تنظیم نور چراغ قوه آیفون در iOS 18

با iOS 18، نور چراغ قوه آیفون را کم و زیاد کنید

اپل با آپدیت iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد تا نور چراغ قوه آیفون را کم و زیاد کرده و یا حتی تغییراتی در پهنای آن انجام دهند. اما چگونه؟

به‌طور معمول نور چراغ قوه گوشی‌ها قابل تنظیم نیست و اغلب آن‌ها نور یکنواخت و محدودی را ارائه می‌کنند. اما اپل می‌خواهد با آپدیت iOS 18، تنظیم نور چراغ قوه آیفون را به خود شما بسپارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید این نور را به دلخواه خود تنظیم کنید.

تنظیم نور چراغ قوه آیفون در آی او اس ۱۸

تا پیش از این، تنظیمات محدودی برای روشنایی چراغ قوه وجود داشت و بیشتر، کارایی آن مدنظر بود. اما آپدیت iOS 18 تحولی بزرگ در این زمینه رقم زده است. در این نسخه، برای مدل‌های جدیدتر آیفون، امکانات کنترلی بسیار بیشتری برای این قابلیت نسبتا کوچک سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

شما حالا می‌توانید عرض یا تمرکز پرتو نور را مطابق میل خود تنظیم کنید و از نوری ایده‌آل در هر شرایطی بهره‌مند شوید.

تنظیم نور چراغ قوه آیفون در iOS 18

کاربران آیفون ۱۵ پرو بعد از آپدیت گوشی خود به آی او اس ۱۸، رابط کاربری جدیدی را برای فلش لایت مشاهده خواهند کرد. در واقع رابط کاربری جدیدی به جزیره پویا بالای نمایشگر اضافه خواهد شد که با روشن کردن چراغ قوه و ضربه روی آیکون کوچک چراغ قوه در این بخش، نمایان می‌شود.

بعد از روشن شدن چراغ قوه، جزیره پویا بزرگ‌تر شده و شکل چراغ قوه به همراه نوع تابش نور آن را به نمایش می‌گذارد.

در کنار این تصویر، یک نوار عمودی برای تنظیم شدت نور قرار دارد. با کشیدن انگشت به سمت بالا و پایین (داخل یا خارج از کادر) می‌توانید میزان روشنایی را کم و زیاد کنید. درجات روشنایی فلش لایت اکنون بیشتر از قبل شده و شامل پنج سطح مختلف است.

اما قضیه وقتی جذاب می‌شود بدانید که در بالای این نوار، یک نوار افقی دیگر برای تنظیم پهنای نور چراغ قوه آیفون وجود دارد. احتمالا سه حالت مختلف برای پهنای نور در نظر گرفته شده که با کشیدن انگشت به صورت افقی روی صفحه قابل تنظیم است. همچنین با ضربه زدن روی آیکون چراغ قوه می‌توانید آن را روشن یا خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

آی او اس ۱۸ حتی آیفون بدون شارژ هم ساعت را نشان می‌دهد

آی او اس ۱۸ این دو مشکل بزرگ شارژ آیفون را حل می‌کند

آموزش فعال کردن دارک مود برای آیکون های هوم اسکرین در آیفون با آپدیت iOS 18

پهنای نور چراغ قوه چگونه تغییر می‌کند؟

تنظیم نور چراغ قوه آیفون در iOS 18

اپل در آیفون 14 پرو از سخت‌افزار جدیدی برای فلش دوربین استفاده کرده که همراه با بروزرسانی آی او اس ۱۸، باعث فعال‌سازی قابلیت‌های تازه‌ای به چراغ قوه می‌شود. بنابراین این آپدیت جدید در تمام آیفون های سازگار با iOS 18 فعال نخواهد شد.

آیفون به جای حرکت فیزیکی نور، از چندین LED مجزا استفاده می‌کند. به این ترتیب، به جای یک فلاش کوتاه، چراغ قوه برای مدت طولانی‌تری روشن می‌ماند و نور را با شدت و تمرکز دلخواه شما تنظیم می‌کند. این مفهوم شبیه به زوم موجود در فلش‌های اکسترنال دوربین (Speedlite) است. با توجه به محل قرارگیری لامپ داخلی فلش نسبت به دهانه و لنز دوربین، می‌توان نور را روی یک ناحیه متمرکز یا به صورت پهن پخش کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*