قیمت مزدا 3 مدل 2025 اعلام شد؛ ارزان‌تر از چینی های بازار ایران

نسخه پایه مزدا 3 مدل 2025 با کاهش ۲۲۰ دلاری قیمت نسبت به نسخه سال گذشته، ارزان‌تر از محصولات چینی بازار ایران در کشور آمریکا عرضه شد.

خودرو مزدا 3، نام‌آشناترین محصول این شرکت ژاپنی در بازار ایران شناخته می‌شود که مدت زمان زیادی است فقدان نسخه‌های جدید آن در بازار کشورمان احساس می‌شود. بر اساس آخرین اخبار خودرو، به‌تازگی مدل 2025 مزدا 3 معرفی شده و کمپانی مزدا هر دو نسخه هاچ‌بک و سدان این خودرو را با قیمت پایین‌تر نسبت به مدل ۲۰۲۴ روانه بازار آمریکا کرده است که در این زمینه با یک خودرو متوسط چینی در بازار ایران رقابت می‌کند.

با قیمت ۱.۴ میلیارد تومان در آمریکا صاحب مزدا 3 مدل 2025 شوید!

مزدا 3 مدل 2025

ارزان‌ترین تیپ این خودرو با نام مزدا ۳ نسخه S عرضه می‌شود. اتاق سدان و مدل ۲۰۲۵ این تیپ، ۲۳,۹۵۰ دلار (معادل حدود ۱.۴ میلیارد تومان) قیمت دارد و این یعنی ۲۲۰ دلار کمتر از مدل ۲۰۲۴. یک پله بالاتر از تیپ پایه S، تیپ ۲.۵ S Select Sport قرار دارد. این تیپ در نسخه سدان ۲۴,۶۹۰ و در نسخه هاچ بک ۲۵,۹۹۰ دلار قیمت گذاری شده است. در این تیپ، اتاق هاچ بک ۳۰۰ دلار افزایش قیمت داشت.

نسخه دیگر مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ که با تیپ ۲.۵ S Preferred نیز شناخته می‌شود، در نسخه سدان ۲۶,۳۴۰ دلار و در نسخه هاچ‌بک ۲۷,۶۹۰ قیمت دارد. در مقایسه با مدل ۲۰۲۴، قیمت این خودرو به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ دلار افزایش یافته‌ است. یک رده بالاتر از تیپ قبلی، تیپ ۲.۵ S Carbon Edition حضور دارد. قیمت این تیپ در مدل ۲۰۲۵ با ۳۵۰ دلار افزایش همراه بوده و به قیمت ۲۹,۴۱۰ دلار رسیده است؛ نسخه هاچ بک هم با ۳۰۰ دلار افزایش، اکنون ۳۰,۵۶۰ دلار قیمت دارد.

مزدا 3 مدل 2025 سدان

تیپ FWD 2.5 S Premium یک نسخه هاچ بک است و قیمت آن از ۳۰,۶۵۰ دلار شروع می‌شود که در مقایسه با قیمت تیپ مشابه مدل قبلی، ۳۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. مزدا 3 مدل 2025 تیپ ۲.۵ Carbon Turbo AWD در اتاق سدان ۳۲,۱۰۰ دلار و در اتاق هاچ‌بک ۳۳,۲۵۰ قیمت‌گذاری شده که این ارقام نیز به ترتیب ۳۵۰ و ۷۰۰ دلار افزایش پیدا کرده‌اند. در نهایت تیپ پرچمدار مزدا ۳ با نام ۲.۵ Turbo Premium Plus مدل ۲۰۲۵ با قیمت ۳۵,۸۰۰ دلار در نسخه سدان و قیمت ۳۶,۹۵۰ دلار در نسخه هاچ بک عرضه می‌شود که نشان از افزایش قیمت به ترتیب ۳۵۰ و ۳۰۰ دلاری دارد.

مشخصات فنی Mazda 3 2025

نمای عقب مزدا 3 مدل 2025 سدان

نسخه‌های پایه مزدا 3 مدل 2025 به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر از سری اسکای اکتیو G مجهز شده است. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتن‌متر را دارد. نیروی این موتور بسته به تیپ از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه شش سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نسخه‌های پرچمدار نیز مجهز به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۴ نیوتن‌متر هستند. البته این میزان خروجی زمانی حاصل می‌شود که باک سوخت با بنزین اکتان ۹۳ پر باشد. در صورت استفاده از بنزین اکتان ۸۷، قدرت موتور به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۲۰ نیوتن‌متر محدود می‌شود. در نسخه توربو هم گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به سیستم چهار چرخ محرک خودرو را بر عهده دارد.

امکانات و ویژگی نسخه‌های مختلف مزدا 3 جدید

نمای داخل مزدا 3 مدل 2025

در ادامه امکانات نسخه‌های مختلف مزدا 3 مدل 2025 را بازگو می‌کنیم. گفتنی است تیپ‌های گران‌تر، تمامی امکانات نسخه‌های قبل را نیز دارا هستند.

از جمله امکانات تیپ پایه S مزدا 3 مدل 2025 باید به مواردی مثل نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاع‌رسانی سرگرمی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دوربین دنده عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، قابلیت اتصال و یکپارچه شدن با تلفن همراه، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی و چراغ‌های LED اشاره کنیم.

رینگ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌های جانبی مشکی رنگ مجهز به گرم‌کن، سیستم ورود بدون کلید پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی، برف‌پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران و بهره‌مندی از دستیار هوشمند الکسا (ALEXA) از ویژگی‌های تیپ ۲.۵ S Select Sport به‌شمار می‌روند.

از امکانات تیپ ۲.۵ S Preferred می‌توان به مونروف برقی، صندلی‌های جلوی برقی و دارای گرم‌کن، تزئینات ظاهری جذاب‌تر، رینگ‌های ۱۸ اینچی نقره‌ای یا خاکستری متالیک اشاره کرد.

طیف رنگ خاکستری اختصاصی مزدا با نام «پلی متال»، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، قاب مشکی براق آینه‌های جانبی، روکش‌های چرمی قرمز رنگ، اتصال به تلفن همراه و یکپارچه شدن با آن و پد شارژ بی سیم و مهم‌تر از همه، ویژگی «چهار چرخ محرک» بودن از نقاط قوت و امکانات تیپ ۲.۵ S Carbon Edition هستند.

نمای داخل مزدا 3 مدل 2025

در تیپ FWD 2.5 S Premium ویژگی‌هایی چون رادیوی ماهواره‌ای با اشتراک سه ماهه رایگان، سیستم هدآپ دیسپلی رنگی، مسیریاب پیشرفته ارتقا یافته، سیستم صوتی از برند معروف Bose، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، چراغ‌های LED و روکش چرمی قرمز یا مشکی صندلی‌ها را مشاهده می‌کنیم.

مواردی مثل رینگ‌های ۱۸ اینچی متالیک، آینه‌های جانبی با قاب مشکی براق، رنگ اختصاصی موسوم به Zircon Sand Metallic، تزئینات ظاهری اختصاصی، روکش چرمی با رنگ سفالی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی مختص تیپ ۲.۵ Carbon Turbo AWD هستند.

و اما نسخه پرچمدار ۲.۵ Turbo Premium Plus علاوه بر امکانات تیپ‌هایی که برشمردیم، از اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، سیستم صوتی پیشرفته‌تر، آینه عقب مات‌شونده با قابلیت Homelink، روکش‌های تمام چرمی و سیستم‌های ایمنی بیشتر بهره می‌برد.

همان‌طور که اشاره کردیم قیمت ریالی نسخه پایه این خودرو در بازار آمریکا حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تومان است. با بودجه خرید این خودرو در آمریکا تنها می‌توان برخی خودروهای چینی صفر کیلومتر و مونتاژی متوسط را در بازار ایران مانند آریزو 5 اسپرت خریداری کرد که نکته‌ای قابل تامل است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی شاسی بلند برقی BMW iX1 به سامانه فروش خودروهای برقی آمد نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد