غول‌های دره سیلیکون برروی مقاوم‌تر کردن کدگذاری محصولات خود کار می‌کنند

در کنار بالاتر رفتن هر روزه‌ی تنش به وجود آمده بر سر بازگشایی آیفون ۵c پرونده‌ی San Bernardino، گویا کمپانی قدرتمند سیلیکون ولی نیز دست به کار شده و در حال افزایش توانمندی امنیت محصولات خود هستند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

واتس آپ در حال کار برروی کدگذاری پیام‌های صوتی خود است تا میزان امنیت‌ آن‌ها را افزایش دهد. فیسبوک نیز که در سال ۲۰۱۴ کمپانی واتس آپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید، اعلام کرده که می‌خواهد تا جای ممکن امنیت اپلیکیشن مسنجر برند خود را افزایش دهد.

اسنپ‌ چت نیز اعلام کرده که برروی افزایش امنیت سرویس پیام رسانی خود کار می‌کند. جالب است بدانید موضوع به همینجا ختم نشده و در بیانه‌‌ی دیگری گفته شد که گوگل می‌خواهد کدگذاری پروژه‌ی ایمیل خود را بهبود ببخشد.

در گزارش به دست آمده گفته شده که مهندسین دیگر کمپانی‌های تکنولوژی شناخته شده و قدرتمند مانند توییتر نیز در گذشته به دنبال کدگذاری پیام‌های محصولات خود بودند. اما متاسفانه خیلی از این محصولات به صورت کامل توسعه داده نشدند. دلیل آن نیز سخت‌تر شدن استفاده از این محصولات برای کاربران بوده و یا کمپانی‌ها بر روی پروژ‌ه‌های دیگری تمرکز داشته اند.

حال به نظر می‌رسد که کدگذاری و ایجاد امنیت در محصولات به یک امر مهم تبدیل شده و مدیران کمپانی‌ها نیز به این موضوع به دید یک مزیت تجاری نگاه می‌کنند تا بازارگرمی. البته باید در نظر داشته باشید که خیلی از این اقداماتی که جهت ایجاد امنیت بیشتر و بهینه‌تر کردن کدگذاری صورت گرفته، قبل از به دادگاه کشیده شدن اپل بر سر پرونده‌ی San Bernardino بوده است و با شعله‌ور شدن آتش تنش میان دولت آمریکا و اپل، این ماجرا بیشتر از پیش به چشم آمده است.

منبع: techspot

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*