iOS 18 پیام اتصال ماهواره‌ای

اپل در iOS 18 ویژگی ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد

یکی از قابلیت‌های نرم افزاری جدید iOS 18، امکان ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای خواهد بود که شب گذشته در رویداد WWDC 2024 رسما رونمایی شد.

اگر پیگیر اخبار اپل در گجت نیوز بوده‌اید، در جریان هستید که رویداد WWDC 2024 شب گذشته کوپرتینویی‌ها بیش از همه به معرفی قابلیت‌های جذاب نرم افزاری و هوش مصنوعی و نسل جدید سیستم عامل‌های این کمپانی گذشت. اپل در WWDC 2024 ضمن معرفی آپدیت آی او اس 18، نسل جدید سیستم عامل آیپد او اس و واچ او اس 11 خود را نیز معرفی کرد. علاوه بر این، هوش مصنوعی Apple Intelligence و دستیار هوشمند جدید سیری که با این هوش مصنوعی ادغام شده بود نیز دیگر دستاوردهای نرم افزاری جدید اپل به شمار می‌روند. در این میان اما یکی از اخبار جدید پیرامون اتفاقات شب گذشته، افزوده شدن امکان ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای در iOS 18 است؛ اتفاقی که در ادامه بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ارسال SMS ماهواره

ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای؛ سوغات جدید iOS 18 برای کاربران آیفون

مطابق پیش‌بینی‌ها، اپلیکیشن Messages در آی او اس 18 با پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای روبرو شد. یکی از این پیشرفت‌ها امکان استفاده از این قابلیت در شرایطی‌ست که امکان برقراری اتصال وای فای یا سلولار وجود ندارد.

به این ترتیب دیگر نیازی نیست نگران گیر افتادن در شرایط ترسناکی که امکان وصل شدن به شبکه‌های وای فای و مخابراتی وجود ندارد، باشید؛ چراکه از این به بعد می‌توانید از طریق آی او اس 18 به‌راحتی در این شرایط نیز با مخاطبینتان تماس گرفته و برای‌شان پیام ارسال کنید.

iOS 18 پیام اتصال ماهواره‌ای

قابلیت ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای در iOS 18 تنها در آیفون 14، آیفون 15 و مدل‌های پس از آن قابل استفاده بوده و به قصد رقابت با ویژگی مشابه اندروید 15 که مدتی پیش توسط گوگل معرفی شد، در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. همانند قابلیت پیشین Emergency SOS via Satellite که امکان ارسال پیام‌های فوری از طریق ماهواره را فراهم می‌کرد، قابلیت Messages via Satellite نیز کاربر را به‌صورت گام به گام برای اتصال به ماهواره و ارسال پیام از این طریق راهنمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*