ام جی سایبراستر وارداتی

ام جی سایبراستر، جذاب ترین وارداتی چینی بازار ایران پلاک شد

ام جی سایبراستر، خودرو اسپرت و وارداتی فردا موتورز است که پس از طی مراحل پلاک‌ گذاری احتمالا به‌زودی در بازار کشور عرضه خواهد شد.

ام جی (MG)، یک برند خودروسازی بریتانیایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در این کشور تاسیس شد و طی سال‌های فعالیت خود در انگلستان، محصولات باکیفیتی را به بازار خودرو عرضه کرد. این برند حدود دو دهه است که توسط شرکت چینی سایک موتور (SAIC) چین خریداری شده و زیر پرچم این کمپانی چینی به طراحی و تولید محصولات خود مشغول است.

خودرو MG Cyberster نیز به‌عنوان یک خودرو رودستر تمام برقی، محصول آینده این شرکت برای بازار کشورمان است که با ظاهر و ویژگی‌های جذاب خود، لقب خاص‌ترین و جذاب‌ترین خودرو وارداتی چینی را یدک می‌کشد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو می‌پردازیم.

ام جی سایبراستر؛ الهه زیبایی بریتانیایی-چینی

نمای جلو ام جی سایبراستر

ام جی سایبراستر در دفتر طراحی ام جی در کشور انگلستان و با الهام از خودرو رودستر MGB خلق شده و یکی از دلایل محبوبیت آن نیز سبک طراحی خاص و بی‌مانند سایبراستر است. شرکت سازنده سعی داشته تا در طراحی این خودرو با استفاده از فرم اسپرت چراغ‌ها، طراحی آیرودینامیک بدنه، درهای باز شونده به‌صورت قیچی‌شکل و سقف پارچه‌ای، حس یک خودرو اسپرت و لوکس گران‌قیمت را برای مشتری تداعی کند که البته در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده؛ به‌نحوی که اگر نشان ام جی از روی خودرو مذکور حذف و به‌جای آن لوگوی پورشه یا فراری را جایگزین کنیم، حال و هوای خودروهای اسپرت چند صد هزار دلاری اروپایی را برای بیننده تداعی می‌کند؛ هر چند که از نظر استانداردهای رانندگی اسپرت و کیفیت تفاوت زیادی وجود دارد.

این خودرو به‌تازگی توسط فردا موتورز در تهران به نمایش گذاشته شده و در حال گذراندن مراحل عرضه در سامانه خودروهای برقی ایران است و احتمالا به‌زودی عرضه رسمی آن آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی MG Cyberster

نمای عقب ام جی سایبراستر

سایبرستر توسط کمپانی MG بر مبنای پلتفرم Modular Scalable Platform توسعه یافته و در دو نسخه تک موتوره با دیفرانسیل عقب و نسخه دو موتوره با دو دیفرانسیل معرفی شده است. نمونه‌ وارداتی این خودرو به کشورمان مجهز به یک پیشرانه برقی مستقر در محور عقب است. این موتور برقی قادر به تولید قدرت حدود 310 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن‌متر است و از پک باتری 64 کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌شود. در این نسخه با هر بار شارژ کامل پک باتری می‌توان مسافت 520 کیلومتر (استاندارد CLTC) را پیمود و شتاب‌گیری در حدود 5 ثانیه رقم می‌خورد.

در نسخه دو موتوره یا پرچمدار این خودرو، دو پیشرانه برقی به‌صورت ترکیبی توان تولید 536 اسب بخار قدرت و 725 نیوتن‌متر گشتاور را دارند. پک باتری در این نسخه 77 کیلووات‌ساعتی است و با هر بار شارژ کامل آن می‌توان مسافت 580 کیلومتر را بر اساس استاندارد CLTC پیمود. شتاب صفر تا صد این نسخه تنها در 3.2 ثانیه رقم می‌خورد که بسیار جذاب است.

طراحی داخلی و آپشن های خودرو اسپرت وارداتی ام جی سایبراستر

نمای داشبورد ام جی سایبراستر

در داخل کابین، طراحی مدرن و خاصی را شاهد هستیم. بخش کلاستر، سه صفحه نمایش اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد. در وسط هم یک صفحه نمایش دیگر برای کنترل آپشن‌ها قرار گرفته است. داخل کابین این نمونه، ترکیب رنگ قرمز را با متریال چرم جیر می‌بینیم که باعث زیبایی غیر قابل وصف این رودستر چینی شده است. نکته جالب این است که درهای خودرو به‌صورت برقی و با دکمه باز و بسته می‌شوند و میزان باز شدن آن‌ها هم قابل تنظیم است. همچنین سیستم صدای شتاب‌گیری و پیشرانه به سبک خودروهای بنزینی نیز برای این خودرو شبیه‌سازی شده است.

از دیگر امکانات MG Cyberster می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در نتیجه تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار هشدار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، قابلیت باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

سایبراستر نماد بارز یک خودرو اسپرت برقی زیبا با امکانات به‌روز و قیمت معقول است که می‌تواند با ادغام تمامی این ویژگی‌ها، تجربه رانندگی متفاوتی از یک خودرو اسپرت را برای مشتریان ایرانی رقم بزند. گفتنی است شرکت فردا موتورز خودرو ام جی GT را نیز به کشورمان وارد کرده و به‌زودی عرضه گسترده آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
خودرو ارزان قیمت ام جی ۵ توسط فردا موتورز به ایران می‌آید مقایسه جی ای سی Empow و ام جی GT؛ کدامیک خودرو بهتری است مشخصات فنی و آپشن های میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴، وارداتی جدید بازار مشخص شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*