مطالعه به وسیله تبلت‌ها در آخر شب بر روی کیفیت خواب شما تأثیر می‌گذارد

بر اساس تازه‌ترین مطالعات، محققین دریافته‌ اند که مطالعه به وسیله تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند در دقایقی قبل از خواب می‌تواند بر روی کیفیت خواب شما تأثیرات مستقیمی داشته و موجب احساس خواب آلودگی کمتری در شما شود. محققین پیشنهاد می‌کنند که جهت داشتن خوابی آسوده، ساعاتی قبل از خوابیدن از تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خود استفاده نکنید و یا اگر به مطالعه علاقه‌مند هستید از کتاب‌های فیزیکی استفاده کنید. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

محققین به این نکته دریافته‌اند که مطالعه به وسیله تبلت‌ها چند ساعت قبل از خوابیدن شما، بر روی کیفیت و نحوه خواب شما تاثیرگذار خواهد بود. هرچند که منظور از این قضیه مطالعه تا آخرین لحظه قبل از به خواب رفتن شماست، اما در هر حالت توقف فعالیت‌های مغزی شما نسبت به کسی که کتاب‌های فیزیکی را مطالعه می‌کند متفاوت خواهد بود.

با توجه به مطالعه جدید محققین دانشگاه برگن نروژ، کاربران آیپد‌ها قبل از خواب کمتر احساس خواب آلودگی کرده و فعالیت‌های الکترونیکی مختلفی را نیز هنگام خواب در مغز خود همراه دارند. این درحالیست که در این تحقیق، افرادی دیگر به صورت فیزیکی قبل از خواب به مطالعه کتاب پرداخته و خواب آسوده‌تری را داشته اند.

“جین گرونلی” نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید:

“از آنجایی که تابش نور تأثیرات هشدارگونه‌ای دارد، ما احساس خواب آلودگی کمتری را در کاربران آیپد‌ها نسبت به کاربرانی که قبل از خواب به مطالعه کتاب فیزیکی می‌پردازند مشاهده کرده ایم.”

هرچند که احساس خواب آلودگی در این افراد کمتر بوده ولی کاربران تبلت‌ها نیز بالاخره به خواب خواهند رفت. مطالعه از طریق تبلت‌ها موجب آن شده که کاربران آنها ۳۰ دقیقه دیرتر از حالت معمول به خواب بروند.

این مطالعه بر روی ۱۶ فرد بین سنین ۲۲ تا ۳۳ سال انجام شده است. در انجام این آزمایشات، محققین داده‌های “سندرم آپنه” سه شب مختلف شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار داده اند. سه شب شرکت کنندگان تا قبل از خواب به مطالعه همراه آیپد خود می‌پردازند و سه شب بعدی را ۳۰ دقیقه با استفاده از یک کتاب فیزیکی به مطالعه می‌پردازند. اتفاقی که در سه شب نخست می‌افتد، به تأخیر افتادن کاهش امواج مغزی و همچنین ادامه فعالیت‌های الکترونیکی مغزی حتی در هنگام خواب تا رفتن به خواب عمیق است.

نور آبی ساطع شده از تبلت‌ها و یا حتی تلفن‌های هوشمند که به صورت طولانی مدتی انجام گیرد، می‌تواند مشکلات بلقوه‌ای را برای خواب شما به وجود آورد. برای به دست آوردن خوابی راحت‌تر این نکته ضروری است که حتماً ساعاتی قبل از خوابتان، فعالیت‌های خود را کاهش داده و از دستگاه‌های الکترونیکی خود استفاده نکنید.

منبع: digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*