فیسبوک از سامسونگ ۸۰۰۰ دستگاه هدست واقعیت مجازی Gear VR درخواست کرد!

فیسبوک، صاحب پلتفرم Oculus VR، به تازگی از سامسونگ ۸۰۰۰ واحد هدست واقعیت مجازی آنها (Gear VR) را درخواست کرده است. دلیل چنین درخواستی این است که دستگاه‌های اُکولوس با هر سیستمی سازگار نیستند زیرا باید حداقل‌هایی را داشته باشد.همیچنین قیمت نسبتا بالایی نیز دارند؛ در حالیکه Gear VR همانطور که سامسونگ پیشتر به آن اشاره کرد با تلفن‌های هوشمند گلکسی S7 و S7 Edge همخوانی دارند و قیمت آنها معقول تر است. مارک زاکربرگ، مدیر ارشد فیسبوک، این درخواست را در کنگره جهانی موبایل WMC 2016 در بارسلونا در طی دیدار با اعضای کلیدی شرکت سامسونگ و مدیر بخش موبایل این شرکت آقای Koh Dong-Jin بیان کرد.

پس از شراکت اُکولوس و سامسونگ برای ساخت Gear VR، فیسبوک واحد‌های مرجع را به عنوان اولین قدم منطقی در این مشارکت، سفارش داد.

بر اساس آنچه زاکربرگ مطرح کرده است، برنامه در این بازه زمانی چنین است که ۳۰۰۰ واحد را در اختیار توسعه دهنده‌ها و ۵۰۰۰ واحد را در اختیار سایر کارمندان برای تست کردن و استفاده روزانه، قرار دهد. با وجود این که فیسبوک، اُکولوس را در اختیار دارد و بیشتر محتوای واقعیت مجازی را روی آن گسترش و توسعه خواهد دارد، اما حقیقت این است که فیسبوک اگر فقط روی یک پلتفرم خاص کار کند، نمی‌تواند یک راهکار راهبری خوب برای محتوا باشد. فیسبوک قصد دارد که برای Gear VR محتوایی را توسعه دهد که با پلتفرم‌های مشابه همچون Durvois Dive یا Google Cardboard همخوانی داشته باشد. بدین ترتیب فیسبوک خودش را در جایگاه ویژه و پیشتازانه‌ای در دنیای واقعیت مجازی قرار می‌دهد.

این دو شرکت قصد دارند محصولاتی به بازار عرضه کنند که در عرصه واقعیت مجازی در صدر قرار بکیرد و امیدوارند که رقیبان حتی قادر به رقابت با آنها نباشند. زاکربرگ همچنین گفت که این شراکت علاوه بر عینک‌های واقعیت مجازی ، بیش از ۲۰۰ بازی و اپلکیشین را نیز نتیجه خواهد داد که بیش از هرچیزی بر سرویس‌های فیسبوک تمرکز دارند. قابلیت‌های واقعیت مجازی به عنوان یک پلتفرم برای هر کاربردی از شبکه‌های مجازی تا بازی‌ها، یکی از مهمترین مشوق‌های فیسبوک برای خرید اُکولوس و ورود به صحنه بازی‌ها و اپ‌های مرتبط با آن بوده است.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*