بهترین سایت های ایرانی

بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی، بررسی 6 سایت برتر

برای اینکه سایت پربازدیدی داشته باشید، باید تمرکزتان را روی تجربه کاربری صرف کنید. به نحوی که درد کاربر را فهمیده و به بهترین شکل راهنمایی‌اش کنید. سایت‌های معروفی مثل علی بابا، دیجیکالا، ادزینو و سافت 98 را در نظر بگیرید. همه این موارد در دسته بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی قرار می‌گیرند؛ زیرا توجه ویژه‌ای به کاربر داشته‌اند. در ادامه قصد داریم به معرفی سایت‌های معروف ایرانی بپردازیم و ببینیم هر کدام چه ویژگی‌های ممتازی دارند.

بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی | معرفی 6 سایت برتر

وقتی از بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی حرف می‌زنیم، بدون شک منظورمان صرفاً زیبایی ظاهری نیست. اینکه یک سایت زیبا داشته باشید و از فیچرهای مختلفی هم در آن استفاده کنید، کمکی به بهترین شدن در طراحی نمی‌کند. وگرنه قالب وبلاگ‌های قدیمی که از آن‌ها قلب و ستاره می‌بارید، هنوز هم استفاده می‌شدند.

به نقل از سایت آنلاینر، در حال حاضر سایت‌هایی بهترین طراحی را دارند که چند ویژگی زیر را داشته باشند:

  • رابط کاربری عالی (UI) و جذابیت بصری
  • تجربه کاربری قوی (UX) برای ایجاد احساس رضایت‌مندی کاربر در هنگام تعامل با سایت
  • سرعت بارگذاری بالا سایت
  • سادگی و دوری از شلوغی و جلوه‌های آزار دهنده چشم
  • ارائه اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی
  • امنیت بالای سایت
  • طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا
  • کدنویسی تمیز قالب سایت
  • انتشار محتواهای باکیفیت و صحیح
  • دامنه کوتاه برای باقی ماندن در ذهن کاربری

این‌ها مهم‌ترین نکات در طراحی سایت هستند. در ادامه به معرفی سایت‌های برتر در زمینه طراحی می‌پردازیم.

1. وب‌سایت دیجیکالا

دیجیکالا یکی از سایت‌های ایده‌آل از نظر طراحی است. اگر قصد خرید محصولی را داشته باشید و آن را جستجو کنید، احتمالاً در همان لینک‌های اول با دیجیکالا روبرو می‌شوید. مزیت دیجیکالا به همین صفحات معتبری است که برای محصولاتش دارد. وقتی وارد این صفحات می‌شوید، می‌توانید نظرات تمامی کاربران را بخوانید. همچنین امکان تماشای تصاویری که کاربران به اشتراک گذاشته‌اند را نیز دارید. علاوه بر این، هر محصول دارای یک معرفی مختصر است که در کنار ویژگی‌های آن ذکر می‌شود. به همین خاطر خیلی از کاربران برای تحقیق درباره محصولات مختلف اول دیجیکالا را بررسی می‌کنند. حتی اگر هدفشان خرید از این سایت نباشد.

دیجی کالا

البته دیجیکالا مزیت‌های دیگری هم دارد که به خاطر آن می‌تواند در فهرست بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی قرار بگیرد. سرعت لود بالا، امکان مقایسه محصولات، استفاده از هوش مصنوعی توصیه‌گر برای معرفی محصولات، طراحی واکنشگرا و صفحه اول جذاب از ویژگی‌های ممتاز این سایت است.

2. ادزینو

ادزینو شرکتی است که در زمینه تبلیغات صفحه اول گوگل، تبلیغات یوتیوب و طراحی سایت فعالیت می‌کند. این شرکت پارتنر رسمی گوگل است و از متخصصان با تجربه‌ای بهره می‌برد. مزیت اصلی سایت ادزینو طراحی ساده و در عین حال داشتن یک UI جذاب است. وقتی وارد سایت این شرکت می‌شوید، در همان صفحه اول می‌توانید با پیشینه شرکت آشنا شده و خدمات آن را بشناسید. همین مسئله در قدم اول تکلیف کاربران را روشن می‌کند. در صفحه اول این سایت آمده:

ادزینو یک تیم از متخصص‌های تبلیغات آنلاین و دیجیتال است که از سال ۹۸ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و حالا پس از نزدیک به ۵ سال همراه رشد و توسعه کسب و کارهای زیادی بوده ‌است. کارشناسان حرفه‌ای ما در ادزینو با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌ها، باعث دیده شدن کسب‌وکار شما در مهم‌ترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل می‌شوند؛ اما این‌جا پایان کار ادزینو نیست!

ما در زمینه طراحی سایت و سئو حرفه‌ای نیز آماده کمک به شما هستیم. اگر به تازگی وارد فضای تجارت و کسب و کار شده‌اید، نگران نباشید؛ می‌توانید صفر تا صد کارتان را به ما بسپارید. ادزینو به شما کمک می‌کند تا صفحه اول گوگل و آمار بالای کلیک مشتریان، اولین تغییر شما در مسیر رشد و افزایش فروش باشد.

همچنین طراحی ساده این سایت باعث شده تا کاربران خیلی راحت به خدمات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. جذابیت در طراحی صفحات لندینگ هم باعث شده تا مخاطبان نکات اصلی را در کمترین زمان درک کنند و متوجه شوند قدم بعدی آن‌ها باید چه چیزی باشد. به این موارد باید سرعت لود بالا، طراحی واکنشگرا، دسترسی به راه‌های ارتباطی مختلف و ساده‌سازی فرایند استفاده از خدمات را نیز اضافه کرد.

ادزینو

3. وب‌سایت علی بابا

شرکت علی بابا در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در بازاریابی محتوایی داشته است. تجربه کاربری در سایت علی بابا حرف اول را می‌زند. به همین خاطر است که خیلی از کاربران برای خرید بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس و حتی خدمات دیگر به سراغ علی بابا می‌روند. در کنار این مسئله باید به هویت برندی که علی بابا برای خودش ساخته هم اشاره کرد. استفاده از رنگ زرد و شخصیت علی بابا آن‌قدر در سال‌های اخیر بولد شده که تمامی کاربران با کوچک‌ترین تبلیغی این اسم را به خاطر می‌آورند.

علی بابا

در سایت تابان‌شهر هم توضیحات زیر درباره علی بابا آورده شده است:

طراحی این سایت با ترکیب رنگ‌های اصلی این برند انجام شده است. علی بابا با وجود بزرگ و گسترده بودن خدماتش، موفق شده تا یک سایت جمع‌وجور را به مخاطب ارائه دهد. به نحوی که مخاطب سریعاً به هدفی که دارد برسد. دقیقاً همین سادگی در طراحی است که علی بابا را به لیست بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی راه می‌دهد. علی بابا می‌داند مخاطب سایتش دوست ندارد در سایت گم بشود و می‌خواهد به سرعت بلیطی که دنبالش است را دریافت کند.

4. فروشگاه ساز پرتال

حالا که حرف از بهترین طراحی در سایت های ایرانی است، بد نیست از یک وب‌سایت که در زمینه ساخت فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت می‌کند هم نام ببریم. اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و دوست ندارید درگیر پیچیدگی‌ها شوید، می‌توانید از فروشگاه ساز پرتال کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با خدمات پرتال متن زیر را بخوانید:

اگر نیازی به طراحی سایت اختصاصی ندارید و می‌خواهید خیلی سریع و به‌صرفه برای خودتان یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید، می‌توانید به سراغ فروشگاه‌ سازها یا سایت‌ سازها بروید. شرکت پرتال در همین دسته قرار می‌گیرد. با ورود به پرتال می‌توانید در کمتر از چند ساعت یک فروشگاه اینترنتی بسازید و از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید. سایت‌های ایجاد شده در پرتال 7 روز فرصت تست رایگان دارند. همچنین کارشناسان پرتال در این مدت کنار شما هستند تا اگر سوالی در مورد جزئیات ساخت سایت دارید، سریع به آن پاسخ دهند

5. وب‌سایت و پنل کاربری زرین پال

طراحی سایت یک دغدغه است و طراحی پنل کاربردی دغدغه‌ای دیگر. در حال حاضر سایت‌های خدماتی در ایران کم نیستند؛ اما به‌ندرت می‌توان آن‌ها را در فهرست «بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی» قرار داد. به این دلیل که پنل‌های کاربری آن‌ها یا خیلی گیج کننده است یا اینکه عملاً خدمات خاصی ارائه نمی‌دهد. با این حال می‌توان زرین پال را از این قاعده مستثنا کرد. برای اینکه بهتر تجربه کاربری این پنل را درک کنید، در ادامه ارزیابی وحید الوندی، مدیر و موسسه شرکت وبینه را بخوانید:

با توجه به تجربیاتی که از استفاده از پنل‌های کاربری داشتم پنل کاربری زرین پال یکی از تمیزترین و سبک‌ترین پنل‌هایی بوده که دیدم. جالب است که بدانید این پنل با کمک vue.js ساخته شده است و با توجه به اینکه پنل کاربری ارتباطی با seo وب‌سایت ندارد، به‌صورت SPA پیاده‌سازی شده است

6. وب‌سایت سافت 98

احتمالاً عجیب‌ترین وب‌سایت ایرانی که همه کاربران حداقل یک بار از خدمات آن استفاده کرده‌اند، سافت 98 است. در این وب‌سایت می‌توانید انواع کرک‌ها و نرم‌افزارهای روز دنیا را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. نکته جالب اینکه پلن بیزینسی سافت 98 از تبلیغات بنری است؛ اما وقتی وارد این سایت می‌شوید، بنرهای تبلیغاتی‌ پرتعدادش کمتر آزارتان می‌دهد.

این مسئله به طراحی کاربردی سافت 98 برمی‌گردد. اغلب کاربران وقتی سراغ این وب‌سایت می‌روند که نیاز به دانلود یک نرم‌ افزار یا کرک خاص داشته باشند. نقطه متمایز سافت 98 هم به طراحی ساده‌ای است که برای صفحه دانلود نرم‌ افزارهایش دارد. هر کاربردی در اولین نگاه متوجه چگونگی دانلود فایل‌ها می‌شود. به‌علاوه که راهنمای باز کردن فایل و نصب آن هم در سایت موجود است. همین مسئله باعث شده تا سافت 98 هم در فهرست بهترین سایت‌های ایرانی از منظر طراحی قرار بگیرد.

سخن آخر

آشنایی با بهترین سایت‌های طراحی شده کمک می‌کند تا دید بهتری به مسئله طراحی داشته باشیم. اینکه راه‌اندازی وب‌سایت را صرفاً در نصب یک تم وردپرسی خلاصه کنیم و اهمیت چندانی برای آن قائل نشویم، می‌تواند به سایت ما ضربه بزند؛ زیرا ظاهر و اجزای سایت تنها راه ارتباطی کاربران با ماست. البته داشتن جذابیت بصری لازم است؛ اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، بحث تجربه کاربری خواهد بود. اینکه کاربر در سایت احساس راحتی داشته باشد و بتواند به تمامی خواسته‌هایش برسد. در این مقاله به بررسی بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی پرداختیم. اگر سوال دیگری در این حوزه دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.