ناسا در حال کار بر روی یک هواپیمای مافوق صوت کم صدا می باشد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی هواپیماهای سریع مافوق صوت، زمان سفر های بین قاره ای بسیار کم شده است. هواپیماهای سوپرسونیک (SuperSonic) بسیار سریع هستند، اما از طرفی دیگر صدای بلندی نیز دارند. این هواپیما ها هنوز که هنوزه از بالای شهر ها رد می‌شوند و صدای آزار دهنده ای به مکان های عمومی القا می‌کنند. این می‌تواند دلیل خوبی باشد تا ناسا را مجبور به طراحی یک هواپیمای مافوق صوت ساکت تر کند. با گجت نیوز همراه باشید.

بعد از پرواز های ناموفق هواپیما های کنکورد (Concord) و سقوط های پی در پی آن، ناسا به فکر یک سنسور ساکت تر و امن تر از کنکورد افتاد. با این وجود هنوز هواپیما های مافوق صوت بسیار پر سر و صدا هستند و چاره ای اندیشیده نشده است. اما ناسا اعلام کرد که در حال کار بر روی سنسورهای هواپیماهای Eagle Aero است تا آنها را ارتقای سخت افزاری دهد. صدای زیاد ناشی از این فروَندها به دلیل تغییرات فشار هواست که باعث ایجاد یک شوک بزرگ (انفجار) می‌شود و صدای زیادی تولید می‌کند.

در حال حاضر ناسا در حال کار بر روی هواپیما های اف-۱۵ ایگل (F15-Eagle) خود است. شاید برنامه‌ی هواپیما های مافوق صوت این سازمان تا چند سال به عقب بیافتد ولی ناسا در صدد ایجاد یک خط هوایی ویژه مافوق صوت بین شهر های نیویورک و لس آنجلس است.

منبع: Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه ایده ای که تو نظر دارم درست باشه و کار کنه اصلا سوخت فسیلی نمیخوایم حتی با سرعت بیشتر