دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان

دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان آغاز می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل وزارت صمت از آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان خبر داد؛ برای اطلاع از جزئیات این طرح همراه ما باشید.

اگر اخبار خودرو گجت نیوز را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که وزارت صمت ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای واردات خودرو خارجی به جانبازان کشور تخصیص داده بود. در ابتدا قرار بود جانبازان بر اساس لیستی مشخص از خودروها، سفارشات خود را ثبت کنند و پس از دریافت خودرو، تا 5 سال اجازه فروش آن را نداشتند که این ممنوعیت با اصلاحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان لغو شد.

طبق اعلام اختصاصی وزارت صمت، هم‌اکنون وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت به‌منظور استعلام اطلاعات جانبازان مشمول طرح واردات خودرو، در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و این سازمان ضمن برقراری ارتباط این دو پایگاه داده، مقرر کرده است تا در اسرع وقت، امکان تبادل اطلاعات به‌منظور آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان شکل بگیرد.

آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان

آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان

احمد آقایی سرپرست معاونت حمل‌ و نقل وزارت صمت در این خصوص اظهار کرد کلیه جانبازانی که اطلاعات آن‌ها مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد، می‌توانند اقدام به ثبت سفارش کنند و در صورت تمایل، امور مربوط به واردات خودرو را به شرکت‌های واردکننده معتبر که در این سامانه پیشنهاد شده است، واگذار کنند.

وی در ادامه به بیان جزئیات بیشتری از طرح واردات خودرو توسط جانبازان پرداخت و گفت پس از تکمیل ثبت سفارش توسط جانبازان عزیز، نهایی شدن میزان ارز مورد نظر، بخشی از ارز مورد نیاز از سهمیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر از طریق منابع بانک مرکزی تامین خواهد شد.

آقایی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که جانبازان نگران واردات خودرو نباشند و این وزارت‌خانه خود را مکلف به تامین خودروهای مورد نیاز جانبازان می‌داند و جانبازان عزیز مطمئن باشند این وزارتخانه پیگیر امور آن‎‌ها خواهد بود.

ویدیو مرتبط
آخرین شرایط فروش انواع خودرو در ایران:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*