هوش مصنوعی جدید اپل برای آیفون ها

هوش مصنوعی جدید اپل فقط در این گوشی های آیفون کار می‌کند

هوش مصنوعی جدید اپل فقط برخی از مدل‌های آیفون اجرا می‌شود و دیگر گوشی‌ها از آن بی‌بهره خواهند بود. Apple Intelligence امکانات پیشرفته‌ای مثل سیری هوشمند را در اختیار شما می‌گذارد.

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2024)، سرانجام هوش مصنوعی اپل به‌نام “Apple Intelligence” رونمایی شد. قابلیت‌های برجسته‌ای مانند Genmoji، Image Playground و بهبود عملکرد سیری در این سیستم تعبیه شده که بی‌شک هرکسی دوست دارد آن‌ها را تجربه کند؛ اما قرار نیست همه به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. چرا که هوش مصنوعی جدید اپل به‌صورت انحصاری فقط روی دستگاه‌های اجرا خواهد شد که از تراشه‌های موبایل A17 Pro و تراشه‌های کامپیوتری سری M اپل قدرت می‌گیرند.

هوش مصنوعی جدید اپل فقط روی آیفون ۱۵ پرو!

با توجه به اطلاعات موجود، این بدان معناست که هوش مصنوعی Apple Intelligence با آپدیت iOS 18 از بین آیفون‌ها فقط روی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اجرا خواهد شد. به عبارت دیگر، دستگاه‌های قدیمی‌تر مثل آیفون ۱۴ پرو از این قابلیت‌ها بی‌بهره خواهند بود. این یعنی نچیدن طعم امکاناتی مثل Genmoji ،Image Playground، سیری هوشمند و ابزارهای خلاصه‌سازی هوشمند متن!

در آن سمت هم تمام مک بوک‌ها و آیپدهای مجهز به پردازنده‌های سری M (غیر اینتلی) می‌توانند به اپل اینتلیجنس دسترسی داشته باشند. کاربران دیگر نسخه‌ها نیز با آیپد او اس ۱۸ نمی‌توانند از امکاناتی مثل Math Notes و Smart Script استفاده کنند.

هوش مصنوعی جدید اپل برای آیفون ها

چرا آیفون ۱۴ از هوش مصنوعی جدید اپل پشتیبانی نمی‌کند؟

هنوز مشخص نیست دقیقا چرا دستگاه‌های قدیمی‌تری که از تراشه A16 (مانند آیفون 14 پرو) استفاده می‌کنند با هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) کار نمی‌کنند، در حالی که به نظر می‌رسد هسته عصبی آن نسبت به تراشه M1 توانایی بیشتری دارد. با نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی این دو پردازنده، به نظر می‌رسد تفاوت‌های اصلی در حافظه و عملکرد پردازنده گرافیکی نهفته است. در واقع A16 Bionic تنها می‌تواند حداکثر 6 گیگابایت رم را روی خود جای دهد، در حالی که M1 از 8 گیگابایت شروع می‌شود و تا 16 گیگابایت می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

آپدیت iOS 18 برای این مدل‌های آیفون و آیپد منتشر خواهد شد

اپل از یکپارچکی عمیق هوش مصنوعی ChatGPT در آیفون با iOS 18 خبر داد

نسخه جدید دستیار هوشمند سیری اپل مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

این یعنی تمام دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده هوش مصنوعی جدید اپل حداقل 8 گیگابایت رم دارند و این احتمالاً دلیل این است که آیفون 14 پرو شما قادر به ساخت جنموجی نیست. با این حال همچنان می‌توانید از دیگر امکانات جدیدی که آی او اس ۱۸ در اختیارتان می‌گذارد، استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*