روند ریزشی قیمت خودرو در بازار ایران

روند ریزشی قیمت خودرو در بازار ایران؛ افت قیمت شدید برخی از خودروهای وارداتی و مونتاژی

در چند روز اخیر شاهد روند ریزشی قیمت خودرو در بازار ایران بوده‌ایم. اکثر خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی، افت قیمت جزئی نسبت به روز گذشته داشته‌اند.

طبق آخرین اخبار خودرو، اغلب خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار ایران از اول تیرماه روند نزولی قیمت را طی کرده‌اند. قیمت برخی از خودرو‌ها تا 170 میلیون تومان کاهش پیدا کرده، اما برخی دیگر از خودرو‌ها افت قیمت جزئی داشته‌اند.

با آغاز معاملات، فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که یکی از جدیدترین محصولات خودرو‌های مونتاژی گروه بهمن است، به قیمت 1 میلیارد و 380 میلیون تومان رسیده و نزدیک به ۷۳ میلیون تومان ارزان‌تر شده است. از این رو جدیدترین محصول مونتاژی بهمن موتور، تنها طی چند روز گذشته توانسته ۱۷۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کند.

روند ریزشی قیمت خودرو در بازار ایران ادامه دارد

اغلب خودرو‌های داخلی در روند کاهش قیمت قرار گرفته‌اند. برای مثال سایپا اطلس G، فیس لیفت خودرو کوییک و یکی از جدیدترین محصولات سایپا بازار به‌شمار می‌رود که از صبح روز گذشته ۱.۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت ۵۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شوند.

همچنین باید گفت شاهین G هم به‌عنوان سدان لوکس سایپا روند نزولی قیمت را طی کرده و با قیمت ۷۱۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

روند ریزشی قیمت خودرو در بازار ایران

روند نزولی قیمت خودرو فقط برای محصولات ساپیا نبوده و اغلب محصولات ایران خودرو هم در این روند قرار گرفته‌اند. پژو پارس LX TU۵ که در چند روز گذشته خبر توقف تولید آن را داده‌اند، ۵.۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ ۸۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

پراید 111 (1399)420 میلیون تومان
ساینا دنده‌ای S423.5 میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای S407.5 میلیون تومان
شاهین G711 میلیون تومان
پژو 207i موتور TU3635.5 میلیون تومان
پژو 207i دنده‌ای732 میلیون تومان
سمند سورن پلاس744 میلیون تومان
پژو پارس LX TU5879.5 میلیون تومان
دنا پلاس 6 دنده توربو926 میلیون تومان
تارا اتوماتیک 741 میلیارد و 17 میلیون تومان

تارا اتوماتیک 74 به‌عنوان لوکس‌ترین خودروی ایران خودرو افت قیمتی بسیار خوبی داشته و در حال حاضر با قیمت یک میلیارد و ۱۷ میلیون تومان معامله می‌شود و این یعنی 21 میلیون تومان افت قیمت نسبت به چند روز گذشته.

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی هم افت قیمتی شدیدی داشته‌اند. اما قیمت ام وی ام X۲۲ پرو دنده‌ای، کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو تغییری نداشته و با همان نرخ ۹۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود. جک S۵ هم به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات کرمان موتور با همان قیمت یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک J4 آپشنال804 میلیون تومان
ام وی ام X22 پرو دنده‌ای945 میلیون تومان
آریزو 5 جدید توربو1 میلیارد و 340 میلیون تومان
جک S31 میلیارد و 238 میلیون تومان
فونیکس آریزو 6 پرو1 میلیارد و 548 میلیون تومان
جک S51 میلیارد و 635 میلیون تومان
هایما 8S1 میلیارد و 882 میلیون تومان
لاماری ایما2 میلیارد و 50 میلیون تومان
فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره1 میلیارد و 860 میلیون تومان
دیگنیتی پرستیژ2 میلیارد و 290 میلیون تومان

کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی فقط به این چند محصول خلاصه نشده و باید گفت فیدلیتی پرستیژ پنج نفره همانند نسخه هفت نفره، کاهش قیمت چشمگیری نسبت به روز گذشته پیدا کرده است و با قیمت 2 میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از این رو می‌توان نتیجه گرفت تیپ پنج نفره فیدلیتی پرستیژ نیز طی دو روز اخیر ۱۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

همچنین بخوانید:
مرسدس بنز AMG S 63 E منصوری با پیشرانه 950 اسب بخاری، یک ابرخودرو است کایی کونلون iHD، شاسی بلند جذاب زیرمجموعه جدید چری با قیمت زیر 1 میلیارد تومان معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*