خودرو جدید اوپل در ایران

اوپل با پرشیا خودرو و 3 خودرو جدید دوباره به ایران بازگشت

در شرایطی که عموم شرکت‌های واردکننده خودرو به سراغ برندهای چینی رفته‌اند، پرشیا خودرو نسبت به واردات 3 خودرو جدید اوپل به ایران اقدام کرده است.

در شرایطی که این روزها بخش عمده اخبار خودرو به بیست‌ویکمین نمایشگاه خودرو شیراز اختصاص دارد، باید اذعان کرد که با وجود همه جذابیت‌های این نمایشگاه، عمده محصولات وارداتی در آن چینی هستند. در این بین، قصد پرشیا خودرو برای واردات 3 خودرو جدید اوپل به ایران و نمایش آن‌ها در شیراز، رنگ‌ و بوی دیگری به نمایشگاه بخشیده و توجه بازدیدکنندگان بسیاری را جلب کرده است.

پرشیا خودرو 3 خودرو جدید اوپل را به ایران می‌آورد

بر خلاف بخش عمده واردکنندگان که به سراغ خودروهای چینی رفته‌اند، پرشیا خودرو که پیش از این هم به‌عنوان واردکننده و ارائه‌دهنده خدمات خودروهای بی ام و شناخته می‌شد به سراغ یک برند آلمانی معتبر دیگر یعنی اوپل رفته است و سه خودرو آن را برای واردات به کشور در نظر گرفته است.

در نتیجه این موضوع، غرفه پرشیا خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز، حال و هوای جذاب و جالبی دارد؛ چرا که بازدیدکنندگان زیادی مشتاق تماشا و بررسی خودروهای آلمانی هستند.

اوپل موکا

سه خودروی اوپل که پرشیا خودرو برای واردات به ایران معرفی کرده، مدل‌های موکا، کورسا و کراس لند این برند آلمانی هستند. در بین این سه مدل اما به‌نظر می‌رسد که موکا به‌عنوان یک کراس اوور کوچک با امکانات و ظاهر جذاب می‌تواند گزینه به‌مراتب موفق‌تری در بازار ایران باشد.

اوپل موکا وارداتی از یک پیشرانه 1200 سی‌سی سه سیلندر توربوشارژ برخوردار است که قادر به ارائه قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر است. این توان تولیدی پیشرانه را نیز یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌ها می‌رساند.

گفتنی است که با توجه به وزن 1200 کیلوگرمی موکا و توان پیشرانه آن، شتاب صفر تا صد خودرو برابر با 9.2 ثانیه است که برای یک خودرو بنزینی کوچک در قیاس با دیگر کراس اوورهای بازار ایران رقم مناسبی محسوب می‌شود.

از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی اپل موکا وارداتی پرشیا خودرو نیز می‌توان به فرمان برقی، کروز کنترل، شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب و جلو، سنسور باران، مسیریاب، بلوتوث، تهویه دیجیتال و غیره اشاره کرد.

اوپل کورسا

دیگر وارداتی پرشیا خودرو یعنی مدل کورسا نیز یک هاچ بک کوچک از این برند آلمانی است که در طول سالیان طولانی عرضه توسط اوپل در نسل‌های مختلفی روانه بازار شده است. واردکننده ایرانی اما قصد دارد نسل جدید این خودرو با نام کورسا F که در سال 2019 عرضه شده را به ایران بیاورد.

این خودرو از نظر فنی از یک موتور سه سیلندر با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر برخوردار است که سبب می‌شود شتاب صفر تا صد آن نسبت به موکا ضعیف‌تر و در حدود 10.9 ثانیه باشد. در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، وضعیت کورسا شبیه به مدل موکا است؛ با این تفاوت که در این خودرو، قابلیت استارت دکمه‌ای تعبیه نشده است.

در نهایت باید به اوپل کراس لند اشاره که یک کراس اوور کوچک سگمنت B محسوب می‌شود و اولین بار در سال 2017 توسط برند آلمانی روانه بازارهای جهانی شده است. پرشیا خودرو قصد دارد نسخه فیس لیفت کراس لند را به کشور وارد و عرضه کند.

اوپل کراس‌لند

کراس لند در بحث فنی کاملا شبیه به اوپل موکا است؛ اما به‌دلیل تفاوت ساختاری با این خودرو و البته وزن بیشتر، شتاب کندتری دارد و این رقم برای آن 10.2 ثانیه اعلام شده است. از نظر امکانات هم کراس لند هیچ تفاوتی با اوپل موکا ندارد و دقیقا از همان امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است.

گفتنی است شرکت پرشیا خودرو به‌تازگی عرضه شاسی بلند برقی BMW iX1 در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی را آغاز کرده است.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:

مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی

میتسوبیشی ASX در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت

مارس C300 پرو در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*