آیفون بدون شارژ ساعت

آی او اس 18 حتی آیفون بدون شارژ هم ساعت را نشان می‌دهد

قابلیت جدیدی در آی او اس 18 به کاربران آیفون امکان می‌دهد که حتی بدون شارژ نیز قادر به چک کردن ساعت باشند! این قابلیت کلیدی البته فعلا تنها در آیفون 15 قابل دسترسی است.

در دنیای امروز، بسیاری از افراد به جای استفاده از ساعت مچی، برای اطلاع از زمان به گوشی‌های هوشمند خود متکی هستند. غافل از اینکه تکیه صرف به گوشی برای چک کردن ساعت، می‌تواند ما را به دردسر بیاندازد. اپل در آی او اس 18 راهکاری برای این مشکل پیدا کرده و امکان مشاهده ساعت در آیفون حتی بدون شارژ را نیز فراهم کرده است!

این قابلیت جدید iOS 18 توسط یکی از کاربران ردیت کشف شده است. همان‌طور که در این تصویر پیداست، آیفون های مجهز به آی او اس 18 حتی بدون شارژ نیز زمان را در باکسی کوچک در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش به تصویر می‌کشند.

نمایش ساعت iPhone

البته طبیعتا می‌توان پیش‌بینی کرد که این قابلیت تنها در صورتی که «شارژ رزرو» آیفون فعال باشد قابل استفاده خواهد بود و در صورت خالی شدن کامل باتری امکان مشاهده زمان نیز وجود نخواهد داشت. شارژ رزرو اساسا ظرفیت بسیار کوچکی از توان باتری است که به‌صورت خودکار توسط آیفون نگهداری شده و برای پیدا کردن آیفون در شرایطی که خاموش شده و یا پرداخت‌های دیجیتالی از طریق NFC به کار می‌رود.

قابلیت نمایش ساعت در آیفون بدون شارژ تنها در آیفون 15 قابل دسترسی خواهد بود

باید توجه کرد که قابلیت شارژ رزرو چیز جدیدی نیست و قبلا نیز در خانواده آیفون حضور داشته. با این وجود نمایش زمان در این مد قابلیتی جدید است که توسط iOS 18 به آیفون‌های جدید خواهد آمد. نکته عجیب در این خصوص آن است که ظاهرا این قابلیت تنها در سری گوشی‌های آیفون 15 قابل استفاده خواهد بود. بنابراین در صورتی که هریک از مدل‌های قبلی آیفون را در اختیار داشته باشید، حتی در صورت نصب iOS 18 نیز از قابلیت نمایش زمان بدون شارژ بی‌بهره خواهید بود.

این انحصار اندکی عجیب به نظر می‌رسد؛ چراکه بعید است برای تجهیز به این قابلیت نیاز به فناوری خاصی باشد که صرفا آیفون‌های جدید از آن بهره می‌برند! بنابراین دو دلیل عمده برای این مساله وجود خواهد داشت. اول آن که اپل تصمیم دارد این قابلیت را به‌طور اختصاصی در اختیار کاربران جدیدترین آیفون‌هایش قرار دهد و دوم آنکه ویژگی فوق فعلا در فاز آزمایشی قرار داشته و با اتمام فرآیند توسعه روی سایر آیفون‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

سیستم عامل iOS 18

از سوی دیگر توجه به این نکته هم ضروری است که افزودن قابلیت نمایش ساعت در آیفون روی حالت شارژ رزرو قطعا باعث خواهد شد که شارژ دستگاه زودتر به پایان برسد! در این بین البته انتظار می‌رود که تاثیرات این مد روی مصرف شارژ گوشی بسیار جزیی باشد.

اگر هریک از آیفون‌های سازگار با آی او اس 18 را در اختیار دارید، می‌توانید هم‌اکنون نسخه بتای توسعه‌دهندگان این سیستم عامل را دانلود کنید. با این حال توصیه ما آن است که تا زمان اتمام کامل توسعه این سیستم عامل و رونمایی رسمی آن در ماه سپتامبر منتظر بمانید.

در گجت نیوز بخوانید:
اپل این قابلیت های جذاب iOS 18 را از اندروید دزدیده است اپل در iOS 18 ویژگی ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد بعد از سال‌ها، کنترل سنتر آیفون با iOS 18 متحول می‌شود + تغییرات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*