چری تیگو 8 جدید

اولین تصاویر چری تیگو 8 جدید منتشر شد

نخستین تصاویر چری تیگو 8 جدید با نام تیگو 8 ال رسما منتشر شده و انتظار می‌رود که این خودرو در بازه زمانی آگوست تا سپتامبر روانه بازار شود.

در جدیدترین اخبار خودرو، چری نخستین تصاویر رسمی و رندر شده از شاسی بلند جدید خود به نام تیگو 8 ال را منتشر کرده است. چری تیگو 8 جدید که در دسته شاسی‌بلندهای خانوادگی میان‌رده قرار می‌گیرد، مجوز فروش را نیز دریافت کرده و احتمالا در بازه زمانی آگوست تا سپتامبر 2024 روانه بازار داخلی چین خواهد شد.

مشخصات و تصاویر چری تیگو 8 جدید

در تاریخ 26 آوریل، سری تیگو 8 با رسیدن به تولید 500 هزار دستگاه که با راه‌اندازی خط تولید تیگو 8 پلاس کونپنگ ای پلاس میسر شده بود، از این حیث در بین خودروهای شاسی بلند چینی هفت صندلی رکورددار شد.

چری تیگو 8 ال نمای جلو

بنا بر آمارها، در طول سال 2023 فروش سری تیگو 8 با ثبت رقم 127.018 دستگاهی، رشد 5.4 درصدی نسبت به سال قبل ثبت کرده بود. از سویی، کل خانواده چری تیگو با فروش 940 هزار دستگاه خودرو، پرفروش ترین شاسی بلند بنزینی چینی محسوب می‌شود.

چری حالا یک خودرو جدید به خانواده تیگو 8 اضافه کرده است. این عضو جدید که تیگو 8 ال نام دارد با یک جلوپنجره بزرگتر با طراحی ماتریس نقطه‌ای عرضه شده که اطراف آن را تزئینات کرومی پوشش داده است. در طرفین خودرو، دستگیره‌های در به‌شکل پنهان کار شده‌اند و علاوه بر این‌ها رینگ‌های متراکم پره‌ای و ابروی سیاه برای رینگ‌ها، ظاهر متفاوتی به خودرو بخشیده‌اند.

چری تیگو 8 ال نمای عقب

بنا بر اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، چری تیگو 8 جدید در نسخه‌هایی با رینگ‌های 18، 19 و 20 اینچی عرضه خواهد شد. در بحث ابعاد، این خودرو با طول 4795، عرض 1930، ارتفاع 1729 و فاصله محوری 2770 میلی‌متری، نسبت به تیگو 8، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پلاس که در حال حاضر در بازار موجود هستند طویل‌تر و عریض‌تر است. گفتنی است، متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند تیگو 8 ال را در نسخه‌هایی با 5 یا 7 صندلی سفارش دهند.

در بخش عقب خودرو، چراغ‌های افقی به هم پیوسته با لوگوی انگلیسی Chery به چشم می‌خورند و طراحی اگزوز نیز به‌شکل دو طرفه کار شده تا حس اسپرت بودن بیشتری به مخاطب القا کند. این خودرو از یک پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری با کد SQRF4J20 برخوردار است که حداکثر قدرت 251 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند.

تیگو 8 جدید را می‌توان در نسخه‌هایی با سامانه دو چرخ یا چهار چرخ محرک سفارش داد. مصرف سوخت خودرو نیز در این دو نسخه به‌ترتیب 7.8 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر و 8.5 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

از سویی و بنا بر اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین، شاسی بلند جدید چری با آپشن‌های اختیاری دیگری مانند رادار جلو و عقب، شیشه سبز، باربند سقفی و نسخه‌های مختلفی از رینگ در دسترس قرار می‌گیرد.

ویدیو مرتبط
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
مشخصات فنی و آپشن های نتا GT، کوپه اسپرت و جذاب گروه بهمن رسما اعلام شد ام جی سایبراستر، جذاب ترین وارداتی چینی بازار ایران پلاک شد نیسان جی تی آر، افسانه ژاپنی به خط پایان رسید مقایسه خودرو هیبریدی با برقی؛ تفاوت در چیست و کدام بهتر است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*