بهترین کیف پول های غیرمتمرکز

با بهترین کیف پول های غیرمتمرکز آشنا شوید + مزایا و معایب

اولین گام برای ورود موفق به بازار ارزهای دیجیتال و کسب سود، انتخاب کیف پول دیجیتال است. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول های غیرمتمرکز می‌پردازیم.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری موفق و با ریسک کمتر، نیاز به ابزارهایی داریم که یکی از مهم‌ترین آنها کیف پول است. تا یک دهه پیش، پول‌های نقد خود را کجا نگه می‌داشتید؟ پاسخ، کیف پول‌های چرمی است که در ابعاد و اندازه‌های گوناگون به فروش می‌رسیدند. حالا کیف پول های دیجیتال هم از راه رسیده‌اند.

معرفی بهترین کیف پول های غیرمتمرکز در سال 2024

در دنیای گسترده و پهناور کریپتو باید رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری نگه داریم تا از دسترس افراد بیگانه و مهاجم در امان باشند. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که دو دسته‌بندی متمرکز و غیرمتمرکز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

در مطلب پیش رو تصمیم گرفته‌ایم به بررسی ماهیت کیف پول غیرمتمرکز بپردازیم و با مقایسه ویژگی‌های آن با کیف پول های متمرکز، تصمیم گیری را برای کاربران آسان‌تر کنیم. بی‌شک انتخاب کیف پول، گام مهمی در راستای کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

ماهیت کیف پول غیرمتمرکز

در عصری زندگی می‌کنیم که فناوری تأثیر زیادی روی زندگی ما گذاشته و نمی‌توانیم نقش اساسی و کلیدی آن را انکار کنیم و نادیده بگیریم. بازارهای مالی با تأثیرپذیری از تکنولوژی‌های جدید و همگام با عصر کنونی بشر، حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهند و جهان وسیع و گسترده کریپتو از دل همین فناوری‌ها متولد شده است.

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز

فلسفه اصلی راه اندازی دارایی‌های دیجیتال، گسترش رویای اقتصاد بدون مرز بوده که هم‌اینک به واقعیت تبدیل شده؛ اما آیا تمام آرمان و آرزوی بشر، انتقال سریع و بدون واسطه بوده است؟ از زمانی که رمزارزها وارد جهان ما انسان‌ها شدند، احساس نیاز برای پیدایش ابزاری که بتوان به‌کمک آن دارایی‌ها را مدیریت کرد، به‌وجود آمد. نیاز به همین ابزار بود که باعث پیدایش کیف پول های دیجیتال شد.

کیف پول های ارز دیجیتال، ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارائه کردند که ذخیره‌سازی و انتقال دارایی‌ها جزو مهم‌ترین آنها به‌حساب می‌آید. به‌طور کلی، کیف پول های دیجیتال باعث به‌وجود آمدن انقلابی گسترده در مارکت کریپتو شدند و چهره بازارهای مالی را تغییر دادند؛ اما آیا تمامی آنها یکسان هستند و با یکدیگر تفاوت ندارند؟

به کیف پولی غیرمتمرکز گفته می‌شود که در آن کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربر قرار دارد و موظف است حساب‌های خود را مدیریت کند. با این اوصاف، کاربر یا معامله‌گر، تسلط کاملی روی دارایی‌های خودش دارد و شخص یا نهاد ثالث دیگری نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. در ادامه با انواع کیف پول های غیرمتمرکز آشنا خواهید شد:

انواع کیف پول های غیرمتمرکز

به‌طور کلی کیف پول های غیرمتمرکز را به دو دسته امانی و غیر امانی تقسیم می‌کنند. در کیف پول های غیر امانی، کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربر قرار دارد؛ ولی در نوع امانی، کلیدهای خصوصی در اختیار شخص یا نهاد ثالث است. در ادامه با این دو کیف پول بیشتر آشنا شوید:

انواع کیف پول

  • کیف پول امانی: نام دیگر این کیف پول، حضانتی است و برای آن دسته از کاربرانی مناسب خواهد بود که قصد دارند استفاده آسان و ساده‌ای از کیف خود داشته باشند. از آنجایی که کلیدهای خصوصی در این کیف پول نزد اشخاص یا نهادهای ثالث نگه‌داری می‌شوند، کار سرمایه‌گذار راحت است.
  • کیف پول غیر امانی: اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که امنیت حساب، برایتان نخستین اولویت است، کیف پول های غیر امانی را از دست ندهید؛ چرا که تمامی کلیدهای خصوصی آن نزد خودتان نگه‌داری می‌شود و هیچ شخص یا نهاد ثالثی به آنها دسترسی ندارد. البته کار با این کیف پول، کمی پیچیده‌تر است، اما در عوض کنترل کاملی روی دارایی‌هایتان خواهید داشت.

معرفی امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، حتما واژه «دیفای» به گوشتان خورده است. بیایید پیش از ورود به مبحث اصلی راجع به معرفی بهترین کیف پول های غیرمتمرکز، به توضیح دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز بپردازیم و با آن آشنا شویم.

دیفای – DeFi کوتاه شده دو کلمه Decentralized Finance یا همان امور مالی غیرمتمرکز است که حوزه نوظهور و تازه‌نفسی در بازار رمزارزها به‌حساب می‌آید. در واقع کار دیفای، ارائه خدمات مالی به‌صورت غیر متمرکز و بدون دخالت افراد ثالث است و تمام این اقدامات را بر بستر بلاک چین و به‌واسطه قراردادهای هوشمند اجرا می‌کند. با دیفای نیازی به دخالت واسطه‌های مالی نظیر بانک‌ها، کارگزاری‌ها و شرکت‌های پرداختی نیست!

دیفای

یکی از سرفصل‌هایی که ذیل مبحث دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز باز می‌شود، کاربردهای آن است که در ادامه به معرفی چند مورد می‌پردازیم. به‌طور کلی دیفای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود و اغلب حوزه‌ها می‌توانند از وجود آن منتفع شوند:

  • کشت سود: می‌توان از طریق کشت سود یا Yield Farming سود به‌دست آورد.
  • وام‌های فوری: با دیفای می‌توان وام‌های فوری و بدون وثیقه دریافت کرد.
  • بازارسازی: دسترسی به بازارهای مالی و انجام معاملات از کاربردهای مهم دیفای خواهد بود.
  • بیمه: خرید انواع بیمه میسر خواهد شد.
  • سهام گذاری: در دنیای دیفای می‌توان روی دارایی‌های دیجیتال مختلف سهام‌گذاری یا استیکینگ کرد و سود به‌دست آورد.
  • معامله: معامله ارزهای دیجیتال، انواع توکن‌ها و سایر دارایی‌های برتر دیجیتالی امکان‌پذیر می‌شود.

دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز چه مزایا و معایبی دارد؟

هر حوزه نوظهوری در بازار ارزهای دیجیتال یک‌سری مزایا و معایب دارد که باید همواره توسط کاربران مدنظر قرار بگیرد. دیفای مزایا و معایب زیر را داراست:

مزایا
  • غیرمتمرکز بودن: همان‌طور که گفتیم دیفای یعنی حذف واسطه‌های مالی؛ بنابراین کاربران این حوزه، کنترل کاملی روی اموال و دارایی‌های دیجیتالی خود خواهند داشت.
  • شفافیت: تمامی معاملاتی که در دیفای انجام می‌شوند بر بستر بلاک چین ثبت شده و توسط سایر معامله‌گران قابل مشاهده است.
  • دسترسی جهانی: هر کسی می‌تواند در سراسر جهان از دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز استفاده کند و بهره‌مند شود.
معایب
  • ریسک پذیری: از آنجایی که حوزه امور مالی غیرمتمرکز نوظهور است، با ریسک‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد که از آنها اطلاعی در دسترس نیست!
  • سختی در استفاده: استفاده از دیفای و کار با آن برای کاربران مبتدی، پیچیده و دشوار خواهد بود.
  • احتمال خطا: به‌خاطر حذف واسطه‌ها و اشخاص و نهادهای ثالث از دیفای، مسئولیت تمامی اتفاقاتی که برای حساب شما می‌افتد بر عهده خودتان است و احتمال خطا از سمت کاربران افزایش می‌یابد.

تفاوت‌های کیف پول غیرمتمرکز با متمرکز

تا اینجا سعی کردیم راجع به دیفای یا حوزه تمرکززدایی از امور مالی صحبت کرده و شما را با پایه و اساس یکی از فناوری‌های نوظهور دنیای کریپتو آشنا کنیم. حالا بیایید مطلب اصلی خودمان را آغاز کنیم.

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز

گفتیم که در کیف پول های غیرمتمرکز، هیچ شخص یا نهاد ثالثی دخالت نمی‌کند؛ اما در کیف پول متمرکز دقیقا وجود واسطه الزامی است. ولت‌های متمرکز مثل بانک‌های سنتی، تحت تسلط یک شخص یا سازمان دیگر هستند و کاربران در این نوع کیف پول، دسترسی به کلیدهای خصوصی خود ندارند.

مثلا فرض کنید که شما در صرافی کوین بیس و بایننس عضو هستید؛ در این صرافی‌ها که متمرکز به‌شمار می‌روند، امنیت دارایی‌های دیجیتالی شما بر عهده آنهاست و برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود نیازی به داشتن کلیدهای خصوصی ندارید. از کیف پول های متمرکز با نام کیف پول‌های داغ یا تحت وب یاد می‌شود؛ به‌خاطر این‌که همواره به اینترنت متصل هستند.

مهم‌ترین تفاوت بین کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز، کنترل و مدیریت دارایی‌هاست. پیش‌تر گفتیم که کیف پول های غیرامانی، کنترل کامل و صد درصدی بر دارایی‌ها ارائه می‌دهند و بدون این‌که نیازی به احراز هویت در صرافی های متمرکز باشد و تنها از طریق برنامه‌های دیفای و با امنیت بالا خدمات مالی ارائه خواهند داد.

ویژگی‌هاکیف پول غیرمتمرکزکیف پول متمرکز
کنترل دارایی‌هاکنترل کامل توسط کاربرکنترل توسط پلتفرم
مدیریت کلیدهای خصوصیبر عهده کاربربر عهده پلتفرم
نقل و انتقالاتتعاملات همتا به همتاتعاملات از طریق پلتفرم یا صرافی
ارتباط با دیفایدسترسی مستقیم به دیفای و وب 3دسترسی محدود یا بدون دسترسی
احراز هویتلازم نیستاغلب اجباری است
امنیتکاربر باید از کلیدهای خصوصی خود محافظت کندامنیت توسط پلتفرم یا صرافی تضمین می‌شود
تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکزتعامل مستقیم با برنامه‌های غیرمتمرکزتعامل محدود یا غیرمستقیم
دسترسی به امور مالی سنتیبسیار محدوداغلب به‌عنوان پلی برای امور مالی سنتی عمل می‌کنند
نمونه پلتفرم‌ها و کیف پول‌هاتراست ولت، متامسک، گواردا و لجرکوین بیس و بایننس

کیف پول های متمرکز چه مزایا و معایبی دارند؟

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز

صرافی های متمرکز به‌عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از زیرساخت خود، کیف پول های متمرکز دارند. گفتیم که در این نوع کیف پول، نیازی به تأمین امنیت از سوی کاربر نیست و پلتفرم یا صرافی متمرکز، مسئول برقراری امنیت دارایی‌های دیجیتالی کاربران است. از آنجایی که صرافی باید امنیت را برقرار کند و کلیدهای خصوصی در اختیار معامله‌گران نیست، ریسک‌هایی وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد:

مزایا
  • سهولت در استفاده: رابط کاربری اغلب کیف پول های متمرکز، ساده است و سرعت خوبی دارند. اغلب کاربران ترجیح می‌دهند از کیف پول های متمرکز استفاده کنند؛ زیرا کار با آن راحت و بی‌دردسر است و نیازی نیست مدام استرس گم شدن کلیدهای خصوصی خود را داشته باشند.
  • پشتیبانی: پشتیبانی اغلب صرافی‌ها و کیف پول های متمرکز قابل قبول بوده و ضمن ارائه راه‌حل به بررسی مشکلات و رفع آنها در اسرع وقت می‌پردازند.
معایب
  • ریسک امنیتی: از آنجایی که تمامی کلیدهای خصوصی کاربران در کیف پول های متمرکز نزد یک شخص یا نهاد ثالث نگه‌داری می‌شود، احتمال بروز ریسک‌های امنیتی و به سرقت رفتن اطلاعات بیشتر است.
  • نقض حریم خصوصی: با ثبت نام در کیف پول های متمرکز، اطلاعات هویتی شما در اختیار شرکت سرویس‌دهنده قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند از این دیتاها به‌نفع خود و در اهداف تبلیغاتی استفاده کنند یا حتی اطلاعات کاربران را به شخص ثالث دیگری بفروشند.
  • وابستگی به شرکت سرویس دهنده: وابستگی شدید و بیش از حد کاربران به کیف پول متمرکز خود و شرکت سرویس‌دهنده خوب نیست. در صورت بروز اختلاف با شرکت، احتمال این‌که تمام دارایی و اطلاعات خود را از دست بدهید زیاد است.

کیف پول های غیرمتمرکز چه مزایا و معایبی دارند؟

پس از پرداختن به مزایا و معایب کیف پول های متمرکز، نوبت به بررسی مزایا و معایب کیف پول های غیرمتمرکز رسیده است. امنیت بالا و کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال، مهم‌ترین مزایای کیف پول غیرمتمرکز هستند.

مزایا
  • حفظ حریم خصوصی بیشتر: خوشبختانه یکی از مهم‌ترین مزایای کیف پول های غیرمتمرکز، حریم خصوصی بالایی است که دارند. شما می‌توانید بدون وارد کردن اطلاعات هویتی خود از خدمات امور مالی بهره‌مند شوید. ناشناس ماندن در دنیای دیفای، مزیت مهمی است که حریم خصوصی را افزایش داده و چالش‌های پیش روی کاربران را کاهش می‌دهد.
  • دسترسی به دیفای و وب 3: سازگاری با حوزه‌های نوپا و نوظهور وب، نظیر برنامه‌های غیرمتمرکز و وب 3 از جمله مزایای مهم کیف پول های غیرمتمرکز هستند. اپلیکیشن‌های دیفای شبیه به سایر برنامه‌های آنلاین هستند؛ با این تفاوت که بر بستر بلاک چین‌هایی نظیر اتریوم کار می‌کنند و حریم خصوصی بالایی دارند.
  • امنیت بالا: برخورداری از فناوری‌های رمزنگاری پیشرفته، جزو مزایای عمده و مهم کیف پول های غیرمتمرکز هستند. فناوری‌هایی مثل امضای دیجیتال و الگوریتم‌های رمزنگاری قدرتمند، مانع نفوذ هکرها و کلاهبرداران می‌شود.
  • کنترل کامل بر دارایی‌ها: از آنجایی که در کیف پول های غیرامانی، کلیدهای خصوصی کاملا در دسترس کاربران است و هیچ نهاد یا شخص ثالثی نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد (مگر به دلخواه کاربر) مدیریت و کنترل دارایی‌ها بر عهده معامله‌گر است. هیچ نهاد یا شخص ثالثی نمی‌تواند دارایی کاربران را مسدود یا مصادره کند.
معایب
  • هزینه‌های تراکنش: در قیاس با کیف پول های متمرکز، هزینه‌های تراکنش نمونه‌های غیرمتمرکز بیشتر است.
  • ریسک از دست دادن کلیدهای خصوصی: اگر از کیف پول های غیرامانی استفاده کنید، مدام باید استرس از دست دادن کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید؛ اما اگر به کیف پول‌های حضانتی یا امانی روی بیاورید، این خطر کاهش خواهد یافت. همچنین باید حواستان باشد که کلید خصوصی کیف پولتان را در جایی امن ذخیره کنید.
  • رابط کاربری پیچیده: اگر کاربر مبتدی هستید و تاکنون با کیف پول سروکار نداشته‌اید، کار با نمونه‌های غیرمتمرکز سخت و پیچیده خواهد بود.

نکاتی مهم انتخاب کیف پول غیرمتمرکز

امروزه بازار ارزهای دیجیتال با استقبال خاص مردم مواجه شده و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی را جذب خود کرده است. محبوبیت بالای دنیای کریپتو و دارایی‌های دیجیتال باعث شده تا کیف پول های غیرمتمرکز در کانون توجه قرار گیرند؛ چرا که مزایای زیادی دارند.

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز

به‌علت زیاد بودن تعداد کیف پول های غیرمتمرکز در بازار، تصمیم گرفته‌ایم بهترین آنها را معرفی کنیم؛ اما بهتر است پیش از معرفی فهرست انتخابی، نگاهی به نکات مهم انتخاب کیف پول غیرمتمرکز بیندازیم.

1. ادغام با برنامه‌های غیرمتمرکز – DApps

یکی از نکات مهمی که باید پیش از انتخاب کیف پول به آن توجه داشته باشید، سازگاری آن با برنامه‌های غیرمتمرکز است. به‌منظور استفاده از خدمات مالی چنین برنامه‌هایی باید ولت شما با آنها انطباق داشته باشد. اغلب برنامه‌های غیرمتمرکز، فهرست کیف پول‌های سازگار با خود را در وب‌سایتشان ارائه می‌دهند.

2. سهولت در استفاده

گفتیم که کار با کیف پول های متمرکز آسان‌تر بوده و نمونه‌های غیرمتمرکز برای افراد مبتدی، ممکن است پیچیده و دشوار باشند. رابط و تجربه کاربری در انتخاب یک کیف پول از اهمیت خاصی برخوردار هستند. اگر کاربر مبتدی هستید باید متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و اگر جزو کاربران حرفه‌ای هستید باید به‌منظور استفاده از امکانات پیشرفته، سراغ کیف پول‌های پیچیده‌تر بروید.

3. سازگاری با بلاک چین

همان‌طور که می‌دانید، کیف پول های غیرمتمرکز بر بستر بلاک‌چین راه‌اندازی شده‌اند؛ اما باید موقع انتخاب کیف پول دقت کنید که گزینه انتخابی شما با یک بلاک‌چین خاص سازگار است یا روی چندین بلاک‌چین راه‌اندازی شده است. حتما توجه داشته باشید که کیف پول شما با ارزهای دیجیتالی که قصد معامله کردن آنها را دارید، سازگار باشد.

4. امنیت

وظیفه تأمین امنیت کیف پول غیر متمرکز و دارایی‌های دیجیتالی آن بر عهده کاربران است؛ مگر این‌که کلیدهای خصوصی به نهاد یا شخص ثالثی واگذار شده باشد (برای مثال در کیف پول‌های حضانتی یا امانی). با این اوصاف اگرچه امکان تسلط و کنترل دارایی به شما داده می‌شود، اما مسئولیت همه چیز با خود شماست.

هنگامی که می‌خواهید یک کیف پول غیرمتمرکز انتخاب کنید، از گزینه‌هایی استقبال نمایید که الگوریتم‌های قدرتمند رمزنگاری شده دارند. علاوه بر این می‌‌بایست به سابقه امنیتی کیف پول توجه کنید و تاریخچه آن را به دقت بررسی کنید.

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز 2024

تقریبا راجع به هر آنچه نیاز بود درباره کیف پول غیرمتمرکز و متمرکز بدانید، صحبت کردیم. حالا نوبت آن فرا رسیده تا فهرست بهترین کیف پول های غیرمتمرکز سال 2024 را به شما معرفی کنیم تا انتخاب برایتان آسان‌تر شود.

1. متامسک – MetaMask

متامسک

از جمله محبوب‌ترین کیف پول‌هایی که می‌توانید در دنیای کریپتو پیدا کنید، متامسک است که به‌صورت افزونه مرورگر و برنامه موبایل در دسترس کاربران قرار دارد. متامسک بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده و روی بلاک‌چین‌های دیگری نظیر زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان و اولنچ پشتیبانی خواهد شد. خبر خوب این‌که این کیف پول با برنامه‌های DApps سازگار است.

2. تراست ولت – Trust Wallet

تراست ولت

دومین کیف پول غیرمتمرکزی که محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده، تراست ولت است. اپلیکیشن این کیف پول را می‌توانید در موبایل خود داشته باشید و از خدماتی که ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید. خوشبختانه تراست ولت بر بستر ده‌ها بلاک‌چین راه‌اندازی شده و طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

3. کوین بیس ولت – Coinbase Wallet

کوین بیس ولت

حتما نام صرافی پرآوازه کوین بیس را شنیده‌اید؛ اما بد نیست بدانید که کیف پول غیرمتمرکز این صرافی جزو برترین‌های دنیای کریپتو است. این کیف پول به‌صورت افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار گرفته و از تعداد بسیاری ارز دیجیتال پشتیبانی می‌‌کند. با این کیف پول می‌توانید به‌راحتی با صرافی کوین بیس ارتباط بگیرید.

4. لجر ولت – Ledger Wallet

لجر نانو

لجر، مجموعه‌ای از کیف پول‌های سخت افزاری قدرتمند است که به‌صورت غیرمتمرکز، خدمات ارزشمندی به کاربران حرفه‌ای ارائه می‌دهد. این کیف پول به‌صورت یو اس بی قابل حمل است و می‌توانید آن را همواره همراه خود داشته باشید. امنیت کیف پول‌های لجر بسیار بالاست و در مقابل حملات فیشینگ و سایر حملات سایبری مقاوم هستند. لجر بر بستر بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است.

5. کیف پول‌های ترزور – Trezor

ترزور

همچون کیف پول‌های لجر، ترزور نیز دستگاه‌های سخت افزاری قدرتمندی هستند که از طریق کابل یو اس بی قابلیت حمل و نقل دارند. امنیت این کیف پول‌ها بالا بوده و در برابر حملات فیشینگ و سایبری دیگر مقاوم خواهند بود.

سعی کردیم پنج مورد از بهترین کیف پول های غیرمتمرکز سال 2024 را برای شما معرفی کنیم. هم‌اینک تلاش می‌کنیم چندین مورد دیگر از بهترین کیف پول های موجود در بازار را با مزایا و معایب به‌صورت جدولی ارائه دهیم:

کیف پولمزایامعایب
زنگو – Zengoرابط کاربری ساده، پشتیبانی از طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتالفایل بازیابی در فضای ابری ذخیره می‌شود
ان گریو – Ngraveسخت افزاری و کاملا آفلاین، دارای صفحه نمایش، ورود بیومتریکقیمت نسبتا گران
گواردا – Guardaپشتیبانی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، سواپ داخلی و رابط کاربری سادهفایل بازیابی در فضای ابری ذخیره می‌شود
بیت باکس 02 – BitBox02متن باز، راه‌اندازی ساده، دارای گزینه‌های بازیابی قدرتمندعدم پشتیبانی از آی او اس و صفحه نمایش کوچک
الیپال تایتان – Ellipal Titanکلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند، دارای اپلیکیشن روی دستگاه‌های مختلفقیمت نسبتا گران، پشتیبانی از تعداد محدودی ارز دیجیتال
سیف پال – SafePalرابط کاربری ساده، دارای نسخه نرم افزاری و سخت افزاریاحراز هویت اجباری
سکیواکس – SecuXمتن باز و صفحه نمایش بزرگاندازه و وزن زیاد، قیمت گران

سخن پایانی

بازار دارایی‌های دیجیتال طی یک دهه اخیر رشد تصاعدی و فزاینده‌ای داشته و روزی نیست که سرمایه‌گذاران جدیدی وارد مارکت گسترده رمزارزها نشوند. با توجه به تمایل بازار به سمت غیرمتمرکز بودن و ذات آن، آشنایی با کیف پول های غیرمتمرکز، اهمیت به‌سزایی برای کاربران دارد.

هر معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری برای حفظ دارایی‌های خود باید یک کیف پول داشته باشد و ناگزیر است یکی از گزینه‌های موجود در بازار را انتخاب کند. در مطلب فوق تصمیم گرفتیم راجع به کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز توضیح جامعی ارائه دهیم و در پایان، بهترین نمونه‌های موجود در بازار را معرفی کنیم.

بهتر آن است پیش از تصمیم‌گیری و انتخاب کیف پول مد نظر خود، مقایسه‌ای کامل از تمامی گزینه‌ها داشته باشید و امنیت، سطح اعتماد، سطح امکانات، هزینه‌ها و سادگی کار با آن را جزو معیارهای خرید خود قرار دهید.

همچنین بخوانید:
هشدار به دارندگان تتر در ایران: ممکن است دارایی شما مسدود شود سرقت ۲۵ میلیون دلار در ۱۲ ثانیه؛ چیزی که فقط در دنیای دیجیتال ممکن است بررسی ویژگی های ارز دیجیتال لونا کلاسیک و آینده توکن LUNC

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*