رکورد چین در فضا

چین در فضا هم دست از رکورد زدن برنمی‌دارند

از راکت های چندبار مصرف و ماهواره پیشرفته گرفته تا ایستگاه فضایی اختصاصی همگی پیشرفت‌های اخیر چین در فضا را نشان می‌دهند. حالا نیز شاهد رکورد جدید چین در فضا هستیم.

شاید تا یک دهه پیش کمتر کسی تصور می‌کرد که چین به یک بازیگر مهم در عرصه فضایی تبدیل شود. هرچند حالا پیشرفت های این کشور سبب نگرانی مقامات ناسا شده است. سال گذشته آنها اعلام کردند که چین ماموریت‌های فضایی خود را با حداکثر پنهان‌کاری انجام می‌‌دهد. بدین‌ترتیب به‌احتمال قوی چینی‌ها قصد دارند اهداف نظامی خود را در فضا دنبال کنند. هرچند چین تغییری در رویه خود ایجاد نکرد و در آخر از ایستگاه فضایی بین‌المللی اخراج شد.

رکورد پیاده روی فضایی چین شکسته شد

بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند که اخراج از ایستگاه فضایی یک ضربه محکم به چینی‌ ها باشد. هرچند که آنها در مدت بسیار کوتاهی ایستگاه فضایی اختصاصی خود را ساختند. حالا نیز چین توانسته‌ یک رکورد جدید را در فضا به‌نام خود ثبت کند. زمانی رقابت شوروی و آمریکا در فضا سبب شد که پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی را شاهد باشیم. شاید حالا نیز رقابت چین با آمریکا خبر خوبی برای علاقه‌مندان به دنیای نجوم باشد.

در ماه آوریل بود که ماموریت فضایی Shenzhou 18 چین با سه خدمه راهی فضا شد. حالا خبر رسیده است که دو فضانورد چینی به نام‌های Ye Guangfu و Li Guangsu توانسته‌اند رکورد پیاده‌روی در فضا را بشکنند. آنها ۸.۵ ساعت را بیرون از ایستگاه فضایی Tiangong گذراندند. هدف از انجام این پیاده‌روی نصب تجهیزات محافظتی در برابر زباله‌های فضایی عنوان شده است. البته فضانوردان چینی در این مدت تجهیزات و بخش‌های بیرونی ایستگاه فضایی را نیز بررسی کردند.

زباله‌های فضایی به مشکلی جدی برای ایستگاه فضایی چین تبدیل شده‌اند. چراکه چند وقت پیش برخورد یک زباله فضایی با آرایه‌های خورشیدی ایستگاه باعث شد که تولید برق متوقف شود. به‌گفته رسانه‌های چینی این اولین پیاده‌روی فضایی برای ماموریت شش‌ماهه شنژو ۱۸است. بدین‌ترتیب ممکن است در آينده شاهد رکورد جدیدی از سوی فضانوردان اعزامی چین در فضا باشیم. در این ماموریت قرار است آزمایش‌های علمی زیادی در خارج از ایستگاه فضایی انجام شود.

رکورد چین در فضا

برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ بود که یک فضانورد چینی به نام Zhai Zhigang با پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای یک رکورد فضایی را برای چین ثبت کرد. از آن زمان تاکنون فضانوردان چینی ۱۶ پیاده‌روی فضایی را انجام داده‌اند. جالب است بدانید که رکورد طولانی‌ترین پیاده‌روی فضایی جهان به مدت ۸ ساعت و ۵۶ دقیقه در اختیار آمریکا قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
هواپیمای فضایی چین یک شیء مرموز و عجیب را در مدار زمین رها کرد چینی ها با لشکر ۱۰ هزار ماهواره ای به جنگ ایلان ماسک می‌روند خودروی تسلایی که ایلان ماسک به مریخ فرستاد احتمالا با زمین برخورد می‌کند! هشدار ناسا: چین نباید پیش از ما به ماه برسد! ترسناک اما واقعی؛ پایگاه اتمی روسیه و چین در ماه ساخته می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*