تشخیص گوشی موبایل فیک

5 راهکار مهم برای تشخیص گوشی موبایل فیک

مشکلی که در سال‌های اخیر شدت بسیار زیادی پیدا کرده، پر شدن بازار از مدل‌های فیک گوشی‌های هوشمند است. در واقع این محصولات توسط شرکت‌های کلاهبردار تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. خرید مدل‌های تقلبی این دستگاه‌ها ضرر زیادی را به شما وارد می‌کند.

زیرا ممکن است شما قیمت زیادی را برای خرید یک دستگاه گران‌قیمت اما تقلبی پرداخته باشید. ما می‌خواهیم در این مطلب راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که بررسی آن‌ها موجب راحت‌تر شدن تشخیص مدل‌های اورجینال از فیک می‌شود. در ادامه این مطلب آموزشی 5 مورد از برترین این راهکارها را معرفی خواهیم کرد.

دلایل وجود گوشی تقلبی در بازار

شاید با خودتان فکر کنید که چه دلایلی می‌توانند باعث شوند نمونه‌های تقلبی یا همان فیک در بازار زیاد باشد؟ در پاسخ به این سوال قادر هستیم دلایل زیادی را برای شما ذکر کنید. مهم‌ترین این دلایل را باید شامل موارد زیر دانست:

  • کسب سود بیشتر با تولید محصول بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت و فروش آن با قیمت بالا
  • به‌دست ‌آوردن مشتریان فراوان برای محصولات فیکی که خرید راحت‌تری دارند
  • ایجاد رقابت و بازار رکودی برای برندها و شرکت‌های بزرگ

5 روش مهم برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی

تشخیص گوشی موبایل فیک

در صورتی که می‌خواهید هزینه زیادی را برای خرید یک گوشی پرچم‌دار یا گران بپردازید، باید از اصل بودن این محصول مطمئن باشید. ممکن است فروشنده کلاهبردار بوده و نسخه‌های تقلبی با ظاهر یکسان را به شما بفروشد. برای جلوگیری از این موضوع باید قبل‌از خرید راهکارهای مهمی را بررسی کنید. 5 مورد از پراهمیت‌ترین این راهکارها شامل موارد زیر هستند.

بررسی شناسه IMEI تلفن هوشمند خریداری شده

ساده‌ترین و البته مؤثرترین روشی که قادر هستید از آن برای تشخیص اورجینال یا اصل بودن تلفن‌همراه هوشمند بهره ببرید، بررسی شناسه‌ای است که برای این دستگاه وجود دارد. شناسه IMEI در واقع یک کد شناسایی برای گوشی‌های هوشمند بوده و علاوه‌بر چاپ روی بسته‌بندی، در تنظیمات آن نیز قابل ‌مشاهده است.

شما می‌توانید در برنامه تلفن دستگاه خود کد #06#* را بگیرید. سپس کد IMEI دستگاه برای شما نمایش داده می‌شود. باید این کد را با کدی که روی بسته‌بندی دستگاه چاپ شده مقایسه کنید. اینگونه به اصل بودن آن پی خواهید برد.

کمک ‌گرفتن از سامانه همتا برای تست اصالت گوشی

یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارهایی که هرکسی قادر است از آن برای مشخص ‌کردن اصل یا تقلبی بودن گوشی کمک بگیرد، سامانه همتا است. باید گفت که همتا یک سامانه آنلاین و معتبر برای رجیستر گوشی‌های مختلف است.

در واقع اگر یک دستگاه از گمرک کشور وارد شود، کد IMEI آن در این سامانه ثبت شده و دیگر نمی‌تواند فیک یا تقلبی باشد. به همین دلیل با وارد کردن کد #7777* قادر هستید کد IMEI دستگاه خود را از نظر اصالت و قانونی بودن تست کنید.

مشاهده بسته‌بندی گوشی خریداری شده جهت تشخیص اصل بودن محصول

راهکاری که هر کسی از آن برای تعیین اصل یا فیک بودن دستگاه استفاده می‌کند، بررسی ویژگی‌های ظاهری در بسته‌بندی گوشی است. بسته‌بندی از مهم‌ترین معیارهایی است که در هر دستگاه وجود دارد. شرکت‌های معتبر از روش‌های مدرن و بروز برای ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند.

به همین دلیل یک شرکت کلاهبردار هر چقدر هم که تلاش کند، نمی‌تواند همانند بسته‌بندی اصل جعبه‌ای را برای تلفن همراه هوشمند تولید کند. برای این کار علاوه بر مشاهده کیفیت تولید، به جزئیات چاپ شده، رنگ‌ها، فونت‌ها و حتی غلط املایی نیز توجه کنید.

بررسی ظاهر گوشی و ویژگی‌های طراحی

اگر از تمام مراحل بالا عبور کردید و هنوز نمی‌دانید که آیا دستگاه انتخاب شده یک گوشی اورجینال و اصل است، باید ظاهر آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید. تلفن‌همراه هوشمندی که در یک شرکت بزرگ تولید می‌شود، قطعا کیفیت بالایی دارد.

این موضوع هم برای محصولات سامسونگ و هم محصولات شیائومی و اپل صدق می‌کند. اگر دیدید که نحوه چینش پورت‌ها، سوراخ‌های اسپیکر، زوایای دستگاه و فرم دوربین‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد، باید به اصل بودن دستگاه شک کنید.

سریع و عملکرد درست گوشی خریداری شده

اما آخرین راهکاری که می‌خواهیم در این مطلب آموزشی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن گوشی هوشمند به شما ارائه دهیم، بررسی عملکرد دستگاه است. اگر تلفن همراهی که انتخاب کرده‌ای به‌درستی کار نکرده و سرعت کمی در همان ابتدای روشن ‌شدن دارد باید به فیک بودن آن اطمینان داشته باشید.

همچنین باید به‌ظاهر رابط کاربری آن نیز توجه کنید. به‌طور مثال، برخی از مدل‌های فیک آیفون از رابط کاربری فیک iOS استفاده می‌کنند؛ اما در برخی از موارد می‌توانید تفاوت و فیک بودن را تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید از کاربران و متخصصان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

چگونه آیفون فیک را از آیفون اصل تشخیص دهیم؟

شما قادر هستید با بهره‌گیری از راهکارهای گوناگونی، به‌راحتی اصل بودن گوشی آیفون را تشخیص دهید. بهترین روشی که برای این کار وجود دارد، مراجعه به وب‌سایت رسمی اپل است. اگر از بسته‌بندی، آکبند بودن و ظاهر گوشی مطمئن هستید باید به مسیر Setting > General > About بروید.

در این بخش شماره‌ سریال دستگاه شما وجود دارد. قادر هستید این شماره‌ سریال را به‌راحتی کپی کرده و سپس به بخش بررسی شماره‌ سریال در سایت شرکت اپل بروید. با قرار دادن این اعداد در سایت اپل، شرکت اصل بودن دستگاه و وضعیت آن را برای شما نمایش می‌دهد.

خرید از فروشگاه معتبر؛ پراهمیت ترین نکته برای خرید گوشی اصل

تشخیص گوشی موبایل فیک

نکته‌ای که در کنار موارد ذکر شده باید برای خرید بهترین گوشی اصل در نظر داشته باشید، خرید از یک فروشگاه معتبر است. باید توجه داشته باشید که یک فروشگاه معتبر هرگز گوشی فیک یا تقلبی را نمی‌فروشد. به همین دلیل باید برای خرید این محصول به فروشگاه‌های بزرگ و معتبر بروید. همچنین اگر به‌دنبال نکات بیشتری برای خرید بهترین گوشی اصل هستید، می‌توانید به مجله دیجی‌کالا مراجعه کنید.

جمع‌بندی

خرید یک گوشی مستلزم این است که بدانید کدام نمونه‌ها فیک و کدام یک اصل هستند. در صورتی که هزینه زیادی را برای خرید نمونه‌های تقلبی بپردازید، ضرر زیادی به شما وارد می‌شود؛ اما راه‌حل چیست؟ امروز متخصصان این زمینه راهکارهای مختلفی را برای شما آورده‌اند.

این روش‌ها در واقع ترفندهایی هستند که کمک می‌کنند در چندین مرحله سریع یا حتی در یک نگاه به اورجینال یا فیک بودن دستگاه پی ببرید. بررسی کد IMEI، مراجعه به سامانه همتا، مشاهده بسته‌بندی و مقایسه آن با نمونه‌های اصلی از بهترین این راهکارها هستند. در این مطلب هر نکته‌ای که برای این کار لازم بود را برای شما توضیح دادیم. نکات بیشتر را می‌توانید در مجله دیجی‌کالا پیدا کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*