اولین ملاقات با سری اکسپریا ایکس سونی در تهران

سونی در رویداد بزرگ کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016 ) از سه گوشی سری اکسپریا X به نام‌های اکسپریا ایکس ( Xperia X )، اکسپریا ایکس اِی ( Xperia XA )، و گوشی بالا‌رده‌ی اکسپریا ایکس پرفورمنس ( Xperia X Performance ) رونمایی کرد.دیروز در مراسم جشن آخر سال سونی موبایل که با حضور اصحاب رسانه و مسئولین سونی موبایل در تهران برگزار شد، فرصتی دست داد تا برای اولین بار با سری اکسپریا ایکس دیدار کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

هیروکازو ایشیزوکا مدیرعامل جدید خاورمیانه و شمال آفریقای سونی

هیروکازو ایشیزوکا مدیرعامل جدید خاورمیانه و شمال آفریقای سونی

در این مراسم که در هتل اسکان تهران برگزار شد، آقای هیروکازو ایشیزوکا مدیرعامل جدید خاورمیانه و شمال آفریقای سونی موبایل و همچنین نجیب زاهد مدیرعامل سونی در ایران حضور داشتند و در مورد برنامه های آینده سونی موبایل در بازار و همچنین دستاورهای جدید این شرکت که در کنگره جهانی موبایل از آنها رونمایی گردید، توضیحاتی ارائه کردند که در مطلب بعدی متن کامل سخرانی ایشان را مطالعه خواهید کرد.

نجیب زاهد مدیرعامل سونی در ایران

نجیب زاهد مدیرعامل سونی در ایران

در ادامه مراسم آقای بنیامین یزدانی ( مسئول آموزش سونی موبایل ایران) به ارائه توضیحاتی کوتاه در مورد دو گوشی اکسپریا X و XA پرداخت.البته توجه داشته باشید که این مراسم رونمایی رسمی از گوشی های سری اکسپریا ایکس سونی نبود و رویداد اصلی رونمایی از این محصولات در کشورمان، اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

سونی در سری اکسپریا ایکس، تمرکز ویژه ای را بر روی قابلیت های دوربین، باتری و همچنین طراحی آن‌ها معطوف کرده و امیدوار است که بتواند به فروش مورد انتظار خود نیز دست یابد.

بنیامین یزدانی ( مسئول آموزش سونی موبایل ایران)

بنیامین یزدانی ( مسئول آموزش سونی موبایل ایران)

اولین عضو این خانواده اکسپریا XA نام دارد.این گوشی از طراحی OmniBalance بهره برده و دارای ابعادی برابر با ۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۳۷ گرم است. اکسپریا XA به یک نمایشگر ۵ اینچی بدون حاشیه مجهز شده که رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را برای کاربر خود به ارمغان خواهد آورد.

sony-xperia-x-Gadgetnews (6)

پردازنده MT6755 شرکت مدیاتک، رم ۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز دیگر مشخصات سخت افزاری این میان رده جدید سونی را تشکیل داده است.

میان رده جدید سونی در قاب پشتی میزبان دوربین ۱۳ مگا پیکسلی بوده، این در حالی است که دوربین سلفی آن به لنزی ۸ مگا پیکسلی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی میان رده اکسپریا XA سونی می‌توان به باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که به فناوری Qnovo Adaptive تجهیز گردیده و عملکرد مثال زدنی را در بخش مدیریت انرژی از خود به جای می‌گذارد اشاره کرد.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا ایکس ای (Sony Xperia XA )
پلتفرم
اندروید ۶ مارشمالو
ابعاد و وزن
۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ با وزن ۱۳۷.۴ گرم
صفحه نمایش
۵ اینچ اچ دی ( ۷۲۰ در ۱۲۸۰ )
چیپست
مدیاتک MT6755
رم
دو گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل/دوربین جلو ( سلفی ) ۸ مگاپیکسل
حافظه داخلی
۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق میکرو اس دی
باتری
۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت

 

دومین عضو خانواده‌ی X ، گوشی هوشمند سونی اکسپریا X است که یک میان رده زیبا و قدرتمند به حساب می آید. این محصول همچون اکسپریا XA از طراحی OmniBalance بهره‌مند شده و در ۳ بخش دوربین، باتری و طراحی پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به سایر میام رده‌های سونی داشته است.

sony-xperia-x-Gadgetnews (5)

اکسپریا X از مدل XA قدرتمندتر بوده و از ویژگی هایی همچون صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p، پردازنده شش هسته ای اسنپدراگون ۶۵۰، فضای رم ۳ گیگابایتی، دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی، سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی (مدل تک سیم کارت) و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی (مدل دو سیم کارت) با قابلیت ارتقای حافظه برخوردار است.

سونی در این گوشی از نسل جدیدی از دوربین‌‌ با قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی پیش‌بینی کننده (Predictive Hybrid Autofocus) استفاده کرده است که به لطف این تکنولوژی، دوربین گوشی می تواند با تمرکز بر روی شی مورد نظر، حرکت آن را پیش‌بینی کرده و تصاویری واضح و بدون کوچک‌ترین تارشدگی را برای کاربران به ارمغان آورد. از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به Quick Lunch، زوم کامل و بدون افت کیفیت تا ۵ برابر، روزنه دیافراگم F2.0 و ضبط ویدیوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p اشاره کرد.

باتری این گوشی نیز تغییرات عمده ای را به خود دیده است و قادر است انرژی مورد نیاز برای دو روز کار با گوشی را تامین کند. همچنین این گوشی به تکنولوژی شارژ شرکت Qnovo نیز مجهز است که می تواند سرعت شارژی سریع تر را به دنبال داشته باشد.

وزن این گوشی برابر با ۱۵۳ گرم و ابعاد نیز ۶۹.۴ در ۱۴۲.۷ در ۷.۹ میلیمتر عنوان شده است.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا ایکس (Sony Xperia X)
پلتفرم
اندروید ۶ مارشمالو
ابعاد و وزن
۱۲۷.۶ در ۶۹.۴ در ۷.۹ با وزن ۱۵۳ گرم
صفحه نمایش
۵ اینچ فول اچ دی ( ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ )
چیپست
پردازنده شش هسته ای اسنپدراگون ۶۵۰
رم
۳ گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل/دوربین جلو ( سلفی ) ۱۳ مگاپیکسل
حافظه داخلی
۶۴ گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق میکرو اس دی
باتری
۲۶۲۰ میلی آمپر ساعت

 

آخرین و قدرتمندترین عضو خانواده‌ی X ، گوشی اکسپریا ایکس پرفورمنس ( X Performance ) نام دارد ( محصولی که دیروز در تهران خبری از آن نبود ). همانطور که می‌توان از نام این گوشی متوجه شد، تاکید بسیاری بر روی عمل‌کرد گوشی شده، و همچنین می‌توان نشانه‌هایی از زبان طراحی سری Z در این گوشی مشاهده کرد که از بدنه‌‌ای تماما فلزی بهره می‌برد. کناره‌های مدور، به همراه صفحه‌ای که دارای انحنای لطیفی به کناره‌ها دارد از جمله‌ مشخصات ظاهری این گوشی هستند. سونی در مورد این طراحی گفته که در دستان کاربر حس آرگونومیکی ایجاد خواهد کرد.

sony-xperia-x-Gadgetnews (3)

با سری جدید X ، سونی سعی کرده نقاط قوت خود را در آن‌ها نیز به کار ببرد: دوربین، باتری، و طراحی کلی و با معرفی تکنولوژی‌های جدید، آن‌ها را ارتقا دهد. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی که در گوشی‌های سری z به کار رفته بود و دارای هیبرید AF به مدت ۰.۱ ثانیه بود، حالا از فوکوس خودکار هیبرید پیشگویانه ( Predictive Hybrid Autofocus ) استفاده می‌کند که از دوربین‌های آلفا سونی قرض گرفته شده است. این قابلیت با حدس زدن جهت هدفی که می‌خواهید از آن عکس‌برداری کنید، و تعقیب مداوم آن، یک زوم فوق العاده و بدون بلور را در اختیار شما قرار دهد. با این حساب، می‌توان از اهداف سریع، عکس گرفت. البته این تئوری پشت قابلیت است و باید آن را در واقعیت سنجید. دوربین عقب گوشی جدید سونی از زوم تصویر ۵X و حساسیت ISO 12,800 پشتیبانی کرده و دوربین جلو نیز ۱۳ مگاپیکسل خواهد بود.

گوشی جدید سونی دارای باتری با طرفیت ۲,۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و کمپانی ژاپنی قول دو روز عمر باتری را داده است. هرچند در کنار آن، یک سیستم مدیریت هوشمند باتری به همراه شارژ Adaptive نیز تایید شده که می‌تواند عمر باتری را دو برابر کند. از دیگر مشخصات گوشی می‌توان به ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای داخلی، و درگاه میکرو اس دی اشاره کرد.

سنسور اسکنر اثر انگشت نیز مانند سری گذشته در کناره‌ها قرار داده شده و همچنین از صدای با کیفیت و DAC پشتیبانی می‌گردد. هر سه مدل سری X در رنگ‌های گرافیتی، طلایی، رز طلایی، و سفید که هر کدام دارای کاورهای مختلف‌ هستند

مشخصات گوشی سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس
پلتفورم
اندروید ۶.۰ مارشمیلو
ابعاد و وزن
۱۴۴.۸ در ۷۱.۱ به ضخامت ۷.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش
۵ اینچ فول اچ دی
تراشه
اسنپدراگون ۸۲۰
رم
۳ گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی
حافظه داخلی
۳۲ گیگابایت
باتری
۲,۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

در ادامه شما را به دیدن گالری تصایر اختصاصی گجت نیوز از سری اکسپریا ایکس سونی دعوت می کنیم :

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرا یه حسی بهم میگه دوربینش برامدس 🙁 مخصوصا عکس یکی مونده به اخر و
    http://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2016/03/sony-xperia-x-Gadgetnews-13-620×412.jpg

    واقعا برامدس؟