که POP 4 ، POP 4S و +POP 4 نام دارند. کمپانی گفته این‌ گوشی‌ها مناسب برای کسانی‌ هستند که علاقه به گرفتن تصاویر سلفی داشته و ساعات زیادی در روز را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. ما نیز تصمیم گرفتیم تا نگاهی دقیق‌تر به این گوشی‌ها انداخته و مشخصات سخت افزاری‌ آن‌ها را بار دیگر مرور کنیم. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

همانطور که می‌دانید آلکاتل گوشی‌های جدید سری POP 4 را معرفی کرده‌ است که می‌توان آن‌ها را در میان گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مشاهده کرد. مدیران کمپانی نیز تاکید دارند که در گوشی‌های جدید، گزینه‌هایی که در محصولات گذشته وجود داشت مانند قیمت مناسب، تجربه‌ی کاربری ساده، و کیفیت بالای محصولات، در گوشی‌های جدید قابل مشاهده است.

آلکاتل با عرضه‌ی نسل چهارم سری گوشی‌های POP نشان داده که علاقه‌مند است تا در میان کمپانی‌هایی که محصولات با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت عرضه می‌کنند جایگاهی داشته باشد. نام این سری گوشی‌ها نیز پاپ ۴ ( POP 4 )، پاپ ۴ اس ( POP 4S )، و پاپ ۴ پلاس ( +POP 4 ) است.

همانطور که گفتیم هدف اصلی کمپانی، فروش محصولاتی‌ است که مقرون به صرفه بوده، اما از نظر سخت افزار، طراحی، و کیفیت ساخت نیز چیزی از رقبای خود کمتر نداشته باشند. البته طراحی گوشی‌ها جالب به نظر می‌رسد اما آنچه که بتوان با محصولات پریمیوم مقایسه کرد نیستند.

همانطور که می‌توان حدس زد گوشی‌ها از جنس پلاستیک هستند، هرچند عقب آن‌ها مات بوده و اثر انگشت را جذب نمی‌کند. ضخامت گوشی‌ها نیز به ۷.۹۹ میلی‌متر می‌رسد که سایز نسبتا مناسبی‌ست. اندازه‌ی صفحات نیز از ۵ اینچ در POP 4 شروع شده و به ۵.۵ اینچ در دو مدل POP 4S و +POP 4 می‌رسد، هرچند تراکم پیکسل صفحات چنگی به دل نمی‌زند.

در گوشی POP 4S از یک چیپست مدیاتک ۸ هسته‌ای استفاده شده و این در حالی‌ست که دو مدل دیگر از تراشه‌های پایین‌رده‌ی کوالکام استفاده می‌کنند. مدل معمولی پاپ ۴ تنها ۱ گیگابایت رم دارد، در حالی‌ که در پاپ ۴ پلاس از ۱.۵ گیگابایت رم و در مدل ۴ اس از ۲ گیگابایت رم استفاده شده. هر دو مدل پایین‌رده پاپ ۴ و پاپ ۴ پلاس از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی خود استفاده می‌کنند. هرچند، مدل پاپ ۴ اس دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش و لنزهایی با دید وسیع در جلوی خود است. در میان این سه گوشی تنها مدل ۴ اس است که دارای سنسور اسکنر اثر انگشت بوده که سنسور از سرعت نسبتا بالایی نیز برخوردار است.

متاسفانه آلکاتل در مورد زمان عرضه و همچنین قیمت گوشی‌های خود چیزی تاکنون نگفته، اما احتمال می‌رود که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو قیمت داشته باشند. در ادامه می‌توانید تصاویر و همچنین ویدیویی از محصولات جدید آلکاتل مشاهده کنید.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*