جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودرو پکن

جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی ؛ محصول جدید کرمان موتور؟

جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی – JAC X8 PHEV یا احتمالا کی ام سی X8 هیبریدی، یک شاسی بلند بزرگ سه ردیفه است که به تازگی در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شده و برای واردات به ایران در قامت محصول جدید کرمان موتور شدیداً شانس بالایی دارد.

برند جک در نمایشگاه خودرو چین سنگ تمام گذاشته و در آخرین شاهکار خود ایرانی‌ها را حسابی سورپرایز کرده است و حالا جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی با ظرفیت حمل ۵ یا ۷ سرنشین یکی از گزینه‌های اصلی شرکت کرمان موتور برای جایگزینی با کی‌ ام سی K7 به شمار می‌آید که احتمالاً طی سال جاری تکلیف آن مشخص شود. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ مشخصات فنی و قیمت جک X8 پلاگین هیبریدی خواهیم رفت و شانس واردات آن را به همراه معرفی آپشن‌ها و امکانات بررسی خواهیم کرد. البته قبل از شروع کار باید اشاره کنیم که ما قبلا با نسخه بنزینی جک X8 آشنا شده بودیم.

مشخصات فنی جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی

زیر کاپوت کی ام سی X8 هیبریدی شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژی با کد HFC4GC1.6E هستیم که به سیستم DOHC و تکنولوژی DVVT مجهز است و در بهترین روز خود می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ و حدود ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ تقدیم راننده کند. به این مجموعه یک موتور برقی آهنربای سنکرون دائمی هم اضافه می‌شود تا تمام این اعداد را از طریق گیربکس اتوماتیک DHT راهی چرخ‌های جلو کند.

نمای جلو جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی

شتاب صفر تا صد جک X8 پلاگین هیبریدی کمتر از ۱۰ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن هم روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما از همه جالب‌تر مصرف سوخت این خودرو به حساب می‌آید که روی حالت ترکیبی از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هم کمتر می‌شود. به لطف باتری‌های ۱۹ کیلووات ساعتی در جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی شعاع حرکت این خودرو در حالت تمام برقی نزدیک به ۹۰ کیلومتر و در حالت هیبریدی حدود ۱۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

آپشن، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

نمای عقب جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی

از مهمترین آپشن‌ها امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی می‌توان به فرمان برقی، رینگ‌های ۱۹ اینچی، ۶ ایربگ، سنسور پارک در سپر عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل اتوماتیک، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سانروف، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، صندلی‌های برقی و نور بالای اتوماتیک اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

نمای کناری JAX X8 PHEV

اندازه و ابعاد جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی شامل ۴۸۲۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۵۸ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محورها ۲۸۳۰ میلی‌متر ثبت شده است. وزن خالصی خودرو نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم است و باک آن هم ظرفیت حمل ۵۸ لیتر بنزین را دارد. استفاده از چراغ‌های ال ای دی در کنار رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید، سقف و ستون دو رنگ و رنگ سبز جدید از جذاب‌ترین فاکتورهای ظاهری در طراحی جک ایکس پلاگین هیبریدی به حساب می‌آیند.

طراحی داخلی و کابین

کابین جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی

کابین و داشبورد جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی نسبت به نسخه‌های بنزینی پیشین کاملاً فرق کرده است. روی داشبورد کی ام سی X8 هیبریدی شاهد دو مانیتور مولتی مدیای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هستیم که فرمت دوال اسکرین دارند. همچنین فرمان هم از طراحی دو پره بهره می‌برد که جزو مدرن‌ترین امضاها در خودروهای هیبریدی به حساب می‌آید. از جذاب‌ترین فاکتورها در طراحی کابین و اتاق جک X8 پلاگین هیبریدی می‌توان به نمایشگرهای دوال اسکرین، سقف پانورامیک، صندلی‌های برقی و استفاده از تریم رنگ روشن اشاره کرد.

قیمت جک ایکس 8 پلاگین هیبریدی و شانس واردات به ایران

با توجه به اینکه کی ام سی ایکس ۸ پلاگین هیبریدی برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن به روی صحنه آمده است فعلاً از قیمت رسمی آن اطلاعی نداریم اما حدس می‌زنیم که این عدد حدود ۲۲ هزار دلار باشد. با توجه به اینکه کی ام سی K7 از خانواده کرمان موتور خارج شده و جای یک شاسی بلند بزرگ در این خانواده احساس می‌شود و علاوه بر این موضوع کرمان موتور روی واردات خودروهای پلاگین هیبریدی جدید چینی برنامه‌ریزی کرده است، حدس می‌زنیم که واردات کی ام سی X8 هیبریدی طی سال جاری آغاز شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد احتمال می‌دهیم که قیمت جک X8 پلاگین هیبریدی کرمان موتور در ایران نزدیک به ۲ میلیارد تومان خواهد بود.