سرعت اینترنت ایران در گزارش اسپیدتست

بر اساس آخرین گزارش اسپید تست، سرعت اینترنت ایران افزایش داشته است

جدیدترین گزارش اسپیدتست از وضعیت سرعت اینترنت موبایل و ثابت در سراسر جهان منتشر شد و بر اساس آن، سرعت اینترنت ایران افزایش داشته است.

سرویس اسپیدتست، هر ماه گزارشی را در خصوص افزایش یا کاهش سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشور‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش و طبق جدیدترین اخبار از وضعیت اینترنت، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش محسوسی داشته است.

افزایش سرعت اینترنت ایران در گزارش اسپیدتست

در گزارشی که اسپیدتست در ماه می 2024 در اختیار کاربران قرار داده، سرعت اینترنت جهان به میزان اندکی کاهش پیدا کرده است. اما جالب است بدانید که در این بازه زمانی، سرعت اینترنت ایران رو به افزایش بوده است. در گزارش ماه می 2024 اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان ۵۲.۴۸ مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۶۷ مگابیت بر ثانیه است.

از آنجایی که سرعت اینترنت بالاتر رفته، رتبه اینترنت کشورمان نیز کمی جا‌به‌جا شده است. طبق گزارش‌های قبلی، سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ مگابیت بوده و در حال حاضر به ۳۷.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. از این رو رتبه کشورمان 3 پله بالاتر رفته و جایگاه هفتاد و‌ چهارم جهان را به خود اختصاص داده است.

گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ثابت ایران هم تا حدودی افزایش داشته و از ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه به ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه تبدیل شده و در جایگاه صد و‌ پنجاه و چهارم جهان قرار گرفته که نسبت به گزاراش‌های قبلی خود 2 پله بهبود داشته است.

در گزارش اسپیدتست، بالاترین سرعت اینترنت موبایل به کشور قطر با میانگین سرعت ۳۲۹.۳۷ مگابیت بر ثانیه اختصاص پیدا کرده است. در رتبه‌های دوم و سوم نیز امارات و کویت به‌ترتیب با میانگین سرعت ۳۰۹.۷۷ و ۲۳۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه قرار دارند.

گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت

سنگاپور هم با میانگین سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه، رتبه اول سرعت اینترنت ثابت را به خود اختصاص داده و هنگ کنگ و شیلی با میانگین سرعت ۲۸۲.۴۸ و ۲۷۴.۴۶ مگابیت بر ثانیه، در رتبه دوم و سوم سرعت اینترنت ثابت قرار گرفته‌اند.

پیشینه خبر:
حتی اگر شیفته گوگل کروم هستید هم این مرورگر را امتحان کنید گوگل رسما به شکست بزرگ خود اعتراف کرد