توشیبا تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار می کند

تلویزیون های سه بعدی در سال ۲۰۱۱ سر و صدای زیادی به راه انداختند اما نیاز به پوشیدن عینک مخصوص برای دیدن تصاویر سه بعدی دردسری است که هر کسی حاضر به قبول آن نیست.
از طرف دیگر اگر به یاد داشته باشید، شرکت توشیبا جزو نخستین شرکت هایی بود که نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک را معرفی کرد و آن را روی کنسول بازی پرتابل نیتندو 3DS دیدیم. اما نمایشگر کوچک آن کنسول کجا و تلویزیون ۵۵ اینچی کجا.
البته توشیبا همین الان هم یک مدل تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را به صورت محدود در ژاپن و آلمان به فروش می رساند. اما به نظر می رسد با شروع سال جدید و نمایشگاه CES تصمیم گرفته بازار خودش را توسعه داده و تلویزیون های سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراگیر کند. این شرکت تایید کرده در سه ماهه اول سال جاری میلادی تلویزون های سه بعدی جدیدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار آمریکا خواهد کرد و سپس فروش خودش را توسعه خواهد داد.
این شرکت می گوید مدل جدید نسبت به مدل های فعلی در نمایش تصاویر سه بعدی بهبود چشمگیری یافته است. جالب اینجا است که در این تلویزیون یک نرم افزار و دوربین قرار دارد که محل نشستن بیننده ها را ردیابی می کند تا تصاویر سه بعدی را بر اساس محل نشستن و زاویه دید آنها ارسال کند.
این تلویزیون با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی و با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد که سبب می شود داشتن آن برای خیلی ها فعلا به یک رویا تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*