۱۰۰ درصد جریمه بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه موتوری بخشیده شد

صد درصد جریمه بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه موتوری بخشیده شد

طرح بخشیده شدن جریمه بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه امامت و ولایت به مدت ۲۰ روز برای کلیه وسایل نقیله تصویب شد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فرد برای وسیله نقیله خود باید انجام دهد، خرید بیمه نامه شخص ثالث است. چرا که بیمه نامه شخص ثالث می‌تواند افراد را از زیان‌های مالی محافظت کند. از این جهت داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه، الزامی است.

جریمه بیمه شخص ثالث به چه دلیل بخشیده می‌شود؟

۱۰۰ درصد جریمه بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه موتوری بخشیده شد

رانندگان وسیله نقلیه در صورت بروز حادثه و نداشتن بیمه شخص ثالث، جریمه می‌شوند. حالا در جدیدترین اخبار داخلی، پلیس راهور تهران مژده داده که به‌مناسب فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، یعنی از دوشنبه 1403/3/28 تا 1403/4/16، صد درصد از جریمه رانندگانی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، بخشیده خواهد شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با اجرای ماده 24 قانون مدنی که در خصوص بیمه اجباری و خسارات وارد شده به شخص ثالث است، اظهار کرد:

این طرح به‌منظور تشویق اشخاصی اجرا می‌شود که دارای وسایل نقلیه موتوری هستند، اما تاکنون بیمه نامه شخص ثالث را خریداری نکرده‌اند. علاوه بر آن، این بخشودگی به جهت ترویج فرهنگ بیمه و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است.

خاندوزی با اعلام طرح بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه شخص ثالث، خاطر نشان کرد بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه شخص ثالث شامل وسایل نقیله‌ای همچون موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه خواهد بود. این طرح به‌مدت ۲۰ روز از ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ مقرر شده و کلیه جرایم با موافقت صندوق تامین خسارت‌های بدنی در طول این یک ماه، بخشیده خواهد شد.

لازم به ذکر است که این بخشودگی در مورد کلیه وسایل نقلیه اعم از موتور، خودروهای سواری و ماشین‌آلات کشاورزی بوده و تنها رانندگانی از این طرح سود خواهند برد که اقدام به خرید بیمه نامه یک ساله شخص ثالث کرده‌ باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
اگر اشتباه جریمه رانندگی شده‌اید، از این طریق پیگیری کنید نرخ جدید جرایم رانندگی سال ۱۴۰۳ + لیست کامل مبلغ جریمه ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*